Nem csak a pilótákat tette próbára a sepangi hőség

Vágólapra másolva!
2011.04.10. 18:29
null
Vettel ezúttal is egy mclarenessel és egy renault-ssal állt a dobogón (Fotó: Action nImages)
A Red Bull-istálló tökéletesen elégedett Sebastian Vettel tökéletes idénykezdetével, az előző idényre visszamenőleg zsinórban négy győzelmet arató német pilóta sikere mellett az istálló KERS-ének első győzelmét is megünnepelték a Milton Keynes-iek, akik a McLarennel és a Ferrarival szemben egyik boxkiállásuknál sem hibáztak a sepangi hőségben. A többiek számára a fogadkozás maradt.

Sebastian Vettel és a Red Bull az idény második győzelmén is magabiztos győzelmet aratott, az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka Ausztrália után Malajziában is a sportág nagyjait idéző magabiztossággal zárt az élen.

A világbajnok csapata a sepangi hétvégére már berakta az autókba a KERS-t, amely Mark Webber kocsijában már a rajt előtt tönkrement, míg Vettelében a verseny derekán hagyott ki. Ám a német a rajtnál még használni tudta a magáét, ennek köszönhetően megtartotta első helyét. Webber viszont az első körben a 3. helyről a 10.-re esett vissza.

A VB ÁLLÁSA
1. Sebastian Vettel 50
2. Jenson Button 26
3. Lewis Hamilton 22
4. Mark Webber 22
5. Fernando Alonso 20
6. Felipe Massa 16
7. Nick Heidfeld 15
Vitalij Petrov 15
9. Kobajasi Kamui 6
10.
Sébastien Buemi 4
11. M. Schumacher 2
Adrian Sutil 2
13. Paul di Resta 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull 72
2. McLaren 48
3. Ferrari 36
4. Renault 30
5. Sauber 6
6.
Toro Rosso 4
7. Force India 4
8. Mercedes 2

„Fantasztikus eredmény volt, győzelemmel mutatkozott be a KERS-ünk, ami Sebastian rendkívül bölcs és magabiztos autóvezetésének köszönhető – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Az eső nem jött, de a hőségben így is nehéz volt helytállni, nemcsak az autóban, hanem a szereplőknek is a boxutcában. Mind a hét boxkiállásunk hibátlan volt, ezt a többi élcsapat nem mondhatta el magáról.”

„Csak azt sajnálhatjuk, hogy Mark KERS-e nem működött, és rengeteget veszített. Utána azonban zseniálisan felzárkózott, tökéletesen alkalmazta a stratégiát, amelyet kitaláltunk számára. Sajnálom, hogy nem állhatott fel a dobogóra” – fejezte be Horner.

A McLarennél Jenson Button második helyezése mellett annak örülhettek, hogy Malajziában sikerült felvenni a versenyt a Red Bull-lal. A második helyről rajtoló Lewis Hamilton hetedik, majd büntetése miatti 8. helyezése viszont kellemetlen meglepetés volt.

„Jenson tökéletesen versenyzett, mindig jól ítélte meg, hogyan kell a gumijaira vigyáznia, és második helyezés lett a jutalma – mondta Whitmarsh. – Lewis esetében viszont minden rosszul sült el: három helyett csak két menetet futhatott lágy gumikkal, mert az időmérőn elfékezte magát, és az egyik készlet használhatatlanná vált. A kemény keveréken viszont nem érezte az autót, és inkább kért a végén még egy kerékcserét, és nem volt értelme vitába szállni vele.”

A Ferrarinál megfogadták, hogy nagyon gyorsan lépni fognak az időmérőn látott gyengélkedés miatt, az sem kizárható, hogy már a Kínai Nagydíjra több fejlesztést végeznek a vörös autón. A versenytempóval nem volt súlyos baj, de az ötödik rajthelyről vagy még hátrébbról nem lehet versenybe szállni a győzelmekért.

A Renault-nál viszont óriási sikernek tartják, hogy a Ferrari szintjén tudnak versenyezni, de nem akarnak megállni itt, a maranellóiakhoz hasonlóan futamgyőzelmekre vágynak.

A Mercedes ezúttal is eltűnt a mezőnyben. Michael Schumacher olykor nagy csatákat vívott, de csak a 9. helyen ért célba, míg Nico Rosbergnek csupán a 12. helyezés jutott. A Mercedes így két futam után mindössze két ponttal áll, ami jóval elmarad a csapat által remélt sikerektől.

„A versenytempónk nem elég jó ahhoz, hogy versenybe szállhassunk az előttünk álló négy istállóval, ezért kockáztattunk, abban bíztunk, hogy jön az eső, és ezért a kelleténél tovább kint tartottuk a pilótákat a pályán, mert ha elered, nem kell még egyszer kijönni. Ám az eső nem jött, a kockázatunkért pedig megfizettünk, mert túl sok időveszteséggel járt a tervünk, egy vagy két helyezést veszítettünk" – mondta Ross Brawn.

A PILÓTÁK NYILATKOZATAI A MALAJZIAI NAGYDÍJ UTÁN
Sebastian Vettel (1.): – Jól indultam, de Lewis gyorsan mögém ért, keményen támadott, ezért örültem neki, hogy a kanyar után nem őt, hanem egy fekete autót láttam a visszapillantó tükörben. Nagyon sok múlt ezen, sokat segített a verseny első szakaszában. Könnyebben tudtam így irányítani a verseny történéseit, és az is jó volt, hogy a végén Jenson került mögém, könnyebben kézben tartottam a futamot. A KERS nem működött rendesen, de legalább most tudtam használni, nem úgy, mint az idénynyitón. Ha a rajtnál nem lett volna a kocsimban, biztosan nem tartottam volna meg az első helyemet, és másképp alakult volna a verseny.
Mark Webber (4.): – A verseny előtt a boxból kijövet éreztem, hogy nem fog működni a KERS, és igazam is lett, a rajtnál és a kettes kanyar után a fél mezőny meggyilkolt. Aztán hiába próbáltam meg visszakapaszkodni, KERS nélkül nehéz előzni, főleg, ha KERS-sel védekeznek a riválisok. A végén még fel tudtam volna jönni a dobogóra, de sajnos Hamilton mögé ragadtam, és túl sok időt veszítettem. Érdekes futam volt, továbbra is ismerkedünk az új szabályok és az új gumik által teremtett körülményekkel.
Lewis Hamilton (8.): – Nem sikerült jól megkímélnünk a gumikat, mindig arra figyeltünk, hogy korábban jöjjek ki, mint a többiek, aminek az lett a vége, hogy egyre gyorsabban elkoptak a gumijaim, és sebezhetővé váltam. Nehéz nap volt, de el kell fogadnunk, hogy néha megtörténnek az ilyen mellényúlások. A rajtnál mindent megpróbáltam, ám nem sikerült Vettel elé kerülnöm, sőt Heidfeld megelőzött. Beragadtam mögé, és ezt a hátrányt már nem tudtuk ledolgozni. A büntetésre számítottam, nem lepett meg.
Jenson Button (2.): Bizonyos szempontból elég zavaros verseny volt rengeteg boxkiállással, és sokszor azon gondolkoztam, hogy érdemes-e spórolni és óvni a gumikat . Az utolsó szakaszban a kemény keverékű gumikon meglepően gyorssá váltam, jól tapadtak a gumik. Csodálkoztam is, hogy a csapat szólt, vegyek vissza, mert attól tartanak, hogy tönkremegy a gumim. Ez néha visszaüthet, mert ha visszafogjuk magunkat, az aerodinamika sem úgy működik, mint teljes erőbedobással versenyezve, és ettől akár gyorsabban kophatnak a gumik.
Fernando Alonso (6.): – Közel voltam Lewishoz, de nem működött a nyitható elem a légterelőmön, így a célegyenesben nem volt esélyem rá, hogy megelőzzem. Máshol kellett próbálkoznom, de rosszul sült el. Kár érte, mert dobogóra állhattam volna. Meglepett, hogy a McLarenekkel és Webberrel tudtam csatázni, ez váratlanul jó fejlemény volt a versenyen.
Felipe Massa (5.): – Mindenképpen javítanunk kell az autón ahhoz, hogy versenybe szállhassunk a futamgyőzelmekért. A versenytempónk jobb az időmérőn mutatott teljesítményünknél, ami biztató, de nem elég ahhoz a szinthez, amelyre el szeretnénk jutni. Az első boxkiállásomnál sok időt veszítettem, lehet, hogy ezen múlt a dobogós helyezésem. A kemény keverékű gumikon túl lassú voltam, Webber annak ellenére megelőzött, hogy eggyel többször volt a boxban, mint én.
Michael Schumacher (9.): – Őszinte versenyzést nyújtottunk ma, amely a végén már egy kicsit izgalmassá vált, egyébként rengeteg előzés és visszaesés tarkította. Jól rajtoltunk, aztán pedig főleg a gumikról szólt az egész. Igazából nem számíthattunk többre két pontnál, mindenképpen dolgoznunk kell még a versenytempónkon, mert nem tartunk még ott, ahol szeretnénk. Mindannyian tisztában vagyunk ezzel, készen állunk a kemény munkára, hogy sikerüljön előrelépnünk. Egy körön jók lehetünk, ha minden rendben van az autóval, de mindenképpen dolgoznunk kell a versenyen nyújtott teljesítményünkön .
Nico Rosberg (12.): – Ez nem az én versenyem volt, kemény hétvége áll mögöttünk. Gyengén rajtoltam, több helyet vesztettem, ami nehézzé tette azt, hogy pontokért harcoljak. A versenytempónk nem volt elég jó, nem tudtunk úgy teljesíteni, ahogy szerettünk volna. Az időmérő edzésre tekintve mindenképpen előrelépést könyvelhetünk el Melbourne-höz képest, de tovább kell dolgoznunk s szükséges fejlesztések érdekében .
Nick Heidfeld (3.): – Az Ausztrál Nagydíjnál is sokat jöttem előre a rajtnál, de a 18. helyről nem volt nehéz. Azt hittem, a hatodik rajtkockából lehetetlen lesz felülmúlni, de sikerült. Miután elmentem Lewis mellett, Sebastiant is célba vettem, de figyelt a tükörben, és gyorsabb is volt nálam. Az első boxkiállásom előtt a gumik nagyon gyorsan koptak, kis cafatok repültek le róla, és szóltam a boxba, hogy ki kellene jönni, de azt mondták, menjek még, hogy megússzuk három boxkiállással. A végén a kemény keverékű gumijaim elkoptak, Webber feljött rám, de aztán az ő gumijai is elszálltak, így megőrizhettem a harmadik pozíciót.
Vitalij Petrov (17., kicsúszott): – Örülök, hogy újabb dobogós helyezést szerzett a csapat, fantasztikus idényrajt ez tőlünk. Szokatlan versenyen nyújtottunk jó teljesítményt. Ami a kiesésemet illeti, egy picit hibáztam, de súlyos következményei lettek. Mindkét autóval pontot kellett volna szereznünk.
Rubens Barrichello (kiesett): – Hidraulikai hiba miatt estem ki, még vizsgálja a csapat. Már eleve a mezőny végén autóztam egy rajtnál történt baleset miatt, nem volt esélyem a pontszerzésre. Nem úgy indult az idényünk, ahogy reméltem, nem elég gyors, és megbízhatatlan az autó. Hiszek benne, hogy javulni fogunk.
Pastor Maldonado (kiesett): – A harmadik körtől kezdve kihagyott a motor, és hioába akartam folytatni, nem volt rá esély.Remélem, Kínában már sikerül végigmennem.
Adrian Sutil (11.): – Az első néhány kör nem sikerült valami fényesre, mivel Barrichello hátsó kerekével ütközve elvesztettem az első légterelőmet. Utána két kiállásos stratégiát alkalmaztunk, lágy-kemény-lágy keverékekkel, és elég sokáig bírták, ami mindenképpen pozitív. Sokkal jobb helyen is végezhettünk volna, kár érte. Mindent egybevéve csalódás volt ez a hétvége számomra, de a csapat kiválóan dolgozott a boxkiállásoknál, amiért köszönet illeti őket .
Paul di Resta (10.): – Nagyon örülök. A csapat jó stratégiát választott. Egyszerűen nem bírtam Michaellel a végén, frissebbek voltak az abroncsai, mivel nekünk egy kicsit korábban kellett kiállnunk harmadszorra, mint amire számítottunk. Viszont a pontszerzést sem akartam kockáztatni. Azt hiszem, a DRS-nek köszönhetően jó versenyt láthattunk, Kínában talán egy kicsit gyorsabbak leszünk majd. Nálunk valamivel gyorsabb autókkal csatáztunk, tehát összességében egész jó versenyt futottunk .
Kobajasi Kamui (7.): – Jó volt az autóm, a csapat remekül dolgozott, és külön örülök annak, hogy végre megszereztük első pontjainkat. A mindössze két kiállással számolt stratégia egy kicsit rizikós volt, de szerintem elég jól működött. A szokatlan versenystratégia nehézsége abban rejlik, hogy ilyenkor más tempóval haladsz, mint azok, akikkel versenyben vagy. Volt néhány jó és sportszerű csatám Mark Webberrel és Michael Schumacherrel, amiket élveztem .
Sergio Pérez (kiesett): – Valami levált Buemi autójáról éppen előttem, és eltalálta a kocsim alját, amitől a tűzoltó berendezés és az elektronika tönkrement. Kár, mert be tudtam volna fejezni a futamot, hiszen jónak éreztem az autót. Mindazonáltal korábban is kiállhattunk volna friss abroncsokért, de számítottunk némi esőre.
Sébastien Buemi (13.): – Jól rajtoltam, megelőztem Rosberget, és utána is egész jól mentem, felzárkóztam Kobajasira és Schumacherre, de az első boxkiállásomnál azt hittem, hogy nem kapcsolt be a sebességmaximalizálóm. Rögtön megnyomtam még egyszer, amivel kikapcsoltam, aminek köszönhetően átléptem a sebességkorlátozást, és összeszedtem egy tíz másodperces büntetést, amit egy kicsit erősnek érzek, hiszen általában áthajtásos büntetés jár érte, ami kisebb időveszteséggel jár. Ezután mindent beleadtam, de nem értük el a célunkat, ami a kilencedik hely lett volna a Force Indiák előtt. Csak kétszer voltam kint kerékcserén, igaz az utolsó néhány kör nagyon nehéz volt a gumi kopása miatt .
Jaime Alguersuari (14.): – Ki kell elemeznünk a mérnökökkel ezt a futamot, mert őszintén megmondom, fogalmam sincs, mi történt. Lassúak voltunk, és nagyon erősen kopott a gumi, még jobban, mint pénteken. Az első kerekek a rátapadó szemcsék miatt komoly gondot okoztak, és minden egyes körrel romlott a teljesítményük. Ami pozitív: jól rajtoltam, néhány helyet előreugrottam, viszont hamar kiderült, hogy nem tudom tartani a lépést az elöl autózókkal. Ha azt nézzük, hogy milyen nehéz helyzetben voltunk, a verseny befejezése már önmagában is eredmény, ennél többre ma nem voltunk képesek .
Heikki Kovalainen (15.): – Egész jó verseny volt az elejétől a végéig. Az egyensúly mindkét típusú gumin jó volt, és azt hiszem, hogy a stratégia is jól működött – jó időkben álltunk ki, és semmilyen problémánk nem volt a délután folyamán. Nehezen indult a hétvége, de ma olyan teljesítményt nyújtottunk, amilyet a téli tesztek alapján reméltünk. Most már csak folytatnunk kell az autó fejlesztését, és nyomást kell gyakorolnunk az előttünk állókra. Kínában meglátjuk, hogyan viselkedik az autó hűvösebb körülmények között, a célunk az, hogy ott is megismételjük ugyanezt a teljesítményt.
Jarno Trulli (kiesett): – A kuplungom meghibásodása miatt túl korán véget ért a versenyem. A rajtom rosszul sikerült, de az első boxkiállásom után visszaszereztem az elveszített pozíciót. Ám a boxból kijövet a fékek leblokkoltak, és Timo ismét elém került, meg kellett előznöm, ami sikerült is.
Narain Karthikeyan (kiesett): – Szerettem volna végigmenni, detúlságosan felmelegedett a hűtővíz, és a motor megkímélése érdekében meg kellett állnom. A Kínai Nagydíj még jobb lesz!
Vitantonio Liuzzi (kiesett): – A célba érés volt a célunk, kár, hogy nyolc körön múlt. A hátsó légterelővel volt némi probléma,ezért jobbnak láttuk, ha megállok. Pedig jó rajtom volt, több autót is sikerült megelőznöm. De legalább jó sok adatot gyűjtöttünk, lesz mit elemezni a héten Kínába menet.
Timo Glock (16.): – Jól rajtoltam, az első kanyarban megelőztem Trullit, és minden jól ment, viszont csak őrizni tudtam a pozíciómat egy darabig, aztán megelőzött. Az autó jól működött, és tudtunk spórolni a gumikkal is, maradhattunk tehát a két boxkiállásos stratégiánál. A mérnököm remek munkát végzett, segített elkerülnöm a forgalmat, így elég sima versenyt futhattam. A kerékcseréknél is kiválóan dolgozott a csapat, így a gyors kiállás lehetővé tette, hogy Trulli elé jöjjek vissza. Attól a néhány lépcsőtől eltekintve, amelyeket még le kell küzdenünk az autó teljesítményét illetően, minden jól működik, tehát nagyon várjuk az új csomagot, amely az európai futamokra már készen lesz.
Jérome d’Ambrosio (kiesett): – Az volt a célom, hogy javítsak a melbourne-i teljesítményemen, és mivel ez szombaton és vasárnap is sikerült, nemverem a fejem a falba amiatt, hogy 15 körrel a vége előtt ki kellett állnom. Ez még csak a kezdet, további fejlődést várok magamtól.
MALAJZIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37:39.832
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 3.261 mp h.
3. Nick Heidfeld német Renault 25.075 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 26.384 mp h.
5. Felipe Massa brazil Ferrari 36.958 mp h.
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 57.248 mp h.*
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:06.439 p h.
8.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:09.957 p h.*
9. Michael Schumacher német Mercedes 1:24.896 p h.
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:31.563 p h.
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:41.379 p h.
12. Nico Rosberg német Mercedes 1 kör h.
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
15. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1 kör h.
16. Timo Glock német Virgin-Cosworth 2 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Renault 4 kör h., kicsúszott
*20 másodperces büntetést kaptak
FELADTÁK
Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 46 megtett kör
Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 42
Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 31
Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 23
Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 22
Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 14
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 8
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik