Noha Sebastian Vettelt ez még nem menti fel vasárnapi cselekedete alól, érdekes, hogy Mark Webber közel két éve teljesen másként vélekedett a csapatutasítások betartásáról, mint a Malajziai Nagydíj után. A 2011-es Brit Nagydíj hajrájában a második helyen haladó Vettel autójában elromlott a KERS, így a mögötte száguldó Webber körről körre közelített csapattársa felé.
Fernando Alonso messze előttük járt, a negyedik helyen haladó Lewis Hamilton pedig messze le volt maradva tőlük, nem jelentett veszélyt rájuk.
Érdemes megjegyezni, fordított szituációban Vettel sem tanácsolta a Red Bullnak, hogy a döntéshozók „takarítsák el őt Webber útjából", sőt az ausztrál is a világ legtermészetesebb dolgának tartotta figyelmen kívül hagyni a csapatutasítást. Akkor az alábbi párbeszéd hangzott el a csapatrádión:
Vettel: Most legyetek bölcsek! Legyetek bölcsek!
Guillaume Rocquelin (Vettel versenymérnöke): Vettük. Értjük, mire gondolsz, uraljuk a helyzetet.
Ciaron Pilbeam (Webber versenymérnöke): Három másodperces távolság kell, maradj le, nehogy tönkremenjen a bal első gumi.
Christian Horner (csapatfőnök): Mark, tartanod kell a különbséget! Tartsd a különbséget!
Webber: Tartom a különbséget, rendben...
Webber végül fittyet hányva az utasításra körökön keresztül üldözte centiméterekről Vettelt, ám megelőzni már nem tudta – közvetlenül a német mögött, négy tizedmásodperces hátrányban ért célba a harmadik helyen. A futam utáni sajtótájékoztatón az ausztrál nyíltan nyilatkozott a történtekről.
„Természetesen ignoráltam a csapatot, mert javítani akartam még egy helyezést. Seb is a legjobbját nyújtotta és én is. Nem akarok én ütközni senkivel, ez most így alakult."
Vettel akkor, miután csapattársa előtt maradt, ezt mondta: „Egyértelmű, hogy egymással csatáztunk, nincs is ezzel semmi baj."
A SILVERSTONE-I CSATA 2011-BŐL
ÉS MÉG EGY BÓNUSZ VIDEÓ MALAJZIÁBÓL: A LEINTÉS UTÁN WEBBER MEGIJESZTI VETTELT