A Red Bull a győzelme ellenére tovább fúrja a Pirellit

Vágólapra másolva!
2013.04.22. 15:15
null
A Red Bull szerint túl sok volt a boxkiállás Bahreinben, a Pirelli kedden dönt a módosításokról (Fotó: Reuters)
A Red Bull-istálló Sebastian Vettel bahreini futamgyőzelme ellenére sem elégedett a Pirelli gumijaival, Christian Horner szerint a vasárnapi futamon szerencsés volt a csapat, hogy meg tudta oldani gyors kopás nélkül. A Ferrarinál a gondolkodási idő hiányára fogták, hogy Fernando Alonso a DRS-hiba utáni körben is „kiakasztotta" a hátsó légterelőjét, míg Jenson Button nem kíméli szavakkal Sergio Pérezt, akinél közveszélyesebb csapattársa szerinte még nem volt az F1-ben.

A vasárnapi Bahreini Nagydíjon kiderült, jó döntés volt a Pirellitől, hogy a kemény mellett nem a lágy, hanem a közepesen kemény abroncsot vitte el az Öböl-menti viadalra, a verseny ugyanis remek csatákat hozott, s a drasztikus gumikopás sem keserítette a csapatok nagy részének délutánját (persze Nico Rosberg erről mást tudna mesélni).

Sebastian Vettel sima győzelme után arra számíthattunk, hogy a Red Bull nem fogja kritizálni az olasz gumiszállítót, de Christian Horner csapatfőnök kitartott a korábbi véleménye mellett.

„Még mindig úgy gondolom, hogy a gumikkal borotvaélen táncolunk – mondta az angol. – Több csapat is négy kerékcserére kényszerült, ami egy másfél órás versenyen túl sok. Azokkal is kellene beszélni, akiknek látható volt a problémájuk. Bonyolult kérdés ez, most sikerült megoldanunk, de nincs rá garancia, hogy legközelebb is menni fog."

Vettel is elmondta a futam után, hogy kulcsfontosságú volt átverekednie magát Fernando Alonsón és Nico Rosbergen, mert más pilótát követve gyorsabban kopnak az abroncsok – az autó aerodinamikai hatása romlik szélárnyékban, a kisebb tapadás miatt csúszkál az autó, és a csúszkáló gumi gyorsabban kopik el.

A Pirelli kedden a milánói központjában vitatja meg, változtasson-e keverékein. Paul Hembery szerint ha történnek is módosítások, minimálisak lesznek, mert a két legkényesebb pályán, Sepangon és Szahíron már túl van a mezőny.

„Ha ezeken nem lett volna gondjuk a csapatoknak a gumikkal, más pályákon annyira könnyen kezelnék őket, hogy unalomba fulladna a futam, és az lenne a baj" – mondta a Pirelli sportigazgatója.

A FERRARINÁL „TÚL KEVÉS IDŐ” JUTOTT ALONSO DRS-MEGHIBÁSODÁSÁNAK KIVIZSGÁLÁSÁRA

Fernando Alonso már 30 pontra van a vb-éllovas Vetteltől, a spanyol ugyanis csak a 8. helyen zárta a vasárnapi futamot a DRS meghibásodása és két korai boxkiállása miatt. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a győzelem sem lett volna elképzelhetetlen a hiba nélkül, a második nem tervezett boxkiállás pedig a nagy kapkodás eredménye volt, nem maradt idő átgondolni, hogy nem kellene Alonsónak újra kinyitnia a hátsó légterelőjét az előzéshez.

ÉJSZAKAI FUTAM LEHET BAHREINBEN

A Bahreini Nagydíj szervezői emlékezetessé akarják tenni a jövő évi futamot, amelyet egyrészt az idény elejére tetetnének Bernie Ecclestone-nal, másfelől elképzelhetőnek tartják, hogy éjszaka, villanyfénynél rendezzék meg a viadalt. A szezon előtti teszten is szívesen látják a csapatokat.

Ecclestone nem zárkózik el a Bahreini GP szerződésének meghosszabbítása elől, annak ellenére sem, hogy az időmérő előtt azt mondta a bahreini hatalomról, „bizonyos szempontból butaság részükről a verseny megrendezése, hiszen ez az egyetlen alkalom, hogy a tüntetők felhívják magukra a nagyvilág figyelmét".

„Peches volt Fernando versenye, hiszen megvolt a teljesítménye a kiváló eredményhez. DRS nélkül is repült át a mezőnyön, még az előzések is sikerültek neki, ennél többet aligha várhattunk tőle. Túl könnyű lenne kimondani, hogy a DRS hibája nélkül nyert volna, de elméletileg lehetséges lett volna a győzelem" – mondta Domenicali.

Persze utólag adódik a kérdés, hogy miért volt óvatlan Alonso a DRS-sel, miért akasztotta ki a boxból kijövet az első adandó alkalommal, hogy aztán még egyszer a boxba kelljen hajtania. Sokba került ez az újabb kiállás a Ferrarinak, ám végleg világossá vált a mérnökök számára, hogy a DRS záró mechanikája nem működik.

„Mechanikai hiba okozta a problémát, amely miatt a boxba kellett jönnie, mert a szabályok szerint így nem maradhat a pályán. Ő is érezte, hogy valami nem stimmel, de arra gondolt, a gumik koptak el. Amikor az első kiállásánál könnyedén helyre tettük, arra gondoltunk, most már minden rendben, ám újra nyitva maradt, és ekkor biztossá vált, hogy súlyos a gond – folytatta a csapatfőnök. – Másodperceink voltak arra, hogy megvizsgáljuk a légterelőt, de ez kevés volt. Balszerencsés eset, el kell fogadnunk, hogy ez történt, de tanultunk az esetből."

Fernando Alonso nem beszélt a győzelem esélyéről, azonban biztos benne, hogy a dobogóra felfért volna. Többek között amiatt keseredett el, hogy a verseny elején történt a meghibásodás, amikor még együtt volt a mezőny.

„Ha a DRS a hajrában romlik el, a plusz boxkiállással két-három helyezést veszítettem volna, így az elején viszont húszat is – mondta Alonso. – Először a tízes kanyarban, fékezéskor éreztem, hogy valami nincs rendben, azt hittem, elkoptak a hátsó gumik. A nyitott légterelővel az egyenesekben nagyon gyors voltam, senki sem tudott támadni, de már a szabályok miatt is a boxba kellett hajtanom. Azt hittük, minden oké, ám a következő körben kiderült, hogy nincs így, és mehettem vissza a depóba."

BUTTON: ILYEN KÖZVESZÉLYES CSAPATTÁRSAM MÉG NEM VOLT

SZAVAZÁS

Kinek ad igazat Jenson Button és Sergio Pérez vitájában a Bahreini Nagydíj kapcsán?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Alonso Sergio Pérez vad előzéséről nem mondott véleményt, Jenson Button ellenben hosszasan ecsetelte a nemtetszését. Az angol szerint a szahíri versenyen vívott nagy csatái közül egyedül csapattársánál érzett túlzott agresszivitást, amely mindkettejük célba érését veszélybe sodorta.

„Ha nem higgad le, valami szörnyűség fog történni. Checo valóban nagyon gyors, és ez a versenye kiválóan alakult, de sokszor feleslegesen vállalt kockázatot, és mást is veszélybe sodort. Ha ez az új generáció versenyzési etikája, akkor ebből nem kérek. Ő már közveszélyes, voltak agresszív csapattársaim, de ilyen helyzetbe még sohasem kerültem" – mondta az angol, aki azt várja a csapatától, hogy intse rendre a mexikóit. Ám az biztos nem esett volna jól Buttonnak, ha rászólnak, engedje el Pérezt, aki pedig ebben az esetben biztosan megszerezte volna az ötödik helyet Lewis Hamilton előtt, és a csapat két ponttal többel zárja a Bahreini Nagydíjat.

BAHREINI NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:36.961 átlag: 200.938 km/ó 55. kör
2. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:37.070 0.109 mp h. 44.
3. Fernando Alonso Ferrari 1:37.204 0.243 41.
4. Nico Rosberg Mercedes 1:37.588 0.627 48.
5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:37.627 0.666 52.
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:37.743 0.782 49.
7. Sergio Pérez McLaren-Mercedes 1:37.913 0.952 41.
8. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:38.164 1.203 57.
9. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:38.192 1.231 57.
10. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:38.202 1.241 45.
11. Lewis Hamilton Mercedes 1:38.204 1.243 48.
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:38.336 1.375 57.
13. Mark Webber Red Bull-Renault 1:38.557 1.596 52.
14. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:38.756 1.795 50.
15. Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 1:38.770 1.809 43.
16. Felipe Massa Ferrari 1:38.839 1.878 42.
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:38.962 2.001 57.
18. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:39.279 2.318 50.
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:39.334 2.373 49.
20. Charles Pic Caterham-Renault 1:39.546 2.585 37.
21. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:39.579 2.618 51.
22. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:43.107 6.146 4.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik