A mogyoródi pálya híres arról, hogy nem sok lehetőség van rajta az előzésre, így a rajt itt még nagyobb jelentőséggel bír. A Red Bull ezúttal is tarolt az időmérőn, ám Vettel és Webber az előző futamokon nem mindig tudta kihasználni a jó rajtpozíciójából fakadó előnyöket.
Alonso ígéretéhez híven agresszív volt az első métereken, ennek köszönhetően az első kanyarnál már Webber előtt volt, így beékelődött a két Red Bull közé. Vettel az élen tudott maradni – bár Alonso őt is keményen támadta –, Massa és Hamilton megtartotta 4., illetve 5. pozícióját. Az eleve hátulról induló Button az első métereken még inkább visszaesett, egészen a 15. helyig. Kobajasi ezzel szemben a 23. helyről indult, a hetedik körben viszont már az idő közben a 14. helyre előre lépő Button mögött haladt.
Néhány kör elteltével Vettel már 8 másodperccel vezetett Alonso előtt, a német a saját tempóját autózhatta. Már ekkor lehetett látni, hogy idén a Hungaroringen az esőgumikra nem lesz szükség, mindössze néhány bárányfelhő volt látható az égen. Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov volt ekkor az első hat sorrendje.
Az eseménytelen perceket egy pályán megjelenő szárnydarab zavarta meg, no meg az emiatt a pályára bejövő biztonsági autó. Vettel előnyének lőttek, a pilóták egymás után jöttek ki a boxutcába, ahol Kubicát túl hamar engedte el a „nyalókás" ember, így a lengyel összeütközött az épp beálló Sutillal. Eközben Rosberg elvesztette a jobb hátsó kerekét...
Az élmezőnyből egyedül Webber nem ment ki a boxba, így a 19. körben a biztonsági autó kiállása után ő vezetett, mögötte Vettel, Alonso, Hamilton, Massa és Barrichello haladt.
Az utóbbi három évben McLaren-pilóta nyert Magyarországon, a sorozat megszakadására viszont a 25. körben már nagy pénzzel lehetett volna fogadni, mivel Button a 10. helyen állt, míg Hamilton sebességváltójának meghibásodása miatt kiesett.
A 30. körben Vettelt áthajtásos büntetéssel sújtották, mert a biztonsági autó kiállásakor feltartotta a mögötte haladó Alonsót, több mint tízautónyi helyet hagyva saját maga és Webber között.
Így aztán Webber vezető helye megszilárdult, az ausztrálnak 16 másodperces előnye volt ekkor Alonso előtt, Vettel a harmadik helyre jött vissza. Webber végül a 44. körben esett túl az első és egyetlen kerékcseréjén, de összegyűjtött annyi előnyt, hogy az első helyre tudott visszajönni.
Vettel jóval gyorsabb volt Alonsónál, ám a pálya sajátosságai miatt nem nagyon volt esélye megelőzni a spanyolt.
Az utolsó percekben a legnagyobb izgalmat Michael Schumacher és Rubens Barrichello küzdelme szolgáltatja. A német és a brazil veterán a 10. helyért csatázott.
Négy körrel a vége előtt Barrichello hajmeresztő manőver végén – Schumacher majdnem a falra nyomta a célegyenesben – megelőzte a hétszeres világbajnokot. Mindez persze Webbert a legkevésbé sem zavarta, hiba nélkül tudta le az utolsó köröket (is), így megszerezte idénybeli negyedik futamgyőzelmét, amivel nem mellékesen átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
Vettel jól láthatóan a verseny után még mindig nem tudta, miért kapott büntetést, az FIA embereit nem túl kedves szavakkal illette...
A VÉGEREDMÉNY | ||
1. Webber | Red Bull-Renault | 1:41:05.571 |
2. Alonso | Ferrari | 17.821 |
3. Vettel | Red Bull-Renault | 19.252 |
4. Massa | Ferrari | 27.474 |
5. Petrov | Renault | 1:13.100 |
6. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:16.700 |
7. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1 kör |
8. Button | McLaren-Mercedes | 1 kör |
9. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1 kör |
10. Barrichello | Williams-Cosworth | 1 kör |
11. M. Schumacher | Mercedes | 1 kör |
12. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör |
13. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 kör |
14. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 3 kör |
15. Trulli | Lotus-Cosworth | 3 kör |
16. Glock | Virgin-Cosworth | 3 kör |
17. B. Senna | HRT-Cosworth | 3 kör |
18. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 4 kör |
19. Jamamoto | HRT-Cosworth | 4 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Pilóta | Istálló | Kör |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 25. |
Kubica | Renault | 25. |
N. Rosberg | Mercedes | 17. |
Sutil | Force India-Mercedes | 17. |
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 2. |
PILÓTÁK | |
1. Mark Webber | 161 pont |
2. Lewis Hamilton | 157 |
3. Sebastian Vettel | 151 |
4. Jenson Button | 147 |
5. Fernando Alonso | 141 |
6. Felipe Massa | 97 |
7. Nico Rosberg | 94 |
8. Robert Kubica | 89 |
9. Michael Schumacher | 38 |
10. Adrian Sutil | 35 |
11. Rubens Barrichello | 30 |
12. Vitalij Petrov | 17 |
13. Kobajasi Kamui | 17 |
14. Vitantonio Liuzzi | 12 |
15. Nico Hülkenberg | 10 |
16. Sébastien Buemi | 7 |
17. Pedro de la Rosa | 6 |
18. Jaime Alguersuari | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 312 |
2. McLaren-Mercedes | 304 |
3. Ferrari | 238 |
4. Mercedes | 132 |
5. Renault | 106 |
6. Force India-Mercedes | 47 |
7. Williams-Cosworth | 40 |
8. Sauber-Ferrari | 23 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |