„Enyhén szólva szokatlan, hogy ugyanazt a keveréktípust viszik a Hungaroringre, mint Bahreinbe és Silverstone-ba – mondta Alan Permane a BBC-nek. –Tavaly nem ilyen gumikat kaptunk. A közepesen keményen és a lágyon mentünk, és két kiállással letudtuk a futamot. Ez a döntés teljesen fogalmatlan, ezek a gumik túl kemények a Hungaroringre."
A Lotus az első versenyeken bebizonyította, kíméletesebben bánik a lágyabb gumikkal, mint jó néhány riválisa, ennek köszönhetően Kimi Räikkönen nyerni tudott Ausztráliában, és további három futamot zárt másodikként.
„Azért tette lágyabbá az abroncsait a Pirelli, hogy több boxkiállást lásson a közönség. Mi értelme volt ennek az egész variálásnak, ha innentől fogva nem merik elvinni a lágy gumikat a versenyekre? A tavalyi idény utolsó versenyein ugyanezt a politikát láttuk a Pirellitől, egyre keményebb gumikat kaptunk, és egykiállásos versenyeket futottunk. Azt mondták, nem akarnak beleszólni a világbajnokság alakulásába. Máig nem értem, ez mit jelent" – mondta Permane.