Bár Lewis Hamilton általában azok közé tartozik, akik a legnagyobb esőben is a versenyzésre szavaznak, az Ausztrál Nagydíj elhalasztását maga is jó döntésnek tartja.
„Jó döntés volt az időmérő elhalasztása, nagyon veszélyesek voltak a körülmények – mondta Hamilton. – Eddig korántsem tökéletes a hétvégénk, de reméljük, a végén jól fog alakulni. A megcsúszásom az én hibám volt, utána szerencsém volt, hogy újra tudtam indulni, szerencsére hátrafelé el tudott gurulni a kocsi. Ezt a kicsúszást gyorsan el kell felejteni, és a vasárnapra összpontosítani.”
Az eső még naplemente után is szakadt, és az előrejelzések szerint egészen reggelig fog is. Hamiltont nem zavarja, hogy kétszer kell autóba ülnie vasárnap.
„Nem zavar, hogy a versenynapon is körözünk, jó is lesz, hogy a rajt előtt tudunk kicsit melegíteni. A szervezetünket kicsit fel is dobja majd, de remélem, már nem fog esni, mert ez borzasztó volt. Ez az aszfalt sokkal csúszósabb az esőben, mint más pályákon, hiszen rengeteg csík, amelyet a hétköznapi forgalomban útfestésként használnak, le van takarva fekete festéssel, amely rendkívül csúszós" – mondta Hamilton.
2002-ig minden vasárnap délelőtt tartottak félórás bemelegítő edzést, amit 2003 elején eltöröltek. A 2004-es Japán Nagydíj kvalifikációja hasonló körülmények miatt elmaradt, vasárnapra tették át az edzést, s annyira tetszett a csapatoknak a megoldás, hogy néhány versenyen vasárnap délelőtt derült ki a rajtsorrend. A sajtó nyomására aztán visszakerült szombat délutánra az időmérő – a vasárnapi lapokban ugyanis nemigen volt miről írni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem tartja tragédiának a csúszást, amit elsősorban a pályára csak szombaton kilátogató szurkolók és az európai tv-nézők bánhatnak, akiknek vasárnap hajnali egykor is fel kell kelniük, ha élőben akarják követni, hogyan alakul ki a rajtfelállás.
„A pilótáknak délelőtt csupán két gyors kört kell megtenniük, egyet a második és egyet a harmadik szakaszban. Ez nem lehet probléma számukra – mondta Horner. – A szerelőknek már nagyobb terhet jelent, főleg mert az első versenyről van szó, és azért még minden új az autón. Összességében jó döntés született, de sajnálom, a nézőket, akik ennyit vártak, és csak azt tudták meg, kik estek ki az első szakaszban.”
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:43.380 | átlag: 184.666 km/ó | 11 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:43.850 | 0.470 mp h. | 10 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:44.284 | 0.904 | 10 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:44.300 | 0.920 | 10 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:44.472 | 1.092 | 10 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:44.635 | 1.255 | 8 |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:44.657 | 1.277 | 11 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.688 | 1.308 | 10 |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.871 | 1.491 | 10 |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.456 | 2.076 | 12 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:45.545 | 2.165 | 11 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:45.601 | 2.221 | 10 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:45.930 | 2.550 | 10 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:46.450 | 3.070 | 10 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:47.328 | 3.948 | 10 |
16. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:47.330 | 3.950 | 10 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:47.614 | 4.234 | 11 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.776 | 4.396 | 10 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:48.147 | 4.767 | 11 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:48.909 | 5.529 | 11 |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:49.519 | 6.139 | 11 |
22. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:50.626 | 7.246 | 10 |