Rosberg: Nagy talány a Red Bull is

Vágólapra másolva!
2013.03.04. 12:24
null
Rosberg szerint előrelépett a Mercedes a tavalyi szezonhoz képest (Fotó: Reuters)
Hogy most tényleg nagy a gond, vagy a Red Bull szokás szerint csak altat, egyelőre kérdés, az utolsó téli tesztnap után Sebastian Vettel mindenesetre feltűnően nyugtalan. A világbajnok nem titkolta, nem elégedett a holt szezon után.

 

 

Valóban idegesítő lehet, amikor az ember szép gondosan összeállítja a napi programot, eltervezi, mit mivel akar összehasonlítani, aztán a végtelenül érzékeny és kiszámíthatatlan gumik miatt az adatokat nagyjából dobhatja is a kukába. Mert nagyon úgy néz ki, az új szerkezetű Pirellik miatt az idén sem ússzuk meg gumikáosz nélkül, de ha az idényben még javul is a helyzet, jelenleg ez mindenképp fejtörést okoz a csapatok többségének. Mivel a Red Bull is folyamatosan ezzel küzd, Sebastian Vettel beismerte, nem száz százalékig magabiztos a két hét múlva kezdődő idény előtt.

„Nem sikerült kipipálnunk az összes rubrikát a teendőink mellett, és az utolsó két nap nem is volt annyira jó, mint amire számítottunk – ismerte el a címvédő. – Ráadásul nagyon nehéz kiszúrni a problémás területeket, mert a gumik nem elég következetesek. A három teszt során minden csapatnak az abroncsok korlátozták a munkáját.”

Könnyű lenne erre máris rávágni, hogy a Mercedesnél bezzeg ennek ellenére is remek köröket futottak, hiszen Lewis Hamilton szombati szárnyalása után vasárnap Nico Rosberg zárt a tabella elején, csakhogy ennyire hideg időjárás nagyon ritkán uralkodik a nagydíjhétvégéken – érthető, hogy a német nem is ragadtatta el magát az újabb biztató tesztnap után: „Csak abban vagyok biztos, hogy csapatként előreléptünk tavalyhoz képest. Összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben vagyunk, a kommunikáció, az istálló szerkezete, minden sokkal jobb. A tempóval kapcsolatban azonban óvatosnak kell lenni, mert tudom, hogy egyes riválisaink semmit sem mutattak meg valós erejükből. Többek között a Red Bull is nagy talány.”

Talány, de legalább nem topfavorit – az izgalmak szempontjából azért már ez is valami!

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA – EMLÉKEZTETŐ
4. NAP

1. Rosberg Mercedes 1:20.130 118 kör
2. Alonso Ferrari 1:20.494 108
3. Button McLaren 1:21.444 110
4. Hülkenberg Sauber 1:21.541 109
5. Räikkönen Lotus 1:21.658 39
6. Di Resta Force India 1:21.664 106
7. Maldonado Williams 1:22.415 42
8. Vettel Red Bull 1:22.514 84
9. Bottas Williams 1:22.524 21
10. Pic Caterham 1:23.115 110
11. Bianchi Marussia 1:23.167 62
12. Ricciardo Toro Rosso 1:23.628 72
13. Chilton Marussia 1:24.103 45
Az eredmények nem hivatalosak

 

A MÁSODIK BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:20.130 (4.) lágy 251 2
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:20.494 (4.) lágy 222 2
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.558 (3.) lágy 230 2
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.266 (3.) szuperlágy 206 2
5. Jenson Button brit McLaren 1:21.444 (4.) lágy 194 2
6. Nico Hülkenberg német Sauber 1:21.541 (4.) lágy 197 2
7. Adrian Suti német Force India 1:21.627 (3.) lágy 171 2
8. Kimi Räikkönen finn Lotus 1:21.658 (4.) lágy 50 1
9. Paul di Resta brit Force India 1:21.664 (4.) lágy 169 2
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams 1:22.305 (3.) lágy 151 3
11. Valtteri Bottas finn Williams 1:22.468 (3.) lágy 147 3
12. Sebastian Vettel német Red Bull 1:22.514 (4.) lágy 165 2
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber 1:22.553 (3.) lágy 191 2
14. Mark Webber ausztrál Red Bull 1:22.658 (3.) lágy 149 2
15. Sergio Pérez mexikói McLaren 1:22.694 (3.) lágy 201 2
16. Romain Grosjean francia Lotus 1:22.716 (2.) lágy 186 3
17. Charles Pic francia Caterham 1:23.115 (4.) lágy 199 2
18. Jules Bianchi francia Marussia 1:23.167 (4.) lágy 136 2
19. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso 1:23.223 (3.) lágy 173 2
20. Davide Valsecchi* olasz Lotus 1:23.448 (3.) lágy 16 1
21. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso 1:23.628 (4.) lágy 152 2
22. Max Chilton brit Marussia 1:24.103 (4.) lágy 202 3
23. Giedo van der Garde holland Caterham 1:24.235 (3.) lágy 174 2
A pilóták neve és autója után a legjobb köridejét tüntettük fel, illetve hogy hányadik napon és milyen típusú gumikon teljesítette azt. Az utolsó két oszlop az összes körszámot és a tesztnapok számát mutatja.
*tesztpilóta
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik