Napsütésben, ám helyenként vízfoltos aszfalton vette kezdetét a szombatról a rossz időjárás miatt vasárnapra halasztott időmérő, ennek megfelelően volt, aki intermediate gumikkal kezdte meg a száguldást, de hamar kiderült, hogy nem ilyen rossz a helyzet, és a sima felületű abroncsok az első perctől kezdve jobban használhatók. A száradó pálya eleinte a Williams pilótáinak ízlett a legjobban, Nico Hülkenberg és Rubens Barrichello az első, húsz percig tartó szakasz során kiemelkedett a mezőnyből (fél távnál Hülkenberg állt az élen, ami nagy derültséget keltett a szuzukai sajtóközpontban, hiszen 2010. X. 10-én, 10 óra 10 perc 10 másodperckor a 10-es rajtszámú kocsi volt az első).
Aztán jött Sebastian Vettel, a pénteki edzésnap legjobbja, és hat perccel az első szakasz zárása előtt átvette a vezetést. A Red Bull német pilótájának legjobbja (1:32.035) így is fél másodperccel elmaradt pénteki leggyorsabb körétől (1:31.465), amire egyrészt magyarázatot adott, hogy az első napon alaposan felgumizott pályán érte el, másfelől, hogy két nappal korábban a lágyabb keverékkel futott, míg azt ezúttal a későbbiekre tartogatta.
Az első szakaszban az újoncok fejezték be az időmérőt, hetedikként (azaz a 18. helyen) Sébastien Buemi esett ki a Toro Rosso-Ferrarival.
A pálya állapotának gyors javulásáról mindent elmondott, hogy a második szakasz elején nem volt várakozás, a két Mercedest leszámítva mindenki azonnal a pályára hajtott. Fernando Alonso első mért köre jobb lett Vettel első szakaszbeli idejénél, majd mind az öt vb-aspiráns 1:32 alá került, Mark Webber már jobb kört is futott, mint társa pénteken. Aztán a negyedórás etap végén mindenki kipróbálta a lágy gumikat, és Vettel 1:31.187 perces idővel zárt az élen.
Felipe Massának a lágy gumik sem hozták meg az előrelépést, két gyors kört is futott rajtuk, de nem tudott elmozdulni a 12. helyről. A vb-esélyesek simán bejutottak, míg a Szuzukában korábban nyolcszor is pole pozíciós Michael Schumacher tizedikként préselte be magát az utolsó etapba.
A záró szakaszban Vettel 1:30.792 perces idővel nyitott, a Red Bull az előzetes várakozásoknak megfelelően kiemelkedett a mezőnyből. A Szuzukában tavaly rajt–cél győzelmet arató német versenyzőt Webber sem tudta megverni, így egymás után másodszor kezdheti az élről a Japán Nagydíjat.
Lewis Hamilton a harmadik helyen zárt, de váltócsere miatt kapott öt rajthelyes büntetése miatt visszaesett a nyolcadik pozícióba, a két Williams-Cosworth közé. Így Robert Kubica, a pénteki nap harmadikja indulhat a harmadik rajtkockából, Alonso elől. Jenson Button a keményebb keverékű gumikon érte el legjobb idejét, így az élcsoportból egyedüliként azokon kezdi meg a magyar idő szerint nyolc órakor rajtoló versenyt.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:30.785 |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:30.853 |
3. | Robert Kubica | Renault | 1:31.231 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:31.352 |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:31.378 |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:31.494 |
7. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:31.535 |
8. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:31.169* |
9. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:31.559 |
10. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:31.846 |
11. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:32.187 |
12. | Felipe Massa | Ferrari | 1:32.321 |
13. | Vitalij Petrov | Renault | 1:32.422 |
14. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1:32.427 |
15. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.659 |
16. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.071 |
17. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:33.154 |
18. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.568 |
19. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:35.346 |
20. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:35.464 |
21. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:32.265 |
22. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:36.332 |
23. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 1:37.270 |
24. | Jamamoto Szakon | Hispania-Cosworth | 1:37.365 |
*Hamiltont váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták