„Bizarr helyzetben vagyunk, hiszen amíg a sajtó arról ír, hogy néhány csapat elégedetlen a gumikkal, és mindenképpen megváltoztatná annak érdekében, hogy tartósabbá váljanak, a többiek ilyen-olyan formában amiatt lobbiznak, hogy ne változtassunk – mondta Hembery. – Az F1 történetében így vagy úgy végig korlátozva volt az autók teljesítménye, most éppen a gumik is a korlátozó tényezők között vannak, akárcsak a motorok, amelyek száz lóerővel is nagyobb teljesítményre lennének képesek. A végén úgyis a leggyorsabb autó-pilóta kombináció nyer.”
Hembery újra elmondta, a Pirelli felé az volt a kérés, hogy a 2010-es Kanadai Nagydíjhoz hasonló versenyek sorozatához segítse az F1-et. Arról, hogy módosítanak-e a gumikeverékeken, a jövő hét elején döntenek.
„Kényes kérdés ez, hiszen ha megváltoztatjuk a keverékeket, és hirtelen egy vagy két csapat feljavul, nem mossuk le magunkról, hogy az ő érdekükből jártunk el. Mintha csapdába estünk volna, de ha változtatunk, azt most kell megtennünk, még a Spanyol GP előtt. Tavaly ilyenkor ugyanerről beszéltünk, s az évad második felében már senkinek sem volt gondja. A világ legjobb mérnökei dolgoznak az autókon, a világ legjobb pilótái ülnek a kocsikban, mindenki rá fog jönni, hogyan kell használni ezeket a gumikat” – mondta Hembery.