„Az elemzéseinkkimutatták, hogy a mechanikus rendszerben tört el egy apró elem. Ez a probléma a DRS eddigi három évében nem fordult elő, nem is aggódunk miatta hosszú távon, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy a megbízhatóság terén a legjobbak között maradjunk" – szólt a Ferrari közleménye.
Alonso a Bahreini GP elején az előzés megkönnyítésére szánt DRS első használatakor kinyitotta a hátsó légterelőt, amely nem záródott vissza. Mivel a szabályok a balesetveszély miatt tiltják, hogy valaki nyitott légterelővel, minimális leszorító erővel száguldjon, Alonso a boxba hajtott, ahol a szerelők kézzel visszazárták a vezetőszárny elemét. A spanyol a pit-stopról kijövet a DRS-zónához érve megint használta a DRS-t, amely újra úgy maradt, így ismét mehetett a boxba, végleg elveszítve a jó eredmény reményét.