Az ötlet Bob Fernleytől, aForce India megbízott csapatfőnökétől származik, szerinte a középcsapatok szívesen alkalmaznának fiatalokat az első másfél órában, de a gumik gyors kopása miatt ez kockázatos számukra. Az idén még csak a Caterham vetett be tartalék pilótát, a Kínai Nagydíjon adott lehetőséget a helyi Ma Csing-Huának.
A Pirelli olyan abroncsot adna az első edzésre a kísérletbe beleegyező csapatoknak, amely sokkal tartósabb a versenyeken használtnál, ugyanakkor más tulajdonságaiban megegyezne a versenygumikkal, így az autókat sem kell nagyon átállítani. A csapatokkal Bahreinben tárgyalnák meg a dolgot, majd a Spanyol Nagydíjtól élne a rendszer.
Bár a nagy csapatok valószínűleg nem használnák ki a lehetőséget, a középcsapatok és a kicsik bizonyára bevetnének néhány fiatalt, aki esetleg még fizet is azért, hogy autózhasson.