A vb-pontversenyben tizenegyedik helyen álló Rubens Barrichello sokadszor bizonyította: nagyon érzi a valenciai aszfaltcsíkot. Ragyogóan kapta el a rajtot, és a safety car bejövetelét kihasználva előbb az ötödik helyen autózott, majd Kobajasi kerékcseréjét követően a negyedik helyen fejezte be a versenyt, ami a Williams istálló legjobb idei eredménye.
„Szomorú dolog ez, nemcsak miattunk, hanem a versenyre kilátogató szurkolók miatt is, akik manipulált futamot láthattak – füstölgött Alonso. – Jól álltunk, a harmadik helyen voltam a remek rajt után. Aztán bejött a safety car, Hamilton pedig megelőzte, ilyet eddig sosem láttam. Egy méterre voltunk egymástól, ő mégis a második, én pedig a kilencedik helyen végeztem." Az Európai Nagydíj bővebb visszapillantóját itt találja! |
„Bevallom, nagyon jól éreztem magam az autóban, némi túlzással azt is mondhatnám, szórakoztató volt számomra a verseny – mondta a futamot követően Barrichello. – Úgy tűnik, mérnökeink megtalálták a helyes fejlődési irányt, és azt remélem, az idény hátralévő futamain is képesek leszünk hasonló teljesítményre."
Nico Hülkenberg szintén jól kapta el a rajtot, és a futamon végig pontszerző helyen haladt egészen az 51. körig. A tizedik pozícióban száguldó fiatal pilóta már-már az előtte haladó Alonsót támadta, amikor autója kis híján kigyulladt, és a boxból azt az utasítást kapta, hogy egy tűzoltó mellett álljon le a pálya mellé.
A német ezzel biztos pontot engedett ki a kezéből, és amikor kiszállt a Williamsből, dühösen rúgott bele a gumifalba.
„Nagyon jól ment minden, úgy érzem, biztos pontszerzést mulasztottam el – mondta Hülkenberg. – Amikor bejött a biztonsági autó, a tizedik helyen voltam, és miután kiment a safety car, sajnos nem tudtam magam mögött tartani Alonsót. Utána már semmi gondom nem volt, egészen addig, amíg nem szóltak a fülemre, hogy kigyulladt az autóm a kipufogó miatt. Ezzel véget is ért számomra a verseny."
„Ma mindkét autónk nagyon jól működött, és a versenyzők is hibátlan teljesítményt nyújtottak – értékelte a futamot Sam Michael, a csapat technikai igazgatója. – A csapat egyértelműen bizonyította, hogy az új fejlesztésekkel versenyképes tud lenni. Sajnos Nico autójának kipufogója meghibásodott, ami a pontszerzésébe is került. A hibás alkatrészt hazavisszük, és a gyárban majd megvizsgálják, hogy kiderüljön, mi okozta a problémát. Nagyon várjuk a hazai versenyünket Silverstone-ban, ahova az ismét továbbfejlesztett FW32-est visszük magunkkal."