Hiába zárta a Magyar Nagydíj első két szabadedzését a 4. helyen, Fernando Alonso egyáltalán nem volt feldobva péntek délután a Hungaroringen. Magyarországra érkezve azt mondta, meg kell előznie Sebastian Vettelt a vasárnapi futamon, mert ha a nyári szünet előtt tovább növekszik 34 pontos előnye, nagyon lecsökken az esélye a vb-cím megnyerésére.
Változatlan erősorrend, domináló Red Bull a Ringen |
Vettelé az első szabadedzés a Hungaroringen |
Webber: Jobbnak láttam teljesen más kihívást választani |
A Hungaroring az F1 hőskorából maradt itt |
„Úgy tűnik, semmi sem változott, legfeljebb egy-két tizedet hoztunk a Red Bullon, nem várható nagy meglepetés a Magyar Nagydíjon. Abban kell bíznunk, hogy a nyári szünet utáni fejlesztéseink a Red Bull elé repítenek minket – mondta Alonso. – A pénteki edzéseken mindenki a versenyre hangolt, de szombat délelőtt várhatóan több csapat is az időmérőt helyezi majd előtérbe, akár annak árán is, hogy a versenyen nem lesz tökéletes az autó. Ez érthető is, hiszen nagyon fontos a jó rajthely. A felkészülést segíti, hogy kiegyensúlyozott lesz az időjárás, és legalább ezen a téren tudjuk, mivel számoljunk."
A vb-pontverseny harmadik helyén álló Kimi Räikkönen délelőtt közvetlenül a két Red Bull mögött, a harmadik helyen zárt, a délutáni tréningen azonban a lágy gumikon nem volt tiszta köre, majdnem neki is ment Jenson Buttonnak, amikor a célegyenesre fordító kanyarban utolérte, és megpróbálta belső íven megelőzni.
„Nem tudjuk még, mennyire kedveznek nekünk az új gumik az ilyen hőségben, de szombaton és vasárnap minden kiderül. A lágy gumikon nem volt igazán jó gyors köröm, mert amikor frissek voltak, a forgalom akadályozott. Ám nem lehet csak erre fogni, még a beállításokon van mit javítani. Nem kell sokat tennünk azért, hogy minden rendben legyen" – mondta a finn.
Csapattársa, Romain Grosjean mindkét edzésen gyors volt, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, igaz, a délutáni tréning első 45 percében hétszer is elhagyta a pályát, ami egyfajta rekordnak is megfelel.
„Jó nap volt, s mivel nem voltam ott a silverstone-i teszten, most ismertem meg az új gumikat, amelyek szerencsére nem térnek el sokkal a korábbiaktól. A sebességünk jónak tűnik, de szoros a mezőny, csak később tisztul majd ki a kép. A Red Bull gyorsnak tűnik, de ez nem meglepő, mert többnyire ez a helyzet" – fogalmazott Grosjean.
Felipe Massa délelőtt a 15. lett, délután viszont felnőtt csapattársához, és közvetlenül Alonso mögött, az ötödik helyen zárta a tréninget.
„Nagyon hasznos napunk volt, több beállítást is kipróbáltunk, és úgy tűnik, mindegyik megfelelően működött. Viszont így nehéz lesz eldönteni, melyiket válasszuk az időmérőre és a versenyre. Rengeteget számít a jó rajthely, mert nehéz lesz előzni" – mondta Massa, aki a brazil újságíróknak azt is elmondta, ha elbocsátják a Ferraritól, csak abban az esetben marad a Formula–1-ben, ha élcsapat szerződteti, mert fontos neki, hogy a győzelemre is legyen esélye. Massa 76 futam óta nem nyert versenyt, pedig végig a Ferrarinál versenyzett.
A délutáni edzést Jenson Button zárta a kilencedik helyen, a McLarennel 2011-ben Magyar Nagydíjat nyerő angol még egy másodpercen belül volt Vettelhez képest. Az angol az edzések előtt azt mondta, a McLarennek nem kell lemondania az idei győzelemről, s bár a pénteki edzésekkel elégedett volt, nem ezen a hétvégén várható az áttörés.
„Ez a két edzés arra mindenképpen jó volt, hogy jobban megértsük, hogyan működik az autó – szólt Button nyilatkozata, amely eléggé szokatlannak hat az idény 10. versenyén, de a McLarennél az idén ez a valós helyzet a túlságosan bonyolult MP4-28-assal. – A gumik alig kopnak, még a lágyak is tartósnak tűnnek, ennek is örülhetünk. Remélem, előre tudtunk lépni."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A Red Bull és a Mercedes pilótáinak nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el.
SZOMBAT |
11.00–12.00:3. szabadedzés |
14.00–15.00:időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00:a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Adrian Sutil (7. és 10.): – A reggeli szabadedzés pozitívan alakult, sikerült gyorsan megtalálnom az autó egyensúlyát. A második szabadedzés során a gumikra fókuszáltunk, és arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Úgy éreztem, hogy a kocsi jobban működik a lágy keverékű abroncsokon. A lényeg, hogy sikerült begyűjtenünk néhány hasznos adatot, remélhetőleg sikerül fejlődnünk holnapig.
Paul di Resta (18. és 11.): – Nem volt tükörsima napunk, habár délutánra határozottan sikerült előrelépnünk, de nagyon sok mindent meg kell beszélnünk a csapattal ahhoz ma este, hogy jobb legyen a helyzet az időmérőre. Sikerült 60 kört megtenni az új felépítésű abroncsokon, ami sok információt adott nekünk a hétvége további részére.
Sergio Pérez (9. és 12.): – A kocsi reggel nagyon jónak tűnt, és az eredményeink is versenyképesek voltak, de a pálya hőmérséklete megváltozott délutánra, és a második szabadedzés végére már nem voltam megelégedve az autó egyensúlyával. Megvan a lehetőség ahhoz, hogy még jobbak legyünk holnap, a célunk pedig az, hogy pontokat szerezzünk a futamon.
Jean-Éric Vergne (14. és 16.): – Reggel kipróbáltuk az új alkatrészeket, amiket a csapat ide elhozott, de voltak kételyeink, ezért délután bizonyos területeken visszatértünk a korábbi specifikációhoz. Lassúak voltunk, sokat dolgozunk még az autón holnapig. A hátsó kerekek túl sokszor melegedtek túl, emiatt a hosszabb etapokon alulkormányzottsággal küszködtem.
Daniel Ricciardo (17. és 17.): – Reggel még optimisták voltunk az újítások miatt, de ezekből nem tudtuk kihozni a legtöbbet. Voltunk már hasonló helyzetben, arra számítok, sikerül előrelépnünk.
Nico Hülkenberg (16. és 15.): – Nehéz megítélni a teljesítményünket, dolgoznunk kell az egykörös tempónkon. A közepes keverékű gumikon futott köreim sem voltak az igaziak. Hosszabb etapon jónak tűnt az autó sebessége.
Esteban Gutiérrez (11. és 14.): – Sikerült néhány következtetést levonnunk az újításokról, és minden úgy alakult, mint ahogy arra számítottunk. Az időjárás kihívást jelent a gumiknak, de ezzel mindenkinek meg kell birkóznia. Ezeket az abroncsokat nehezebb felmelegíteni, ugyanakkor tartósabbak. Biztos vagyok benne, hogy jobb eredményt fogunk eléri, mint a legutóbbi versenyeken.
Pastor Maldonado (10. és 13.): – A korábbi szabadedzésekkel összehasonlítva ma nem voltunk rosszak, de tovább kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk az autó megfelelő egyensúlyát. A hőség minden csapat számára kulcs lesz ezen a hétvégén.
Valtteri Bottas (12. és 18.): – Az első szabadedzésen végigpróbáltunk pár mechanikai beállítást, most ki kell elemeznünk a délutáni edzésen begyűjtött adatokat ahhoz, hogy minél többet tudjunk kihozni az autóból a javuló pályán lágy gumikon. A köridőim lehettek volna jobbak is, de sokszor kerültem forgalomba.
Jules Bianchi (21. és 21.): – Elég eseménydúsra sikerült ez a péntek, de egyelőre nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk. Úgy tűnik, hogy még többet kell dolgoznunk ahhoz, hogy felvehessük a versenyt a közvetlen riválisainkkal. A gumikopással is szenvedünk rendesen.
Max Chilton (22., csak a második szabadedzésen vett részt): – Elég rövid és zsúfolt volt a mai napom, miután kihagytam az első szabadedzést. Elégedett vagyok a versenytempónkkal, ugyanakkor veszítettem egy kis időt a lágy gumikon, mert egy nagyobb darab leszakadt az abroncsról, és eltörte a szélvédőmet, amit ki kellett cserélni a boxban.
Charles Pic (19. és 19.): – Az első szabadedzés számomra jól alakult, Giedóval ellentétben nem volt alulkormányzott a kocsi, és a tempója is kiegyensúlyozott volt. A második szabadedzésre változtattunk még néhány beállításon, és jobb is lett az autó egyensúlya, a gumik kopása is rendben volt. A hátsó abroncsok ugyan jobban koptak, de ez még kezelhető volt. A közvetlen riválisaink előtt vagyunk, a versenytempónk pedig hasonló a Williamsével, szerintem jó hétvége előtt állunk.
Giedo van der Garde (20. és 20.): – Mind a két szabadedzés az alulkormányzottságról szólt. Délelőtt más beállításokat használtunk, mint Charles, és kipróbáltunk néhány fékbeállítást is. Délután valamivel jobb lett az autó egyensúlya, de ugyanúgy alulkormányzott volt, a hosszabb etapokon pedig nagy volt a gumikopás mértéke, a bal első pedig nagyon szemcsésedett. Annak ellenére, hogy sok munka áll előttünk, pozitívan tekintek a kvalifikáció és a verseny elé.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.264 | átlag: 194.078 km/ó | 34 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.308 | 0.044 mp h. | 42 |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.417 | 0.153 | 40 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.426 | 0.162 | 34 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.544 | 0.280 | 37 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.802 | 0.538 | 42 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.991 | 0.727 | 40 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:22.011 | 0.747 | 32 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.180 | 0.916 | 41 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.304 | 1.040 | 41 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.526 | 1.262 | 39 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:22.529 | 1.265 | 37 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.781 | 1.517 | 36 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.837 | 1.573 | 42 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:22.841 | 1.577 | 39 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.369 | 2.105 | 34 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.411 | 2.147 | 41 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:23.646 | 2.382 | 34 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:24.325 | 3.061 | 38 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:25.065 | 3.801 | 36 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:25.143 | 3.879 | 39 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:26.647 | 5.383 | 33 |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.723 | átlag: 190.655 km/ó | 19 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:22.982 | 0.259 mp h. | 24 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:23.010 | 0.287 | 20 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.099 | 0.376 | 22 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:23.111 | 0.388 | 20 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.370 | 0.647 | 26 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:23.390 | 0.667 | 20 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.531 | 0.808 | 28 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:23.591 | 0.868 | 26 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.911 | 1.188 | 21 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.119 | 1.396 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:24.150 | 1.427 | 27 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.157 | 1.434 | 28 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.204 | 1.481 | 15 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.299 | 1.576 | 19 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:24.314 | 1.591 | 23 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.383 | 1.660 | 24 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.608 | 1.885 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:25.827 | 3.104 | 24 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:26.808 | 4.085 | 25 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.617 | 4.894 | 20 |
22. | Rodolfo González | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:28.927 | 6.204 | 25 |