Lewis Hamiltont annyira feldobta a Mercedes Malajziai Nagydíjon elért 3. és 4. helyezése, hogy már a 2013-as futamgyőzelemről beszél, és azt mondja, a Red Bull után a Mercedesé a második legjobb autó a Formula–1-ben.
Hamiltonnak Sepangban nemcsak az üzemanyag miatt kellett visszafogottan versenyeznie, hanem a gyorsan kopó Pirelli-gumik miatt is, ám amíg az üzemanyag problémáját legközelebb jobban megtöltött tankkal megoldhatja a csapat, a gumiproblémák megmaradnak. „Nagyon nehéz tartósan jó formában hagyni a gumikat, s azzal, hogy vigyázni kell rájuk, a verseny elveszíti az élvezeti értékét. Nem nyomhatjuk a gázt, ahogy a csövön kifér, hanem spórolnunk kell, mint annak, akinek egy adott időszakra be kell osztania száz dollárját. Ez stratégiai verseny, nem sebességi” – mondta Hamilton, aki ugyanakkor nagyrészt a gumiknak köszönheti, hogy egyáltalán közel került a Red Bullokhoz Sepangban. A Pirellinél elismerik, hogy a gumikkal sokat tompítanak a Red Bull teljesítménybeli fölényén, s nem is csodálkoznak a világbajnok istálló kritikáján. Ám a Bahreini Nagydíjig biztosan nem változtatnak a keverékeken, majd utána ülnek le a csapatokkal, és ha többen is kifogást emelnek az abroncsok miatt, megfontolják a változtatást. |
„Úgy érzem, a Mercedes a második legjobb csapat az F1-ben – mondta Hamilton. – A Malajziai Nagydíjon a Red Bullokkal csatáztam, még annak ellenére is, hogy a huszonötödik körtől spórolnom kellett az üzemanyaggal. Így lehetetlen volt megverni a Red Bullokat, de ha megfelelő mennyiségű üzemanyagunk lett volna, más a végeredmény. A Malajziai Nagydíj bizonyította, hogy jó úton járunk, és ha folytatjuk ezt a tendenciát, nyerhetünk egy versenyt az idén.”
Toto Wolff, a csapat igazgatója szerint is nagyon biztató a Mercedes korai formája, de az osztrák nem örülne neki, ha a csapat tagjai azt hinnék, már nincs mit tenniük.
„Nem szomorkodtam, hogy az időmérőkön lemaradtunk a pole pozícióról, mert akkor hatalmas nyomás került volna ránk. Így is jó versenyünk volt, de a világbajnok megmutatta, mennyi teendőnk van még, és később kell hazamennünk a mindennapi munkából, mint riválisainknak. Vannak elvárásaink, de nem vihetjük túlzásba azokat” – mondta Wolff, hozzátéve, az idény előtti elsődleges célt, hogy az élcsapatok között legyen a Mercedes, sikerült megvalósítani.
Hamilton korábbi csapatánál, a McLarennél nem úgy alakult az első két verseny, ahogy előzetesen várták, de a négy szerzett pont ellenére sincs pánikhangulat. Martin Whitmarsh csapatfőnök egyenesen magasztalta Hamilton utódját, Sergio Pérezt, akit bizony sok kritika ért amiatt, hogy beleszürkült a középmezőnybe Ausztráliában és Malajziában.
„Eddig megbízható munkát végez, ahhoz képest, milyen fiatal, még egyetlen hibát sem vettem észre nála – mondta Whitmarsh. – Könnyen kritizálhatnak valakit, ha egy nagy csapathoz szerződik, de az az istálló a vártnál gyengébb autót épít. Intelligens srác, jó csapatjátékos. Kevés okunk volt az örömre az első két versenyen, de a pilótákra egy rossz szót sem mondhatok, a hozzáállásuk példamutató a csapat számára.”
A Nemzetközi Automobil-szövetség arra utasította a Formula–1-ben szereplő Red Bull, Lotus és Mercedes istállót, hogy módosítsa az autója fenéklemezének előrenyúló részét (angolul splitter), mert az első két versenyen túlságosan hajlékony volt. Ha nem tesznek eleget a kérésnek, a Kínai Nagydíjon büntetést kaphatnak. A splitter aerodinamikai feladata, hogy szétválassza a levegőt, amelyet vagy a kocsi alá terel, vagy a splitter felső részén látható függőleges elem révén a két oldalára. Az olasz Italiaracing szerint az elem túlságosan rugalmas, ami szabálytalan. |
Pérez nemrég azt mondta, inkább gyötrődik a McLarennél, mint nyer máshol, ezzel is a csapat vezetősége tudtára adta, hogy otthon érzi magát, és egy pillanatig sem bánta meg döntését. Csapattársa, Jenson Button véleménye csak megerősíti meggyőződésében, az angol szerint ugyanis a rossz kezdés ellenére élnek a világbajnoki remények.
„A világbajnokság még nyitott, és nem is lehet más célom, mint hogy megnyerjem. Sebastian kétezer-kilencben majdnem megnyerte a vébét, pedig az első két versenyen pontot sem szerzett. Öt nappal a Malajziai Nagydíj előtt senki sem gondolta volna, hogy a futam nagy részén gyorsabbak leszünk a Lotusnál és a Ferrarinál, de ez történt. Nagyon gyorsan fejlődünk, tudom, hogy képes a csapat nagyon erős autót felkészíteni a Kínai Nagydíjra” – mondta Button a Skynak.