Mozgalmasan alakult a Bahreini Nagydíj 3. szabadedzése, amelyet Fernando Alonso kis híján a kavicságyban zárt, de miután ki tudott kecmeregni onnét, visszament a boxba, és friss közepesen kemény gumikon visszatérve a hétvége eddigi leggyorsabb körét futotta.
Ennél biztosan gyorsabb lett volna Sebastian Vettel, ha a saját közepes gumis körében nem találja meg Charles Picet az utolsó kanyarban és nem lassít le túlságosan (a francia volt egy hete Kínában az, akit megelőzve a világbajnok az utolsó körben kisodródott, és annyira lemaradt Lewis Hamiltontól, hogy az utolsó DRS-zónában nem használhatta az előzést segítő eszközt, s vélhetően emiatt csúszott le a dobogóról).
A német ezután a boxba tartva lesodródott a pályáról, és a zötyögős bukótérben tett kitérőt követően ment vissza a szerelőihez.
Lewis Hamilton Mercredesének bal hátsó kereke kitört az utolsó körében, így lesz min dolgozniuk a Mercedes munkatársainak az időmérőig – egy hete Rosberg autóján dolgozhattak lázasan.
Ami az erőviszonyokat illeti, Vettel és Alonso mellett Kimi Räikkönen és Mark Webber is gyorsnak tűnik, sőt a Bahreini Nagydíjra új kasztnit kapó Romain Grosjean ebben az órában megmutatta, hogy fel tudja venni a tempót csapattársával.
A Force India és a Mercedes az időmérőn beleszólhat a küzdelembe, s a McLarennél is biztosak benne, hogy többre képesek – Jenson Button és Sergio Pérez is a forgalomra panaszkodott, a mexikóit konkrétan Alonso tartotta fel…
Az öt rajthelyes büntetést Kínából magával hozó Esteban Gutiérrez a jelek szerint feladta az időmérőt, és már a versenyre készült, nem ment könnyű autóval gyors kört.
PERCRŐL PERCRE
Rosszabbul járt Hamilton, akinek bal hátsó kereke rosszul állt a boxba menet. A rádión azt mondta, meghibásodott a kerék, nem ütközött senkivel. A fedélzeti kamerás visszajátszásból kiderült, az egyik egyenesben hirtelen hibásodott meg a kereke.
A német ideges lehetett, a boxba tartó körében lefutott az útról, és átgázolt a bukótéren, mielőtt visszatért a pályára.
11.00: Vettel az utolsó kanyarban Pickel „összeakadva” lassítani kényszerült, így remek részidői ellenére nem tudta visszaelőzni Alonsót, aki az élen zárta a harmadik szabadedzést. Bőven maradt idő a Red Bullban.
„Nagyon rosszul időzítettük a körömet, nem hiszem, hogy hét autó megelőzését terveztük" – panaszkodott Button a rádión. Az időmérőn mindenképpen jobban kell időzíteni…
10.57: Webber 133 ezredre megközelítette Alonsót. Már csak Vettel tartozott gyors körrel a közepes gumikon.
10.56: Di Resta Sutil mögött maradt, Hülkenberg bejött Massa elé, a brazil a lágyabb gumikon nem tudott javítani.
Button maradt a 11. helyen, nem tudott beférkőzni az öt gyors csapat versenyzői közé.
Öt perccel az edzés leintése előtt csak Chilton és Vettel volt a boxban, az angolt már nem is várhattuk vissza a pályára.
10.54: Sutil a Force Indiával a 6. helyre jött fel, 349 ezredes hátránnyal.
10.53: Räikkönen 199 ezreddel elmaradt tőle, Vettel mögött maradt, Grosjean nem tudott javítani.
10.52: Alonso első közepes gumis köre végén 1:33.247-nél állt meg az óra, a spanyol az élre állt.
Räikkönen is a fehér betűs gumikon érkezett, elkezdődött az utolsó tíz perc tűzijátéka. Felhők takarták el a napot, az aszfalt hőmérséklete beállt 39 fokra.
10.49: Alonso is megkapta a lágyabb keverékeket, a Marussia szerelői Bianchi autója mellett is tanácstalanul álltak.
10.47: Rosberg megelőzte Di Restát, de 3 tizeddel elmaradt Hamiltontól.
10.46: Hamilton 1:34.0-ról 1:33.4-re javított a lágyabb gumikon, feljött a 2. helyre Vettel mögé (107 ezredes hátránnyal).
Hamilton is megkezdte gyors körét a fehér betűs abroncsokon, Rosberg egy lassabb kör után húzott bele ismét.
10.43: Rosberg a közepes keverékeken jött ki, mért körének második szakaszában abszolút csúcsot ment (pedig az a rész nem is a Mercedes erőssége), de az utolsó kanyart elrontva nem tudott javítani kemény gumis eredményén.
10.41: Chilton Marussiájában ki kell cserélni a KERS egyik alkatrészét, az angol edzése véget ért.
A spanyol már a köre előtt, az utolsó kanyarban érezhette, hogy nem hevültek fel kellőképp a gumijai, a célegyenesre fordulva is cikázott, hogy bemelegítse azokat.
10.37: Alonso a kemény keveréken indult újabb gyors körre, a 2. kanyar után kigyorsításkor megpördülve füstölgő kerekekkel a kavicságyba sodródott, de nem fulladt le a motorja, vissza tudott menni a pályára.
Vettel, Grosjean, Alonso, Di Resta, Rosberg, Webber, Sutil, Massa, Räikkönen, Hamilton és Button egy másodpercen belül volt az első 11 helyen.
10.34: Räikkönen visszajött a pályára a kemény gumikon, javított korábbi eredményén, de nem jutott 1:34 percen belülre, maradt a 9. helyen.
A tavalyi pole pozíciós kör 1:32.422 volt Vetteltől a lágy gumikon, amelyek keményebbek voltak a mostani közepes keveréknél. Ugyanakkor egy éve a pálya összes egyenesében aktiválhatták a DRS-t az időmérőn és a szabadedzéseken, az idén erre csak a versenyre kijelölt két szakaszon van lehetőség.
Gutiérrez 12 körös menete után a lista aljára került, a mexikói már a versenyre gyakorolt.
10.29: a másodikban elmaradt Grosjeantól, de így is 116 ezreddel megelőzte, és 1:33.348-cal az élre állt.
10.28: Vettel egy lassabb kör után a gázra lépett, és lila első szektort futott.
A két Force India-Mercedes is jelezte, hogy tartja kiváló formáját, Di Resta a 4., Sutil a 7. helyre jött fel, utóbbi 4 tizedre volt Grosjeantól. Az első 16 helyezett 1.7 másodpercen belül volt.
10.26: Vettel első mért körével 67 ezredre megközelítette Grosjeant, megelőzte Alonsót.
10.25: Alonso 156 ezredes hátránnyal bejött Grosjean mögé a 2. helyre, Rosberg is bejött 1:34 alá, és a 3. helyen állt.
10.23: Grosjean az első és a második szektorban is csúcsidőt ment, ez 1:33.464-es időeredménnyel mutatkozott meg. Úgy tűnik, működik a francia új kasztnija, amit Bahreinben kapott a Lotustól.
Grosjean, Webber, Massa, Raikkönen, Hamilton, Di Resta, Button sorrend alakult ki az élen, Alonsónak és Vettelnek még nem volt mért köre.
10.21: Rosberg a kör elején a leggyorsabb volt, de a második szektorban rengeteg időt veszített, és a 10. helyre jött be.
10.20: a francia javított a köre végén, és 1:33.762-vel az idén először indokolta, miért volt érdemes szerződést hosszabbítani vele.
10.18: a pénteken gyengélkedő Hamilton feljött Webber és Räikkönen közé, Grosjean kissé kisodródott. Az idén eddig nem közelítette meg Räikkönen szintjét.
Webber nem próbakörözgetett, elsőre odalépett, és 1:33.875-ös idővel az élre állt. Räikkönen 1:34.105-tel szintén jobbat ment, mint pénteken, amikor ő volt a leggyorsabb.
10.14: Pic tovább javított, 1:35.911 állt a neve mellett. Ezzel pénteken a 15. lett volna.
10.13: Webber is elhagyta a boxutcát, pénteken sem volt minden rendben az autójával.
10.10: Pic 1:36.0-t ment a Caterhammel. Egy másodperccel gyorsabb a kemény keveréken, mint pénteken a közepes gumikon, ami a második körében érdekes jelenség.
Vettel a boxutcán áthajtva végrehajtotta a Red Bull szokásos szombat délelőtti rutinját, miközben Webber lassan elfoglalta a helyét az autójában, amelyet az edzés elején még szereltek a garázsban.
10.09: Van der Garde is futott mért kört, elsőre 2.3 másodpercet adott a Saubernek a Caterhammel.
Gutiérrez második köre három másodperccel jobb az elsőnél.
10.06: a Caterham párosa és Vettel elindult, csak Webber maradt a boxban.
10.04: a Kínai Nagydíjról Sutil kilökéséért öt rajthelyes büntetést áthozó mexikói 1:42.573-as körrel kezdett.
10.03: csak a Red Bull és a Caterham párosa maradt a garázsában. Gutiérrez kint maradt, s gyors kört kezdett, a többiek visszatértek a depóba.
10.01: Gyorsan elindultak a pilóták próbakörükre, a szinte mindenki kihajtott a boxból.
10.00: Chilton és Sutil indult útjára, az aszfalt már 38, a levegő 31 fokos volt.
A csapatok számára könnyebbséget jelent, hogy a szél csillapodott a péntekihez képest.
9.57: az edzés megkezdése előtt, akárcsak péntek délelőtt, kitisztult az ég, és a szikrázó napsütésben hirtelen melegedni kezdett az idő.
A reggeli órákban sűrűbb felhőréteg takarta el a napot, mint pénteken Szahírban, s a levegő is néhány fokkal „hűvösebb” volt, mint az első edzésnapon. Persze a sivatagban mindez azt jelenti, hogy fél órával az edzés előtt 28 fokos volt a hőség.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:33.247 | átlag: 208.941 km/ó | 12 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.348 | 0.101 mp h. | 15 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:33.380 | 0.133 | 19 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:33.446 | 0.199 | 21 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.455 | 0.208 | 19 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.464 | 0.217 | 19 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.596 | 0.349 | 17 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.700 | 0.453 | 15 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.764 | 0.517 | 19 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.922 | 0.675 | 17 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:33.949 | 0.702 | 20 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.117 | 0.870 | 17 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:34.282 | 1.035 | 18 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.577 | 1.330 | 16 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:34.611 | 1.364 | 17 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.678 | 1.431 | 16 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.833 | 1.586 | 17 |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:35.816 | 2.569 | 16 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:36.731 | 3.484 | 17 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:36.939 | 3.692 | 16 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:37.630 | 4.383 | 7 |
22. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.592 | 6.345 | 28 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a szahíri pályán a Bahreini Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén az edzésen is csak ezeken a szakaszokon nyithatják ki a hátsó légterelőket.