Az első edzést követően több versenyzőt is megbüntettek a sportfelügyelők. Kimi Räikkönen 2200, a Caterhamhez tartalék pilótaként beugró Giedo van der Garde 400 eurós bírtságot kapott, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában. Charles Pic szabálytalanul hajtott be a boxutcába, amiért egyelőre nem kapott büntetést, de elképzelhető, hogy újra „közmunkára” ítéli az FIA. Két hete Szingapúrban piros zászlónál való előzése miatt azt a büntetést kapta, hogy részt kelt vennie a szervezet egyik vezetésbiztonsági előadásán.
A két edzés között a Sauber-istálló bejelentette, hogy Sergio Pérez McLarenhez szerződése ellenére marad a csapatnál a mexikói Telmex telekommunikációs társaság, amely 2013-ban is támogatja az istállót. Arról nem beszéltek, hogy ezzel együtt javultak-e a szintén mexikói Estebán Gutierrez esélyei a versenyzői állásra – a GP2-es sorozat idei harmadik helyezettje két éve a Sauber tartalék pilótája.
A pálya adatai:
A tavalyi eredmény: |
Az edzésen elsőként Vergne hagyta el a boxutcát. Az idő nem sokat változott az első edzés óta, két fokkal melegebb a levegő, míg az aszfalt hőmérséklete csaknem tíz fokkal emelkedett. Bruno Senna és Heikki Kovalainen először ül autóba, az első edzésen csapataik tartalék pilótái helyettesítették a brazilt és a finnt.
Ezúttal nem volt tapogatózás, azonnal gyors köröket futottak a pilóták, akik közül Grosjean volt a leggyorsabb a kezdetekben – 1:34.514 perccel állt az élre. Di Resta ugyanakkor túl szélesen kanyarodott, a fűre futva megcsúszott, és a gumifalnak ütközve leállt az autója. A skót kiszállt a Force Indiából, de az edzést leállították piros zászlóval.
Az autó első légterelője eltörött, s miközben elszállították az autót a bukótérből, ketyegett az óra. Az első körök után Grosjean, Vettel, Pérez, Vergne, Ricciardo, Senna volt a sorrend, a mezőny fele azonban még nem futott mért kört, sőt Kobajasi, Massa, Button, Schumacher és Rosberg ki sem jött a boxból.
A 12. percben újraindult az edzés. A pilóták az edzésre kapott új készlet kemény gumikkal mentek, a lágyakat későbbre tartogatták.
Alonso 1:34.287-tel kezdett, azonnal az élre állt, Hamilton 111 ezreddel maradt el tőle. Di Resta közben búsan sétált vissza csapata garázsába, ez az edzés számára értékelhetetlenné vált.
Alonso újabb körében az első és a harmadik szektorban is rekord részidőket ért el, de a középsőt elrontotta, így nem javított az eredményén. Räikkönen közben a KERS meghibásodása miatt a boxba hajtott, és kiszállt a Lotusból.
Miközben Hamilton 17 ezredre megközelítette Alonso legjobbját, Pérez az első szektorban csúcsidőt futott. A köre végén azonban 824 ezreddel elmaradt az éllovas spanyoltól. Button és Webber meg is tudta előzni a Ferrari pilótáját, az első edzést az élen záró angol 1:31.150-nel ugrott az első helyre.
Grosjean az első két szektorban ment legjobb időt, de a sikánban megcsúszott, és végül 109 ezredes hátránnyal a 3. helyre ugrott előre.
Az első félóra után Button, Webber, Grosjean, Alonso, Hamilton, Vettel, Pérez, Massa, Hülkenberg, Kobajasi volt az első tíz sorrendje. Petrov hajtott a pályára elsőként a lágy gumikon.
Vettel még a keményebben száguldva ért el 1:34.080 perces eredményt, amivel az élre ugrott, 7 századdal Button elé. A két Mercedes még nem hagyta el a boxutcát, pedig 35 perc eltelt az edzésből.
Vettel a pályán nagyon gyors volt, 1:33.961-gyel elsőként jutott 1:34 alá. Közben Kobajasi lágy gumikon hagyta el a boxutcát. A japán a sárga betűs abroncsokon 22 ezredre megközelítette Vettel idejét. Újabb értékelhető körre már nem futotta a lágy gumikból.
Button volt a következő a lágy abroncsokon, mindhárom szektorban a legjobb részeredményt elérve 1:33.349-cel átvette a vezetést. Grosjean azonban nála is jobbat ment, 1:33.107-tel ugrott az élre a Lotusszal. Massa elmaradt Buttontól, igaz, neki a második mért köre számított, amely már nem volt az igazi, az elsőn ugyanis elhagyta a pályát.
Az edzés felénél Grosjean, Button, Massa, Pérez, Vettel, Kobajasi, Webber, Alonso, Maldonado, Hamilton, Schumacher volt a sorrend, Rosberg ugyan a délelőtti motorhibája után ment két kört, mért eredménye nem volt.
Vettel a lágy gumikon a második és a harmadik szektorban rekordidőt futva 1:32.836 perces eredményt ért el, és az élre állt.
Alonso menete következett, az első szektorban a gyors Ferrarival éppen Grosjean elé, de Vetteltől 257 ezreddel elmaradva a 2. helyre ugrott előre. Az első szabadedzésen gyengébb eredményeket elérő vb-aspiráns páros valóban odatette magát a második másfél órában.
Massa közben azt jelezte a rádión, hogy annyira szemcsésedik a lágy gumija, hogy látja a pilótafülkéből. A hátsókon a visszapillantó tükrön keresztül észleli ugyanezt – valóban jók lettek az idei visszapillantók…
Hamilton a lágy gumikon 1:32.707 perccel Vettel elé ugrott, bő fél óra maradt a szabadedzésből. Hülkenberg feljött a 3. helyre Hamilton és Vettel mögé, míg Webber két fantasztikus szektoridővel átvette a vezetést: csak az utolsó szakaszon nem ő volt a leggyorsabb, de így is 1:32.493 perces eredményt ért el.
Räikkönen a KERS meghibásodása miatt várt a gyors körével a lágy gumikon, míg Rosberg a kemény keveréken is a 60. percig halasztotta az első mért körét. A német a keményebb gumikon a 13. helyre jött fel.
Miközben a versenyzők többsége már letudta lágy gumis gyors köreit, és 25 perccel a vége előtt az első tíz helyen kialakult a Webber, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Schumacher sorrend, Rosberg és Räikkönen kényszerből kivárt, míg a jó eredményre szintén esélyes Di Resta a boxból figyelte az eseményeket korábbi kicsúszása után.
A többiek teletankolt autóval köröztek a lágy gumikon – erre biztosan nem lesz esélye Rosbergnek és Räikkönennek.
13 perccel a vége előtt Schumacher megcsúszott, és a gumifalba csapódott – ugyanott (a Spoon-kanyarban) és ugyanúgy, mint korábban Di Resta. A Mercedes nagyobb sebességgel ment a falnak, megint jöhetett a darus kocsi az elszállításhoz. Schumacher hátba veregette a pályabírókat, és jó munkát kívánt nekik.
A Degnerben Massa hagyta el a pályát, már nem először. Az edzést ezúttal nem állították le piros zászlóval, gyorsan elvitték Schumacher autóját.
Az utolsó tíz percre Rosberg inkább teletankolt Mercedesszel ment ki, nem a gyors körre hajtott rá, míg Räikkönen inkább időmérős szimulációt futott. Ám az aluljáróban kiszélesítette a második Degner kijáratát, és odalett a gyors köre.
A következő már nem lett az igazi, a nagy forgalomban csak a 14. legjobb eredményt érte el.
Az utolsó baleset Petrové volt, az orosz Caterhamjéről leszakadt a hátsó légterelő, és szerencsésen megúszta, hogy nem az egyik veszélyes ponton csúszott meg a sikán felé vezető hosszú egyenesben.
Az edzés így ért véget, a pilóták még néhány rajtgyakorlatot végrehajtottak. Webber zárt az élen Hamilton és Vettel előtt.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.493 | átlag: 226.019 km/ó | 34 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.707 | 0.214 mp h. | 32 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.836 | 0.343 | 37 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:32.987 | 0.494 | 30 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:33.093 | 0.600 | 28 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.107 | 0.614 | 35 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.349 | 0.856 | 22 |
8. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:33.499 | 1.006 | 35 |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:33.614 | 1.121 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:33.750 | 1.257 | 13 |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.866 | 1.373 | 19 |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.903 | 1.410 | 36 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:33.983 | 1.490 | 33 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:34.291 | 1.798 | 12 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.300 | 1.807 | 33 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.863 | 2.370 | 32 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.080 | 2.587 | 34 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:35.711 | 3.218 | 41 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:35.870 | 3.377 | 37 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:36.194 | 3.701 | 32 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:36.636 | 4.143 | 28 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:37.342 | 4.849 | 30 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:37.701 | 5.208 | 35 |
24. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | 2 |
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.507 | átlag: 221.202 km/ó | 20 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.740 | 0.233 mp h. | 26 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:34.856 | 0.349 | 24 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.059 | 0.552 | 18 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:35.122 | 0.615 | 20 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:35.199 | 0.692 | 27 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.283 | 0.776 | 24 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:35.299 | 0.792 | 18 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:35.474 | 0.967 | 22 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:35.478 | 0.971 | 24 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.484 | 0.977 | 26 |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:35.584 | 1.077 | 24 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:35.691 | 1.184 | 22 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:35.724 | 1.217 | 21 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.123 | 1.616 | 19 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.222 | 1.715 | 25 |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.366 | 1.859 | 23 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:36.389 | 1.882 | 24 |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:37.716 | 3.209 | 17 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:38.295 | 3.788 | 23 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:38.616 | 4.109 | 25 |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:39.043 | 4.536 | 25 |
23. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:39.374 | 4.867 | 22 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:39.688 | 5.181 | 19 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Ralf Schumacher |
2004 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Rubens Barrichello |
2005 | Kimi Räikkönen | Ralf Schumacher | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Fernando Alonso |
2007 (Fudzsi) | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton |
2008 (Fudzsi) | Fernando Alonso | Lewis Hamilton | Felipe Massa |
2009 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Mark Webber |
2010 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Mark Webber |
2011 | Jenson Button | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 5 | 11 | 165 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 13 | 149 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 9 | 119 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
10. | Felipe Massa | – | – | 8 | 51 |
11. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
13. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 6 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 297 |
2. | McLaren-Mercedes | 261 |
3. | Ferrari | 245 |
4. | Lotus-Renault | 231 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 101 |
7. | Force India-Mercedes | 75 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 14 |