Sebastian Vettel és a Red Bull az idény második győzelmén is magabiztos győzelmet aratott, az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka Ausztrália után Malajziában is a sportág nagyjait idéző magabiztossággal zárt az élen.
A világbajnok csapata a sepangi hétvégére már berakta az autókba a KERS-t, amely Mark Webber kocsijában már a rajt előtt tönkrement, míg Vettelében a verseny derekán hagyott ki. Ám a német a rajtnál még használni tudta a magáét, ennek köszönhetően megtartotta első helyét. Webber viszont az első körben a 3. helyről a 10.-re esett vissza.
1. | Sebastian Vettel | 50 |
2. | Jenson Button | 26 |
3. | Lewis Hamilton | 22 |
4. | Mark Webber | 22 |
5. | Fernando Alonso | 20 |
6. | Felipe Massa | 16 |
7. | Nick Heidfeld | 15 |
Vitalij Petrov | 15 | |
9. | Kobajasi Kamui | 6 |
10. | Sébastien Buemi | 4 |
11. | M. Schumacher | 2 |
Adrian Sutil | 2 | |
13. | Paul di Resta | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull | 72 |
2. | McLaren | 48 |
3. | Ferrari | 36 |
4. | Renault | 30 |
5. | Sauber | 6 |
6. | Toro Rosso | 4 |
7. | Force India | 4 |
8. | Mercedes | 2 |
„Fantasztikus eredmény volt, győzelemmel mutatkozott be a KERS-ünk, ami Sebastian rendkívül bölcs és magabiztos autóvezetésének köszönhető – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Az eső nem jött, de a hőségben így is nehéz volt helytállni, nemcsak az autóban, hanem a szereplőknek is a boxutcában. Mind a hét boxkiállásunk hibátlan volt, ezt a többi élcsapat nem mondhatta el magáról.”
„Csak azt sajnálhatjuk, hogy Mark KERS-e nem működött, és rengeteget veszített. Utána azonban zseniálisan felzárkózott, tökéletesen alkalmazta a stratégiát, amelyet kitaláltunk számára. Sajnálom, hogy nem állhatott fel a dobogóra” – fejezte be Horner.
A McLarennél Jenson Button második helyezése mellett annak örülhettek, hogy Malajziában sikerült felvenni a versenyt a Red Bull-lal. A második helyről rajtoló Lewis Hamilton hetedik, majd büntetése miatti 8. helyezése viszont kellemetlen meglepetés volt.
„Jenson tökéletesen versenyzett, mindig jól ítélte meg, hogyan kell a gumijaira vigyáznia, és második helyezés lett a jutalma – mondta Whitmarsh. – Lewis esetében viszont minden rosszul sült el: három helyett csak két menetet futhatott lágy gumikkal, mert az időmérőn elfékezte magát, és az egyik készlet használhatatlanná vált. A kemény keveréken viszont nem érezte az autót, és inkább kért a végén még egy kerékcserét, és nem volt értelme vitába szállni vele.”
A Ferrarinál megfogadták, hogy nagyon gyorsan lépni fognak az időmérőn látott gyengélkedés miatt, az sem kizárható, hogy már a Kínai Nagydíjra több fejlesztést végeznek a vörös autón. A versenytempóval nem volt súlyos baj, de az ötödik rajthelyről vagy még hátrébbról nem lehet versenybe szállni a győzelmekért.
A Renault-nál viszont óriási sikernek tartják, hogy a Ferrari szintjén tudnak versenyezni, de nem akarnak megállni itt, a maranellóiakhoz hasonlóan futamgyőzelmekre vágynak.
A Mercedes ezúttal is eltűnt a mezőnyben. Michael Schumacher olykor nagy csatákat vívott, de csak a 9. helyen ért célba, míg Nico Rosbergnek csupán a 12. helyezés jutott. A Mercedes így két futam után mindössze két ponttal áll, ami jóval elmarad a csapat által remélt sikerektől.
„A versenytempónk nem elég jó ahhoz, hogy versenybe szállhassunk az előttünk álló négy istállóval, ezért kockáztattunk, abban bíztunk, hogy jön az eső, és ezért a kelleténél tovább kint tartottuk a pilótákat a pályán, mert ha elered, nem kell még egyszer kijönni. Ám az eső nem jött, a kockázatunkért pedig megfizettünk, mert túl sok időveszteséggel járt a tervünk, egy vagy két helyezést veszítettünk" – mondta Ross Brawn.
Sebastian Vettel (1.): – Jól indultam, de Lewis gyorsan mögém ért, keményen támadott, ezért örültem neki, hogy a kanyar után nem őt, hanem egy fekete autót láttam a visszapillantó tükörben. Nagyon sok múlt ezen, sokat segített a verseny első szakaszában. Könnyebben tudtam így irányítani a verseny történéseit, és az is jó volt, hogy a végén Jenson került mögém, könnyebben kézben tartottam a futamot. A KERS nem működött rendesen, de legalább most tudtam használni, nem úgy, mint az idénynyitón. Ha a rajtnál nem lett volna a kocsimban, biztosan nem tartottam volna meg az első helyemet, és másképp alakult volna a verseny. |
Mark Webber (4.): – A verseny előtt a boxból kijövet éreztem, hogy nem fog működni a KERS, és igazam is lett, a rajtnál és a kettes kanyar után a fél mezőny meggyilkolt. Aztán hiába próbáltam meg visszakapaszkodni, KERS nélkül nehéz előzni, főleg, ha KERS-sel védekeznek a riválisok. A végén még fel tudtam volna jönni a dobogóra, de sajnos Hamilton mögé ragadtam, és túl sok időt veszítettem. Érdekes futam volt, továbbra is ismerkedünk az új szabályok és az új gumik által teremtett körülményekkel. |
Lewis Hamilton (8.): – Nem sikerült jól megkímélnünk a gumikat, mindig arra figyeltünk, hogy korábban jöjjek ki, mint a többiek, aminek az lett a vége, hogy egyre gyorsabban elkoptak a gumijaim, és sebezhetővé váltam. Nehéz nap volt, de el kell fogadnunk, hogy néha megtörténnek az ilyen mellényúlások. A rajtnál mindent megpróbáltam, ám nem sikerült Vettel elé kerülnöm, sőt Heidfeld megelőzött. Beragadtam mögé, és ezt a hátrányt már nem tudtuk ledolgozni. A büntetésre számítottam, nem lepett meg. |
Jenson Button (2.): – Bizonyos szempontból elég zavaros verseny volt rengeteg boxkiállással, és sokszor azon gondolkoztam, hogy érdemes-e spórolni és óvni a gumikat . Az utolsó szakaszban a kemény keverékű gumikon meglepően gyorssá váltam, jól tapadtak a gumik. Csodálkoztam is, hogy a csapat szólt, vegyek vissza, mert attól tartanak, hogy tönkremegy a gumim. Ez néha visszaüthet, mert ha visszafogjuk magunkat, az aerodinamika sem úgy működik, mint teljes erőbedobással versenyezve, és ettől akár gyorsabban kophatnak a gumik. |
Fernando Alonso (6.): – Közel voltam Lewishoz, de nem működött a nyitható elem a légterelőmön, így a célegyenesben nem volt esélyem rá, hogy megelőzzem. Máshol kellett próbálkoznom, de rosszul sült el. Kár érte, mert dobogóra állhattam volna. Meglepett, hogy a McLarenekkel és Webberrel tudtam csatázni, ez váratlanul jó fejlemény volt a versenyen. |
Felipe Massa (5.): – Mindenképpen javítanunk kell az autón ahhoz, hogy versenybe szállhassunk a futamgyőzelmekért. A versenytempónk jobb az időmérőn mutatott teljesítményünknél, ami biztató, de nem elég ahhoz a szinthez, amelyre el szeretnénk jutni. Az első boxkiállásomnál sok időt veszítettem, lehet, hogy ezen múlt a dobogós helyezésem. A kemény keverékű gumikon túl lassú voltam, Webber annak ellenére megelőzött, hogy eggyel többször volt a boxban, mint én. |
Michael Schumacher (9.): – Őszinte versenyzést nyújtottunk ma, amely a végén már egy kicsit izgalmassá vált, egyébként rengeteg előzés és visszaesés tarkította. Jól rajtoltunk, aztán pedig főleg a gumikról szólt az egész. Igazából nem számíthattunk többre két pontnál, mindenképpen dolgoznunk kell még a versenytempónkon, mert nem tartunk még ott, ahol szeretnénk. Mindannyian tisztában vagyunk ezzel, készen állunk a kemény munkára, hogy sikerüljön előrelépnünk. Egy körön jók lehetünk, ha minden rendben van az autóval, de mindenképpen dolgoznunk kell a versenyen nyújtott teljesítményünkön . |
Nico Rosberg (12.): – Ez nem az én versenyem volt, kemény hétvége áll mögöttünk. Gyengén rajtoltam, több helyet vesztettem, ami nehézzé tette azt, hogy pontokért harcoljak. A versenytempónk nem volt elég jó, nem tudtunk úgy teljesíteni, ahogy szerettünk volna. Az időmérő edzésre tekintve mindenképpen előrelépést könyvelhetünk el Melbourne-höz képest, de tovább kell dolgoznunk s szükséges fejlesztések érdekében . |
Nick Heidfeld (3.): – Az Ausztrál Nagydíjnál is sokat jöttem előre a rajtnál, de a 18. helyről nem volt nehéz. Azt hittem, a hatodik rajtkockából lehetetlen lesz felülmúlni, de sikerült. Miután elmentem Lewis mellett, Sebastiant is célba vettem, de figyelt a tükörben, és gyorsabb is volt nálam. Az első boxkiállásom előtt a gumik nagyon gyorsan koptak, kis cafatok repültek le róla, és szóltam a boxba, hogy ki kellene jönni, de azt mondták, menjek még, hogy megússzuk három boxkiállással. A végén a kemény keverékű gumijaim elkoptak, Webber feljött rám, de aztán az ő gumijai is elszálltak, így megőrizhettem a harmadik pozíciót. |
Vitalij Petrov (17., kicsúszott): – Örülök, hogy újabb dobogós helyezést szerzett a csapat, fantasztikus idényrajt ez tőlünk. Szokatlan versenyen nyújtottunk jó teljesítményt. Ami a kiesésemet illeti, egy picit hibáztam, de súlyos következményei lettek. Mindkét autóval pontot kellett volna szereznünk. |
Rubens Barrichello (kiesett): – Hidraulikai hiba miatt estem ki, még vizsgálja a csapat. Már eleve a mezőny végén autóztam egy rajtnál történt baleset miatt, nem volt esélyem a pontszerzésre. Nem úgy indult az idényünk, ahogy reméltem, nem elég gyors, és megbízhatatlan az autó. Hiszek benne, hogy javulni fogunk. |
Pastor Maldonado (kiesett): – A harmadik körtől kezdve kihagyott a motor, és hioába akartam folytatni, nem volt rá esély.Remélem, Kínában már sikerül végigmennem. |
Adrian Sutil (11.): – Az első néhány kör nem sikerült valami fényesre, mivel Barrichello hátsó kerekével ütközve elvesztettem az első légterelőmet. Utána két kiállásos stratégiát alkalmaztunk, lágy-kemény-lágy keverékekkel, és elég sokáig bírták, ami mindenképpen pozitív. Sokkal jobb helyen is végezhettünk volna, kár érte. Mindent egybevéve csalódás volt ez a hétvége számomra, de a csapat kiválóan dolgozott a boxkiállásoknál, amiért köszönet illeti őket . |
Paul di Resta (10.): – Nagyon örülök. A csapat jó stratégiát választott. Egyszerűen nem bírtam Michaellel a végén, frissebbek voltak az abroncsai, mivel nekünk egy kicsit korábban kellett kiállnunk harmadszorra, mint amire számítottunk. Viszont a pontszerzést sem akartam kockáztatni. Azt hiszem, a DRS-nek köszönhetően jó versenyt láthattunk, Kínában talán egy kicsit gyorsabbak leszünk majd. Nálunk valamivel gyorsabb autókkal csatáztunk, tehát összességében egész jó versenyt futottunk . |
Kobajasi Kamui (7.): – Jó volt az autóm, a csapat remekül dolgozott, és külön örülök annak, hogy végre megszereztük első pontjainkat. A mindössze két kiállással számolt stratégia egy kicsit rizikós volt, de szerintem elég jól működött. A szokatlan versenystratégia nehézsége abban rejlik, hogy ilyenkor más tempóval haladsz, mint azok, akikkel versenyben vagy. Volt néhány jó és sportszerű csatám Mark Webberrel és Michael Schumacherrel, amiket élveztem . |
Sergio Pérez (kiesett): – Valami levált Buemi autójáról éppen előttem, és eltalálta a kocsim alját, amitől a tűzoltó berendezés és az elektronika tönkrement. Kár, mert be tudtam volna fejezni a futamot, hiszen jónak éreztem az autót. Mindazonáltal korábban is kiállhattunk volna friss abroncsokért, de számítottunk némi esőre. |
Sébastien Buemi (13.): – Jól rajtoltam, megelőztem Rosberget, és utána is egész jól mentem, felzárkóztam Kobajasira és Schumacherre, de az első boxkiállásomnál azt hittem, hogy nem kapcsolt be a sebességmaximalizálóm. Rögtön megnyomtam még egyszer, amivel kikapcsoltam, aminek köszönhetően átléptem a sebességkorlátozást, és összeszedtem egy tíz másodperces büntetést, amit egy kicsit erősnek érzek, hiszen általában áthajtásos büntetés jár érte, ami kisebb időveszteséggel jár. Ezután mindent beleadtam, de nem értük el a célunkat, ami a kilencedik hely lett volna a Force Indiák előtt. Csak kétszer voltam kint kerékcserén, igaz az utolsó néhány kör nagyon nehéz volt a gumi kopása miatt . |
Jaime Alguersuari (14.): – Ki kell elemeznünk a mérnökökkel ezt a futamot, mert őszintén megmondom, fogalmam sincs, mi történt. Lassúak voltunk, és nagyon erősen kopott a gumi, még jobban, mint pénteken. Az első kerekek a rátapadó szemcsék miatt komoly gondot okoztak, és minden egyes körrel romlott a teljesítményük. Ami pozitív: jól rajtoltam, néhány helyet előreugrottam, viszont hamar kiderült, hogy nem tudom tartani a lépést az elöl autózókkal. Ha azt nézzük, hogy milyen nehéz helyzetben voltunk, a verseny befejezése már önmagában is eredmény, ennél többre ma nem voltunk képesek . |
Heikki Kovalainen (15.): – Egész jó verseny volt az elejétől a végéig. Az egyensúly mindkét típusú gumin jó volt, és azt hiszem, hogy a stratégia is jól működött – jó időkben álltunk ki, és semmilyen problémánk nem volt a délután folyamán. Nehezen indult a hétvége, de ma olyan teljesítményt nyújtottunk, amilyet a téli tesztek alapján reméltünk. Most már csak folytatnunk kell az autó fejlesztését, és nyomást kell gyakorolnunk az előttünk állókra. Kínában meglátjuk, hogyan viselkedik az autó hűvösebb körülmények között, a célunk az, hogy ott is megismételjük ugyanezt a teljesítményt. |
Jarno Trulli (kiesett): – A kuplungom meghibásodása miatt túl korán véget ért a versenyem. A rajtom rosszul sikerült, de az első boxkiállásom után visszaszereztem az elveszített pozíciót. Ám a boxból kijövet a fékek leblokkoltak, és Timo ismét elém került, meg kellett előznöm, ami sikerült is. |
Narain Karthikeyan (kiesett): – Szerettem volna végigmenni, detúlságosan felmelegedett a hűtővíz, és a motor megkímélése érdekében meg kellett állnom. A Kínai Nagydíj még jobb lesz! |
Vitantonio Liuzzi (kiesett): – A célba érés volt a célunk, kár, hogy nyolc körön múlt. A hátsó légterelővel volt némi probléma,ezért jobbnak láttuk, ha megállok. Pedig jó rajtom volt, több autót is sikerült megelőznöm. De legalább jó sok adatot gyűjtöttünk, lesz mit elemezni a héten Kínába menet. |
Timo Glock (16.): – Jól rajtoltam, az első kanyarban megelőztem Trullit, és minden jól ment, viszont csak őrizni tudtam a pozíciómat egy darabig, aztán megelőzött. Az autó jól működött, és tudtunk spórolni a gumikkal is, maradhattunk tehát a két boxkiállásos stratégiánál. A mérnököm remek munkát végzett, segített elkerülnöm a forgalmat, így elég sima versenyt futhattam. A kerékcseréknél is kiválóan dolgozott a csapat, így a gyors kiállás lehetővé tette, hogy Trulli elé jöjjek vissza. Attól a néhány lépcsőtől eltekintve, amelyeket még le kell küzdenünk az autó teljesítményét illetően, minden jól működik, tehát nagyon várjuk az új csomagot, amely az európai futamokra már készen lesz. |
Jérome d’Ambrosio (kiesett): – Az volt a célom, hogy javítsak a melbourne-i teljesítményemen, és mivel ez szombaton és vasárnap is sikerült, nemverem a fejem a falba amiatt, hogy 15 körrel a vége előtt ki kellett állnom. Ez még csak a kezdet, további fejlődést várok magamtól. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37:39.832 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 3.261 mp h. |
3. | Nick Heidfeld | német | Renault | 25.075 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 26.384 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 36.958 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 57.248 mp h.* |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:06.439 p h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:09.957 p h.* |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:24.896 p h. |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.563 p h. |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:41.379 p h. |
12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 kör h. |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1 kör h. |
16. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 4 kör h., kicsúszott |
*20 másodperces büntetést kaptak | ||||
FELADTÁK | ||||
Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 46 megtett kör | |
Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 42 | |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 31 | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 23 | |
Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 22 | |
Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 14 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 8 |