A Ferrari ott folytatta, ahol a Kínai Nagydíjon abbahagyta – vagyis mégsem, Felipe Massa ugyanis Sanghajban csak a lágy gumikon volt elemében, Bahreinben viszont a keményen futotta meg az első szabadedzés leggyorsabb körét, amellyel éppen csapattársa, Fernando Alonso előtt zárt.
A két Ferrarit két német követte, Nico Rosberg a Mercedesszel és Sebastian Vettel a Red Bull-lal – a világbajnok a legjobb körének a végén visszavett, ha nem tette volna, minden bizonnyal előrébb végez. Az edzést felhős időben kezdték, közben kisütött a nap, az aszfalt hőmérséklete 45 fokra is felemelkedett.
PÉNTEK |
13.00–14.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
10.00–11.00: 3. szabadedzés |
13.00–14.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Az élcsoportban a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes mellett ott van a Force India és Jenson Button McLarenje is, míg Sergio Pérez a másik wokingi autóval inkább kisodródásaival terelte magára a figyelmet.
Kimi Räikkönen a 9. lett a Lotusszal, igaz, az élmezőnyből ő futotta az első gyors köröket, viszonylag poros pályán száguldott a legjobb állapotú gumijaival.
Az abroncsok jobban bírják a terhelést, mint a korábbi versenyeken, de ebből a szempontból is tovább tisztul a kép a délutáni edzésen.
PERCRŐL PERCRE10.30: leitették az edzést, amelyet Massa zárt az élen Alonso, Rosberg és Vettel előtt.
10.30: a két Ferrari ki-be hajtott a boxból, nem volt értékelhető menetük nehéz autóval.
10.28: Grosjean 12 körös gumijain arra panaszkodott, hogy nincs tapadás. Kicsúszással támasztotta alá mondandóját, de tovább tudott menni.
10.26: Pérez ezúttal is többször hibázott, legutóbb a 11-es kanyart szélesítette ki.
10.22: Vettel és Rosberg 17-17 körrel a gumijaikban hasonló köröket teljesített, Räikkönen és Sutil sokkal gyorsabb volt náluk, igaz, ezt az üzemanyag mennyiségének eltérése is okozhatta.
Massa, Grosjean és González a boxban is maradt, 9 perccel a leintés előtt sem jött ki a pályára.
10.17: a két Marussia, Massa, Hamilton és a két Lotus 10 körnél is kevesebbet ment az edzés eddigi szakaszában.
10.13: a versenyzők alig tudtak javítani korábbi eredményeiken, Hamiltonnak összejött egy egyéni legjobb szektor, de utána visszaesett, és a boxba is hajtott.
A Nemzetközi Automobil-szövetség az edzés legzsúfoltabb időszakában kiadta közleményét, amely szerint biztonságos a Bahreni GP.
A brazil gyors körei után csökkent a forgalom, Gutiérrez még Pic elé verekedte magát, hogy rendben leghyen hátul a sorrend – amint az várható volt, Bianchi kiesésével a Marussiától és Kovalainen bevetésével a Caterhamnél megváltozott a sorrend a két kiscsapat között – legalábbis erre a szabadedzésre.
10.03: Massa egy lassabb kör után ismét odalépett, 1:34.487-tel átvette a vezetést.
Egy óra után Alonso, Rosberg, Vettel, Di Resta, Massa, Webber, Sutil, Button, Räikkönen (1 másodpercen belül), Pérez, Bottas, Hamilton, Vergne, Grosjean, Ricciardo, Maldonado (2 másodpercen belül), Hülkenberg, Pic, Gutiérrez, Kovalainen, Chilton, González volt a sorrend. Räikkönen még poros pályán futotta mért körét.
9.59: a brazil első értékelhető körében 475 ezreddel elmaradt csapattársától, és az 5. helyre jött be.
Már csak Massa volt adós gyors körrel. A brazil az első mért körét többekhez (Alonso, Hamilton, Webber) hasonlóan lassan teljesítette, hogy a másodikban lépjen a gázra.
9.55: Alonso is megérkezett, 1:34.564-gyel a Mercedes elé ugrott, a második és a harmadik szektorban csúcsidőt ment, de az elsőben Rosberg volt a leggyorsabb.
9.54: eseménydússá vált az edzés, végig volt valaki a pályán az élcsoportból, akire érdemes volt figyelni. Rosberg 1:34.621-gyel letaszította Vettelt az élről.
9.52: Vettel 1:34.790-re javított, Hamilton egy másodperccel elmaradt tőle első igazi körével.
9.50: Webber 123 ezredre megközelítette Vettelt második mért körével.
Hamilton 1:50-es körrel mutatkozott be, Webberhez hasonlóan visszafogottan ment az első mért körében. Roisberg a 8. helyen nyitott.
9.49: a két Mercedes is megkezdte mért körét, a Ferrarik még a boxban vártak.
9.48: a világbajnok lila szektoridőkkel teljesítette újabb gyors körének első részét, de a végén visszavett, így nem javított. De ebből is látszott,. sokkal gyorsabb a riválisoknál, a gumik Bahreinben nem veszik el a Red Bull valós sebességfölényét.
A mezőny nagyobb része a pályán volt, Vettel a második körében szándékosan ment lassan, hogy aztán ismét belehúzzon.
9.43: Vettel 1:34.978-cal az élre állt, az aszfalt 44 fokosra hevült.
A McLaren és a Force India a 3. és 4. körében is gyorsult, Räikkönen Lotusa ezek szerint nem a gumik kopása miatt vált lassúbbá a második gyors köre után.
9.41: Sutil 1:35.119-cel az élre ugrott, s bár Button is javított, nem tudta visszaelőzni.
9.39: Sutil a Force Indiával második mért körével 1 tizedre megközelítette Buttont, és a 3. helyre ugrott.
9.38: Button a saját második körében 1:35.305-öt ment, 4 századot javított Räikkönen idején, és az élre állt.
A finn a harmadik mért körében már nem tudott javítani.
9.36: Pérez a második mért körében az első szektorban csúcsidőt ment, de végül fél másodperccel elmaradt Räikkönentől.
9.34: Räikkönen faragott két tizedet az eredményéből, Pérez több mint egy másodperccel elmaradt a finntől, Button viszont csak 4 tizeddel állt a Lotus mögött.
Rosbergnek azért volt szüksége két ellenőrző körre, mert nem tetszett neki az autója viselkedése. A csapatnak alaposan át kell vizsgálnia, hiányozhat majd az a húsz perc, amit az edzés elején várakozással töltött a Mercedes.
9.30: Räikkönen 1:35.533-as idővel kezdett, s az élre állt, 3 másodperccel előzte meg Gutiérrezt. Button és Pérez érkezett a pályára.
Szinte teljesen kitisztult az ég a nagy szélben, az aszfalt hőmérséklete 40 fokra emelkedett.
9.26: Gutiérrez és Räikkönen csatlakozott Hülkenberghez a pályán.
Hülkenberg másodikra 1:40.5-öt ment. Tavaly Lewis Hamilton 1:33.572-vel zárta az élen az első szabadedzést.
9.23: Hülkenberg kezdett elsőként mért körbe, 1:42.500-zal nyitott. Rosberg kétkörös próbát teljesített, de a végén visszatért a boxba.
9.21: Alonso is csak ellenőrzött valamit, újra a boxban volt.
9.20: Alonso és Hamilton is kiment a pályára, Pérez visszatért a boxba.
9.17: a két Mercedes továbbra is várt, Pérez törte meg a csendet a McLarennel. Önbizalmat kell gyűjtenie, mert Kínában a pénteki edzéseken történt kicsúszásai után elismerte, hogy kicsit visszább vett miattuk.
Csend telepedett a pályára, az eseménytelen várakozás nyomatékosította, hogy jó ötlet a Force Indiá-s Bob Fernley részéről az egy plusz készlet (extra tartós) gumi alkalmazása, amelyet tartalék pilóták használhatnak majd az első szabadedzésen.
9.12: Ricciardo elnézést kért csapatától, mert nem egy tempóban teljesítette a 13-as és a 14-es ív közötti egyenest, így fontos aerodinamikai adatoktól fosztotta meg mérnökeit.
9.10: Egyedül Massa volt a pályán, a Mercedesek még vártak, a többiek ellenőrizték az adataikat, vagy interjúkat adtak – Hülkenberg fülessel a fején a német Sky Sportsnak számolt be a pályáról és a Sauber nem túl fényes esélyeiről.
A Pirelli a kemény mellé a lágyat jelölte ki erre a hétvégére, de megváltoztatta döntését, és a lágy helyett a közepesen keményet hozta második választásnak. Az első edzésen vélhetően mindenki egy készlet kemény keveréket használ majd.
9.07: Massa, Rosberg és Hamilton maradt utolsóként a boxban, Vettelék már nem húztak maguk mögött olyan látványos porfelhőt, mint Gutiérrez és Chilton, az első fecskék.
Grosjean esete más, a francia teljesen új kasztnit kapott a Lotustól, miután az első három versenyen arra panaszkodott, hogy valami alapvetően rossz az autójával, miközben Räikkönen egy-egy győzelmet és második helyezést is elért vele.
9.05: a Ferrarik, a Red Bullok, a Mercedesek és még néhányan továbbra is vártak, a többiek megtették első körüket, hogy ellenőrizzék, a Kínában szétszedett és Bahreinben újra összerakott autók megfelelően működnek-e.
9.03: Nem volt nagy nyüzsgés az edzés első perceiben, a sivatagi környezet miatt homokos pályára sokan nem mentek ki, megvárták, míg a többiek valamelyest leporolják.
9.00: Gutiérrez hagyta el elsőként a boxutcát. A mexikói 5 rajthelyes büntetése tudatában vág neki a hétvégének.
8.55: Kovalainen Van der Gardét, González Bianchit helyettesíti. Az aszfalt helyi idő szerint 10 órakor 38 fokos. A levegő 32 fokos.
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:34.487 | átlag: 206.199 km/ó | 11 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:34.564 | 0.077 mp h. | 19 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.621 | 0.134 | 22 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:34.790 | 0.303 | 20 |
5. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:34.949 | 0.462 | 17 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.069 | 0.582 | 22 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.101 | 0.614 | 19 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:35.119 | 0.632 | 19 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:35.345 | 0.858 | 17 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:35.611 | 1.124 | 14 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:35.640 | 1.153 | 23 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:35.783 | 1.296 | 16 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35.792 | 1.305 | 16 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.014 | 1.527 | 19 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.485 | 1.998 | 20 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:36.498 | 2.011 | 17 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:36.755 | 2.268 | 20 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.214 | 2.727 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:37.850 | 3.363 | 20 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:38.401 | 3.914 | 20 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:39.445 | 4.958 | 12 |
22. | Rodolfo González | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:40.215 | 5.728 | 7 |
ELŐZMÉNYEK
A Formula–1-es pilóták Bahreinbe érkezve csütörtökön úgy beszéltek az elmúlt napok reakcióiról, mintha nem is a Kínai Nagydíjról érkeztek volna. Sebastian Vettel nem érti, miért kellett lecserélni Bahreinben a lágy gumikat a közepesen keményre, pedig ha valakinek jót tesz a váltás, az ő és a Red Bull-istálló. Sergio Pérez az őt ért kritikákat érzi jogtalannak, a Force India pilótái nagyon jóban vannak egymással, a míg a többi versenyző úgy érzi, tökéletes az idei F1, Jenson Button egyenesen élvezte, hogy tehetetlenül kell néznie, ahogy Sanghajban előzgetik őt a riválisok.
Azt mondja, legközelebb majd ő lesz az, akit el kell engedniük a többieknek…
Vettelt az sem zavarja, hogy csapattársa, Mark Webber a napokban Dubaiban a legnagyobb riválissal, Fernando Alonsóval vacsorázott, s mindezt közösségi oldalakon reklámozta. „Mindenkinek szüksége van vacsorára, és elég unalmas lenne mindig egyedül kajálni" – mondta vállat vonva Vettel Szahírban.
Felhős, esőre hajló idő volt az edzés előtt Szahírban, ami lassan már nem is meglepő, nemrég Marokkóban a túraautó-vb pénteki edzésnapját elmosta egy zivatar.
A mezőnybe visszatért Heikki Kovalainen, aki a Caterhamnél az első szabadedzésen ül autóba. A Marussiánál a venezuelai Rodolfo González vezeti Jules Bianchi autóját.
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a szahíri pályán a Bahreini Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén az edzésen is csak ezeken a szakaszokon nyithatják ki a hátsó légterelőket.