Frank Tamás meghatározó alakja volt a hazai Formula– 1-nek, ehhez kétség sem fér, tragikus halála után egy nappal a külföldi szakportálok már felvetették, a magyarok aggódhatnak a nagydíjuk miatt. Vajon tényleg aggódnunk kell…?
Még tart a sokk, amelyet Frank Tamásnak, a Hungaroring Sport Zrt. alelnökének tragikus halála okozott, közben pedig már kezelni kell a rémhíreket (amelyeknek van alapjuk), melyek szerint a sportvezető halálával a Magyar Nagydíj léte is veszélybe került. Szögezzük le gyorsan: a pálya szerződése 2016-ig szól, vagyis a futamunk addig biztosan szerepel a versenynaptárban, ám ahhoz, hogy meghosszabbítsák a szerződést, jó néhány feltételnek teljesülnie kell.
Nem titok, Gyulay Zsolt elnök is beszélt már róla többször a nyilvánosság előtt, hogy fejlesztésekre lenne szükség, amihez meg persze pénz kell, s most, hogy elszakadt egy fontos szál Bernie Ecclestone-nal, egyre sürgetőbbek ezek a problémák.
A németek azt írják (persze amellett, hogy felsorolják az első hírek szerint szívelégtelenségben elhunyt Frank Tamás érdemeit), hogy a magyar szakember és Ecclestone kapcsolata tartotta az elmúlt években hazánkban a száguldó cirkuszt – miközben Európában egyre több pálya kapitulált, és eltolódtak a hangsúlyok Ázsia és Amerika irányába. Tényleg így van: a magyar futam a mostaniak közül a harmadik, megszakítás nélkül legrégebben szereplő helyszín a naptárban – 27-nél többször egyhuzamban csak Monacóban és Monzában volt verseny… Ez többek között annak köszönhető (a külföldiek szerint nagymértékben), hogy Frank Tamás jó viszonyt ápolt az F1 mindenható urával, Bernie Ecclestone-nal, így pedig a viadal hosszú távú jövője szerintük eléggé megkérdőjelezhető. Különösen úgy, hogy Oroszországban is épül a pálya…
Az ügyről Gyulay Zsoltot, a Hungaroring Sport Zrt. elnökét kérdeztük.
„Tény, Frank Tamás személye nagyban hozzájárult, hogy a Formula–1-es cirkusz minden évben idelátogatott, hogy itt maradt, és hogy folyamatosan meghosszabbították a szerződésünket, amely jelenleg 2016-ig szól. Beszéltünk Bernie Ecclestone- nal, aki hozzánk hasonlóan megrendült, és döbbenten áll a tragédia ténye előtt. Ami a Magyar Nagydíjat illeti, nekünk muszáj tovább dolgoznunk, Ecclestone úr pedig úgy döntött, Frank Tamás üzlettársa, Gerstl Péter lássa el mostantól azt a feladatot, amelyet az utóbbi tizenöt évben Tamás – vagyis legyen ő a felelős a külföldi kapcsolatokért. Én pedig mint elnök továbbra is teljesítem az államnak vállalt kötelezettségünket, és operatív irányítója vagyok a cégnek. Szerdán csapatgyűlést tartottunk, és mindent megbeszéltünk, ennek ellenére az idei Formula–1-es futam nem lesz könnyű, Tamást ugyanis rettenetesen nehéz pótolni” – mondta Gyulay Zsolt.