Vettel egyetlen mért köre elég volt Webber legyőzéséhez

Vágólapra másolva!
2011.05.21. 11:06
Címkék
Mark Webber a 3. szabadedzés végéig érezhette, hogy nincs ellenfele a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, ám ekkor jött a szinte az egész tréninget a boxban eltöltő Sebastian Vettel, és az élre ugrott. Michael Schumacher 1.3 másodperccel lemaradva harmadik lett, megelőzve a McLareneket. A Ferraritól Fernando Alonso a 9., Felipe Massa a 11. lett, Nick Heidfeld Renault-ja a  tréning alatt kigyulladt.

Sebastian Vettel csak a végén jött ki a boxból, neki már egy kör is elég a sikerhez (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel csak a végén jött ki a boxból, neki már egy kör is elég a sikerhez (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel csak a végén jött ki a boxból, neki már egy kör is elég a sikerhez (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel csak a végén jött ki a boxból, neki már egy kör is elég a sikerhez (Fotó: Action Images)
Sebastian Vettel csak a végén jött ki a boxból, neki már egy kör is elég a sikerhez (Fotó: Action Images)

Bár sokáig a pénteki két szabadedzést az élen záró Mark Webber állt az első helyen a Spanyol GP 3. tréningjén Barcelonában, a boxutcát az egyórás gyakorlás legvégén elhagyó Sebastian Vettel egyetlen mért köre elég volt ahhoz, hogy 84 ezreddel megverje csapattársát.

A Red Bull pilótáit 1.3 másodperces lemaradással követte a szombat délelőtti edzésekre specializálódott Michael Schumacher, akit a McLaren pilótái követtek. A Ferrari a nagy fogadkozások ellenére nem tűnik versenyképesnek, Fernado Alonso a 9., Felipe Massa a 11. helyen zárt, sőt Alonso autójában az edzés végére a váltó a hatodik fokozatban ragadt.

Még rosszabbul járt Nick Heidfeld, akinek Renault-ja kigyulladt a pályán. A pilótának nem esett baja, de a csapatnak két órája van arra, hogy a kocsit rendbe tegye az időmérőre. A Renault jelentése szerint Heidfeld jobb oldali kipufogócsöve túlhevült. Már a boxból kimenet túl magas hőmérsékletet jelzett az érzékelő, de a csapat azt hitte, a szenzor romlott el. Hát nem…

A Nemzetközi Automobil-szövetség megtiltotta a Ferrarinak, hogy a továbbiakban is használja az először a pénteki szabadedzéseken bevetett légterelőjét, mert nem felel meg a technikai szabályzatnak. A Scuderia légterelőjének felső eleme néhány milliméterrel magasabb volt a megengedettnél, s bár elméletileg megfelelt az előírásoknak, az FIA úgy döntött, mielőtt még szélsőségesebb megoldásokkal jelentkeznek a csapatok, megfékezi a folyamatot.

„Nagyon okosan értelmezték a szabályt, de el kellett döntenünk, hogy valóban szabályos-e a megoldás, és hová vezet" – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.

Az FIA arra is figyelmeztette a csapatokat, hogy ha használják a trükkös kipufogóikat, megóvható lesz a verseny eredménye. „Nem szabályos a megoldás, és ha valaki óv, akár büntetés is lehet a dologból" – mondta Whiting erről a témáról.

A barcelonai pletykák szerint az élcsapatok közül a Mercedes járna legjobban a megoldás betiltásával, mert a stuttgartiak eszköze a legkevésbé hatékony. A Virgin és a Hispania ugyanakkor egyáltalán nem használja, ha óvnak és sikerrel járnak, az övék lehet a dobogó…

HEIDFELD ÉS A LÁNGOLÓ RENAULT

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A 22 fokos melegben elkezdődött edzés elején mindenki megtette próbaköreit, Lewis Hamilton kisodródott, és a pálya végi sikánnál Nico Rosberg is elhagyta a pályát.

Negyedóra telt el az edzésből, mire mért kört futott valaki, Jarno Trulli a Lotusszal 1:30.924-gyel kezdett. A többiek is a pályára hajtottak, elsőként Vitalij Petrov ment 1:30 alá, Kobajasi Kamui pedig 1:27.8-cal vette át a vezetést.

Narain Karthikeyan Hispaniájának hátsó légterelőjén tönkrement a nyitható elem, miközben Michael Schumacher megcsúszott az egyik kanyarban. A következő körében javított a német, és 1:26.599-cel az élre állt.

Nico Rosberg 1:26.356-os idejére Mark Webber 1:24.750-nel válaszolt.

Nick Heidfeld autója közben kigyulladt a 9-es és a 10-es kanyar közti egyenesben, a Renault hátsó része borult lángba és sötét füstbe. A német pilóta gyorsan kiugrott leparkoló gépéből, amelyet hamar eloltottak. A Renault-istálló szerelői nehéz feladat előtt állnak, tartalék autó híján szinte az alapoktól kell felépíteniük egy új gépet, ez ugyanis használhatatlannak tűnik. Az időmérő 14 órakor kezdődik.

Az izgalmas pillanatok után Lewis Hamilton 1:24.888-cal felzárkózott Webberre, aki 1:23.846-os idővel jelezte: van még tartalék a Red Bull-Renault-ban.

Az edzés felénél Webber 7 tizeddel állt Hamilton előtt, Rosberg 1.7, Schumacher 2.7 másodpercre volt az ausztráltól a 3. és a 4. helyen. Vettel és a ferrarisok Heidfeld tűzesete miatt megszakították első menetüket.

Alonso első gyors körével Rosberg és Schumacher közé jött fel, a Ferrarinak a régi légterelőre való átállás miatt az egész autó beállításait újra kell finomítania. Jenson Button feljött Hamilton mögé, Schumacher az edzés leggyorsabb középső szektorát teljesítve átvette a vezetést – 1:23.057 perces eredményét lágy gumikon érte el, ez a keverék közel két másodperces előnyt jelent az új kemény keverékkel szemben.

Rosberg szintén lágy keverékre váltott, 34 századdal maradt el Schumachertől

Háromnegyed óra elteltével Vettel 3 megtett körrel állt, mért kör nélkül – a vb-éllovas azóta nem volt a pályán, hogy Heidfeld miatt a boxba ment.

Tíz perccel az edzés vége előtt érkezett vissza a Renault a boxba, a csapatnak 130 perce van arra, hogy rendbe rakja az autót az időmérő előtt.

Massa 1:24.322 perces eredményt ért el lágy gumikon, Kobajasi 1:23.669-et.

Webber 1:21.791 perces kört futott a lágy gumin, Alonso 1:24.270-nel az 5. helyre, Kobajasi mögé jött fel. Vettel továbbra is a boxban maradt, az edzésből hat perc volt hátra. Helmut Marko, a csapat tanácsadója Dietrich Mateschitznek, a Red Bull tulajdonosának próbálta meg elmagyarázni, mi a gond a világbajnok autójával.

Lewis Hamilton 11 ezreddel Schumacher mögé, a 3. helyre zárkózott fel. Alonso autójában újra jelentkeztek azok a hidraulikai problémák, amelyek a Török Nagydíj edzésein hátráltatták a spanyolt: a 6. fokozatban ragadt, úgy hajtott a boxba.

Az edzés végére Vettel is kiment a pályára, és egyetlen mért körével, 1:21.707-tel ellopta az első helyet Webbertől.

A szombat délelőttre szakosodott Schumacher megverte a McLaren pilótáit, Alonso a 9., Massa a 11. helyen zárta az edzést.

SPANYOL NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:21.707átlag: 205.098 km/ó6 kör
2.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:21.7910.084 mp h.17
3.Michael SchumachernémetMercedes1:23.0571.35016
4.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:23.0681.36113
5.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:23.2141.50714
6.Nico RosbergnémetMercedes1:23.3971.69018
7.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:23.6691.96217
8.Vitalij PetrovoroszRenault1:24.0432.33618
9.Fernando AlonsospanyolFerrari1:24.2702.56311
10.Rubens BarrichellobrazilWilliams-Cosworth1:24.3182.61118
11.Felipe MassabrazilFerrari1:24.3222.61517
12.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari1:24.3292.62219
13.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Cosworth1:24.3992.69217
14.Sebastien BuemisvájciToro Rosso-Ferrari1:24.5352.82816
15.Adrian SutilnémetForce India-Mercedes1:24.6952.98818
16.Jaime AlguersuarispanyolToro Rosso-Ferrari1:24.7223.01514
17.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:25.2233.51619
18.Heikki KovalainenfinnLotus-Renault1:26.2364.52911
19.Jarno TrulliolaszLotus-Renault1:27.0005.29320
20.Timo GlocknémetVirgin-Cosworth1:27.7065.99920
21.Vitantonio LiuzziolaszHispania-Cosworth1:28.3306.62317
22.Jerome D'AmbrosiobelgaVirgin-Cosworth1:29.0577.35018
23.Nick HeidfeldnémetRenault1:29.2007.4936
24.Narain KarthikeyanindiaiHispania-Cosworth1:29.5627.85516
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik