Alonso nyomatékosította a Ferrari pazar formáját

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.04.13. 04:51
null
Fernando Alonso a pénteki edzések után nagyon bizakodó volt, a szombati tréning után is az lehet (Fotó: Action Images)
A Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésein a közepesen kemény versenygumin a Mercedes, az időmérős lágyon a Ferrari remekelt, s ez a trend szombat délelőtt sem változott. Mielőtt előkerültek a sárga feliratos lágy abroncsok, Lewis Hamilton állt az élen, majd az edzés végén Fernando Alonso és Felipe Massa jelezte: komolyak a pole pozícióra vonatkozó szándékaik. Nico Rosberg Mercedese elromlott, Max Chilton a Marussiával elütötte egyik szerelőjét.

Fernando Alonso és Felipe Massa a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén is bizonyította, hogy a Pirelli lágy gumijai egy körön a Ferrarinak kedveznek, a Scuderia két pilótája zárt az élen a szombati tréninget, amelyet magyar idő szerint 8 órakor követ az időmérő.

A Ferrari mögött a Mercedes tűnik a második leggyorsabbnak, ezúttal a lágy gumikon is remekelt Lewis Hamilton, igaz, Nico Rosberg autója hidraulikai hibája miatt nem ment gyors kört az edzés hajrájában.

A Red Bull ezúttal a harmadik leggyorsabb volt, de sokan fenntartják kételyeiket, melyek szerint a csapat még nem mutatott meg mindent, s nehéz autóval száguldott a szabadedzéseken. (Sebastian Vettel pedig újra megszegte a csapat utasítását, igaz, ezúttal a korai szakaszban könnyen megbocsátható vétséget követett el: nem ment be a boxba.)

A Lotus ezúttal már nem volt annyira meggyőző, mint a második edzésen, a McLarennél újra jelentkeztek a súlyelosztási problémák.

A legnagyobb gond mégis a Marussiánál volt, ahol Max Chilton elütötte az egyik szerelőjét, aki szerencsére nem sérült meg súlyosan.

PERCRŐL PERCRE

6.00: véget ért az edzés, amely alapján a lágy gumikon a Ferrari a leggyorsabb, megelőzve a Mercedest és a Red Bullt.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg a Kínai Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

5.59: Vettel csak egy tizeddel volt gyorsabb csapattárásánál, ő is Hamilton mögé érkezett.
5.58:
Webber az első két szektorban gyors volt, de a végén visszaesett, egy másodperccel elmaradt Alonsótól, Hamilton mögé, a 4. helyre jött be.

Mérnöke Chiltonnak: „Az üzemanyag keverékét állítsd hatosra!” Chilton: „Bocsánat, nem értettem.” Mérnök: „Semmi, maradj a kettes keveréken."

A Ferrari átmentette lágy gumis formáját szombatra, de még jött a Red Bull.

5.55: a két Ferrari egymás mögött haladt, Massa, majd Alonso állt az élre. A spanyol ideje 1:35.391 volt, a Hamiltont hajszállal megelőző brazil 622 ezreddel maradt el tőle.
5.53:
Sutil a Force Indiával bejött az idénynyitó győztese elé, a német 484 ezreddel volt Hamilton mögött.
5.52:
Räikkönen az első szektorban gyorsabb volt Hamiltonnál, de a másodikban és a harmadikban nem tudta hozni a Mercedes tempóját, 54 századdal kikapott az angoltól.

Az utolsó tíz percben a többiek is megkapták a lágy gumikat, zsúfolt hajrá volt várható. Rosberg kiszállt az autójából, amelyet át kellett vizsgálni, az ő edzése véget ért.

5.48: a középső és az utolsó szektorban rekordot ment, 1:36.065-tel ért célba.
5.47:
kint maradt a pályán, és újabb gyors körbe kezdett. A pénteki tapasztalatok alapján ez már nem az igazi.
5.46:
Hamilton is megkapta a lágy gumikat, legjobb első szektor után lassított, neki sem sikerült úgy az első köre, ahogy gondolta.
5.45:
a német az edzés csendesebb szakaszát próbálta meg kihasználni egy gyors körre, nem akarta a hajrára hagyni a próbát, de jelezte a rádión, hogy valami nem stimmel a kocsival, ezért visszament a boxba.

Rosberg Mercedesére felkerültek a lágy gumik.

5.40: Vettel a 11. körében 4 századdal maradt el saját legjobbjától, hat tizeddel Hamilton idejétől.
5.39:
a McLaren boxában lázasan szereplét Button McLarenjét, a csapat mindkét pilótája a rossz egyensúlyra panaszkodott.

Alonso a szélviszonyokról számolt be mérnökének – szokás szerint olaszul fejtette ki, hol van hátszél és hol fúj szemből.

A két Mercedes 9-10 kör után is nagyon gyors volt a keményebb gumikon, Hamilton az utolsó mért körében is csak 3 tizeddel maradt el legjobbjától.

5.34: Webber egy lassabb kör után ismét gyorsat ment, a középső szektor legjobbját megjavította, de így is Vettel mögött maradt, Hamiltontól 656 ezreddel maradt el.
5.33:
Alonso Webber, Massa Alonso mögé érkezett a listán.
5.31:
Webber az első körével Vettel mögé, a 4. helyre jött be.
5.30:
Alonso és Massa is munkához látott. Már csak Maldonado várakozott a boxban.
5.28:
Webber megunta a várakozást, miközben Hamilton az első és az utolsó szektorban is csúcsidőt futva 1:36.961-re javított.
5.26:
a két Ferrari és Webber a körülmények javulására várt, miközben az élen Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Pérez, Botttas, Grosjean, Sutil, Button sorrend alakult ki.

Chilton elütötte az egyik mérnökét, a mentőautó azért ment a csapat garázsa elé, hogy kivizsgálják – állítólag minden rendben van.

5.24: Rosberg visszaelőzte a világbajnokot, de még mindig 3 tizedre volt Hamiltontól.
5.23:
Vettel, aki a Red Bull szokásától eltérően nem nehéz autóval kezdte meg a szombat délelőtti körözést, fél másodperces hátránnyal bejött a 2. helyre.
5.22:
Hamilton 1:37.042-vel nyitott, több mint 6 tizedet adott csapattársának.

A Lotus teljesítménye a közepes gumikon nem meggyőző, kérdés, a versenyen mire mennek vele Räikkönenék.

5.20: a közepesen kemény gumikon a Mercedes hozta a formáját, Rosberg 1:37.699-cel állt az élre, 6 tizedet adott Räikkönennek.

Rosberg nehezen döntötte el, hogy már az első mért körét megnyomja, vagy csak a másodikat, végül a mérnöke azt tanácsolta neki, az elsőben adjon bele mindent.

5.18: Grosjean átvette a vezetést a Lotusszal, majd jött Räikkönen, és 1:38.323-malmegelőzte csapattársát.

Megnőtt a forgalom a pályán, a versenyzők elkezdték a munkát a közepesen kemény gumikon. Az aszfalt hőmérséklete folyamatosan emelkedett, már 35 fokos volt.

5.16: Pérez a McLarennel átvette a vezetést (1:38.769). A mexikói pénteken elmondta, a két szabadedzésen elkövetett hibái miatt csökkent az önbizalma.

Egy mentőautó jelent meg a boxutcában, a Marussia-istálló garázsánál állt meg, sokan körülvették a csapattól.

5.12: a két Caterham után Gutiérrez is mért kört futott, de elsőre elmaradt a kezelhetetlennek tűnő zöld autók eredményétől.

A következő körben Vettel átment a boxutcán, s utána fejezte be próbaköreit.

Vettel ismét megszegte a csapatutasítását. A mérnöke arra kérte, az első próbaköre után menjen át a boxutcán,de Vettel a célegyenesen haladt át, nem ment be a boxba. „Én nem így képzeltem el a boxutcán áthajtást" – mondta a mérnök. „Nem kaptam meg az üzenetet" – válaszolt Vettel. „Oké, gyere be a boxba" – zárta le a vitát Guillaume Rocquelin.

5.06: miközben utolsóként Räikkönen is elhagyta a depót, Van der Garde is mért kört futott, alig jobbat, mint csapattársa.
5.05:
A pénteki első edzést kihagyó Pic kint maradt a pályán a Caterhammel, 1:41.995-ös kört futott.

Sokan igyekeztek ki a pályára, az edzésen az időjárás miatt nem kell módosítani a programot, napsütés várható egész nap. Valószínűleg mindenki a közepesen kemény gumikon ellenőrzi a beállításait, majd a tréning végén a lágy gumikon megy még egy időmérős szimulációt. Utóbbi Vettel és Hamilton esetében érdekes lehet, hiszen ők pénteken nem futottak tiszta kört akkor, amikor a legjobb állapotukban voltak a lágy gumik.

5.00: két újonc, Bianchi és Gutiérrez ment ki először a pályára.

Már a helyi idő szerint 11 órakor kezdődő szabadedzés előtt melegebb van a sanghaji versenypályán, mint a pénteki nap folyamán bármikor, a levegő 25 fokos, míg az aszfalt 32 – utóbbi érték az időmérő elejére várhatóan még 8-10 fokot emelkedik.

KÍNAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.391 átlag: 205.717 km/ó 13 kör
2. Felipe Massa brazil Ferrari 1:36.013 0.622 mp h. 11
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:36.065 0.674 18
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36.286 0.895 17
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.420 1.029 15
6. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:36.549 1.158 16
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:36.605 1.214 16
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:36.693 1.302 16
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:36.777 1.386 16
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:36.853 1.462 15
11. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:37.072 1.681 15
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:37.205 1.814 18
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:37.300 1.909 11
14. Nico Rosberg német Mercedes 1:37.349 1.958 12
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:37.457 2.066 16
16. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:37.487 2.096 13
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:37.740 2.349 20
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.813 2.422 16
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:38.496 3.105 17
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:38.821 3.430 18
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:39.627 4.236 16
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:39.652 4.261 18

 

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sanghaji pályán a Kínai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik