A Mercedes a csütörtöki szabadedzéseken bejelentkezett a Monacói Nagydíj első rajtsoráért és ezáltal a futamgyőzelemért is, de a mindkét tréninget az élen záró Nico Rosberg és csapattársa, Lewis Hamilton is amondó, nem szabad előre inni a medve bőrére.
„Elégedett vagyok, minden jól alakult a két edzésen. Jól éreztem magam az autóban, és mindig is sejtettük, hogy versenyben lehetünk a jó rajthelyekért. Ám azt mondom, várjuk ki a végét – csillapította a kedélyeket Rosberg. – Nem tudhatjuk, mit tett a többi csapat, ki mennyi üzemanyaggal száguldott. Nem biztos, hogy a sebességünk önmagában elég lesz. A hosszú távú tempónk miatt is aggódunk, mert bár jobbak vagyunk, mint a korábbi versenyeken, még lehetnek problémáink. Vannak kérdőjelek."
Rosberg a Ferrarikhoz és a Red Bullokhoz hasonló tempót ment nehéz autóval, ebből a társaságból csak Kimi Räikkönen emelkedett ki. Lewis Hamiltonnak egy körön és hosszabb távon is voltak problémái. A csütörtöki edzések alapján jó esély van arra, hogy zsinórban harmadszor is kikap az időmérőn csapattársától.
„Nagyon jól állunk, csak az egykörös tempómon kel javítani. Nekem is és egy kicsit az autónak is. Kicsit szemcsésedett a gumi, és alulkormányozott volt az autó, de a hosszú menetünk kifejezetten biztató volt" – mondta Hamilton.
S nem lehet elmenni amellett, amit Ross Brawn csapatfőnök is kiemelt: nagyon biztató az első napot gond nélkül letudni Monacóban. Brawn korábbi csapatánál, a Ferrarinál is elmondhatják, hogy problémamentesen telt el az első edzésnap. Fernando Alonso az első edzést a második, a másodikat a harmadik helyen zárta, és Felipe Massa sem volt messze tőle.
„Tökéletesen elégedett vagyok a napunkkal, de hogy mire leszünk képesek, az csak szombaton és vasárnap derül ki – mondta Alonso, aki 2006-os renault-s és 2007-es mclarenes győzelme után elsőként nyerheti meg a Monacói Nagydíjat három különböző istállóval. – Itt nincs értelme az első napon padlógázzal menni, hiszen túl közel vannak a falak és a korlátok, aki túl heves, könnyen pórul járhat. A gumik nem okoztak meglepetést, eddig minden úgy alakul, ahogy vártuk."
Alonso a Monacói Nagydíj előtti napokban arról beszélt, hogy a Red Bull azért nem képes elviselni a vereséget, mert túl könnyen aratott győzelmeket az elmúlt években. Csapattársa, Felipe Massa a 2008-as idényzárón megmutatta, hogy a mezőny egyik legjobb vesztese. A brazil azóta sem nyert versenyt, de úgy érzi, rövidesen véget ér a böjtje.
„A Mercedesszel nem tudjuk felvenni a versenyt egy körön, és úgy tűnik, ezúttal versenytávon is gyorsak. Mindezzel együtt jó napunk volt, s bár a szuperlágy gumin az első körtől kezdve érezni lehet a kopást, biztosan nem kell három-négy boxkiállásra számítani. Az a lényeg, hogy kiegyensúlyozott tempót diktáljunk" – mondta Massa.
1. szabadedzés: Rosberg a leggyorsabb Monte-Carlóban |
2. szabadedzés: A Mercedes nem lassít, tiszta favorit Monacóban |
A Honda érkezése csak a motorkeringő első lépése volt |
A Red Bull napja nem úgy alakult, ahogy eltervezték Milton Keynesben. A két edzés legjobb eredménye Mark Webber délutáni ötödik pozíciója volt, miközben Sebastian Vettel a KERS-szel bajlódott. Az ausztrál elmondta, a riválisoknak nem kell aggódniuk amiatt, hogy bármit rejtegetne a Red Bull, nem volt erre oka csütörtökön.
„Ha képesek lennénk olyan tempóra, mint amit a Mercedes produkált, megmutattuk volna. Az 1:14.7 perces idő nagyon távolinak tűnik számunkra, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szombat – mondta Webber, aki 2010-ben és tavalyi is nyert Monacóban. – Tavaly az időmérő harmadik szakaszáig nem éreztem úgy, hogy bármire esélyünk lenne. Valahogy újra át kell élnünk ezt a hirtelen javulást, és a lista elejére kell kerülnünk. Itt csak akkor van esélyes a győzelemre, ha ez sikerül. Persze Monacóban sohasem remélheted, hogy az első pillanattól minden rendben lesz."
Sebastian Vettel is úgy véli, hogy az egykörös tempó nem a Red Bull erőssége az idén Monacóban. Legalábbis az első két edzés alapján.
„A második edzés előtt átalakítottuk a kocsit, ami sok időt elvett a tréningből. Örülnék, ha versenyképesek lennénk könnyű autóval is, ki kell találnunk, hogyan gyorsulhatunk fel még jobban egy körön. A szuperlágy gumis rövid etapom gyenge volt, nem tudom, miért. A hosszabb menetünk már rendben volt" – mondta Vettel.
Az időmérő lehet a problémája Kimi Räikkönennek is, aki hiába volt a legmeggyőzőbb a hosszú távú menetek során, ha szombat délután nem tudja előre verekedni magát, nem sok esélye marad a versenyre. A finn az edzésnap után szokatlanul lelkes volt az edzések után.
„Az első edzésen nem volt tökéletes a kormánymű, de miután kicseréltük, minden jobb lett, menetről menetre javult a kocsi. Ahhoz, hogy meglegyen a pole, az autón is javítani kell, és nekem is össze kell szednem magam. Ha ez sikerül, megverhetjük a Mercedeseket, akár már az időmérőn is – mondta Räikkönen, aki a Reutersnak adott interjújában beszélt arról, menyire hiányzik neki a magny-cours-i Francia Nagydíj, amely 2008-ban éppen azért került ki a versenynaptárból, mert nem nagyváros közelében, hanem a semmi közepén volt. – Azok voltak az ideális versenyhétvégék. Nem volt tömeg a pályán kívül, a hotel a pálya mellett volt, nagyon élveztem. Puszta versenyzés volt, semmi csinnadratta nem kísérte."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.759 | átlag: 160.836 km/ó | 46 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.077 | 0.318 mp h. | 51 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.196 | 0.437 | 38 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.278 | 0.519 | 39 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.404 | 0.645 | 42 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.511 | 0.752 | 39 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:15.718 | 0.959 | 10 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.959 | 1.200 | 40 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.014 | 1.255 | 33 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.046 | 1.287 | 43 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.349 | 1.590 | 44 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:16.434 | 1.675 | 41 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.823 | 2.064 | 43 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.857 | 2.098 | 41 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.935 | 2.176 | 45 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.145 | 2.386 | 38 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.184 | 2.425 | 43 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:17.264 | 2.505 | 47 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:17.892 | 3.133 | 41 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:18.212 | 3.453 | 44 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:18.784 | 4.025 | 41 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:19.031 | 4.272 | 31 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.195 | átlag: 157.805 km/ó | 31 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.282 | 0.087 mp h. | 27 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.380 | 0.185 | 21 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.394 | 0.199 | 23 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.469 | 0.274 | 28 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.993 | 0.798 | 27 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.020 | 0.825 | 27 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.129 | 0.934 | 29 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:17.378 | 1.183 | 25 |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:17.380 | 1.185 | 23 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:17.509 | 1.314 | 26 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:17.548 | 1.353 | 27 |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:17.625 | 1.430 | 20 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:18.193 | 1.998 | 26 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.454 | 2.259 | 25 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.754 | 2.559 | 28 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:18.830 | 2.635 | 28 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.067 | 2.872 | 25 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:19.203 | 3.008 | 21 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:19.438 | 3.243 | 28 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.773 | 3.578 | 20 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:20.225 | 4.030 | 21 |