„Mark nem olyan szerződést írt alá, amely szerint ő lenne a második pilóta. Ő is tudja, milyen sokat tett már érte az istálló" – jelentette ki Christian Horner csapatfőnök.
„Valamikor eljön majd az a pont is, amikor egyik pilótánknak már nem lesz reális esélye a világbajnoki cím megszerzésére. Ekkor az egész csapat egy pilóta mögé áll majd, hiszen másfajta viselkedés butaság lenne. De még túl korai volna bármelyik versenyzőnket második számú pilótának nevezni" – folytatta Horner.
A csapatvezető „nehéz döntésnek" nevezte, hogy a szombati időmérő edzés előtt Sebastian Vettel kapta meg Mark Webber épen maradt, új fejlesztésű első légterelőjét, de elmondása szerint logikusan cselekedtek.
„Kellemetlen szituációban találtuk magunkat. Csak egy szárnyunk maradt, és azt mindenképpen használni akartuk. Teljesen mindegy volt, melyiküknek adjuk, a másik úgyis elégedetlen lett volna. Számomra az tűnt a leginkább elfogadható megoldásnak, ha a világbajnoki pontversenyben elfoglalt helyezés alapján döntünk" – indokolta meg a lépést a csapatfőnök, aki hozzátette, hasonló helyzetben a jövőben is a gyűjtött vb-pontok lesznek az irányadóak; jelen állás szerint tehát Webber lenne a kedvezményezett.
A futamot végül megnyerő ausztrál pilóta a sajtótájékoztatón elmondta, soha nem írt volna alá újabb egy évre, ha tudta volna, hogy ilyen bánásmódra számíthat a Red Bulltól. Súlyos szavak, de Horner nem tulajdonított nagy jelentőséget Webber kijelentéseinek. „Mark az aranyköpések mestere, nem bántó szándékkal mondta ezeket. Egyszerűen dühös volt a döntésünk miatt, és mérgelődött, hogy nem ő kapta meg a szárnyat. De mit csináljak, nem tudom kettévágni azt az alkatrészt..."
A sportvezető a végén még hozzátette, hogy nem bánta meg a döntést, ám egy dolgot mindenképpen másképpen csinálna: „Csak azt sajnálom, hogy nem volt elég időm arra, hogy személyesen beszéljek Markkal a döntésről az időmérő előtt. Biztos vagyok benne, hogy ebben az esetben jobban megértette volna a helyzetet."
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 145 |
2. Button | 133 |
3. Webber | 128 |
4. Vettel | 121 |
5. Alonso | 98 |
6. Rosberg | 90 |
7. Kubica | 83 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 36 |
10. Sutil | 35 |
11. Barrichello | 29 |
12. Kobajasi | 15 |
13. Liuzzi | 12 |
14. Buemi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 2 |
KONSTUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 278 |
2. Red Bull-Renault | 249 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 126 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 31 |
8. Sauber-Ferrari | 15 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |