Vettel a leggyorsabb, bizakodhat az időmérő előtt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.06. 10:56
Sebastian Vettel a lágy gumikon verhetetlennek tűnik a Nürburgringen, a péntek délutáni szabadedzés után szombat délelőtt is magabiztosan zárt az élen, s bizakodva várhatja a délutáni időmérő edzést. A Mercedesek közül Nico Rosberg lehet veszélyes rá, Lewis Hamilton a második után a harmadik tréningen is küszködött az autójával. A Lotus és a Ferrari nem reménykedhet az időmérős sikerben, de a második-harmadik sor valós cél számukra.
Sebastian Vettel 2010 után ismét rajtelső lehet a Német Nagydíjon (Fotó: Reuters)

A pénteki nap fő sztorija a Pirelli-gumik jó állóképessége volt, defektről szó sincs már a Nürburgringen, ahol az a fő kérdés, hogy a Red Bull és a Mercedes külön versenyébe be tud-e szállni a Lotus és a Ferrari. A szombat délelőtti edzés alapján a lágy gumikat nagyon érző Sebastian Vettelt mindenkinek nehéz lesz megszorítania, de mögötte parázs csata alakulhat ki.

Szombat délelőtt Lewis Hamilton különösen sokat szenvedett az autójával, amelynek hátulja instabil volt, az angol arra panaszkodott, hogy nagyon nehéz vezetni.

Szegény Williams-istálló, nem elég, hogy a szezon feléhez közeledve még mindig pont nélkül áll, a Német Nagydíj szombatjának reggelén plusz izgalmat okozott Pastor Maldonado autója, amelyben kigyulladt és sűrű füstöt árasztott a KERS. A tavalyi Spanyol Nagydíjon történt esettel ellentétben ezúttal szerencsére nem történt személyi sérülés, a csapat folytathatja a felkészülést – igaz, Maldonado még Hamiltonnál is többet panaszkodott, és a kavicságyat is megjárta az FW35-össel.

NÉMET NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:29.517 átlag: 207.031 km/ó 19 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:30.193 0.676 mp h. 19
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:30.211 0.694 18
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:30.621 1.104 16
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:30.639 1.122 17
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:30.671 1.154 19
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:30.744 1.227 20
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:30.781 1.264 18
9. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:30.966 1.449 20
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:31.009 1.492 18
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:31.326 1.809 22
12. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:31.405 1.888 20
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:31.733 2.216 21
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:31.855 2.338 18
15. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:31.855 2.338 23
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:31.898 2.381 19
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:31.969 2.452 20
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:32.036 2.519 23
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:33.230 3.713 19
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:33.470 3.953 22
21. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:33.964 4.447 21
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:34.683 5.166 20

PERCRŐL PERCRE

A háromszoros világbajnok zárta az élen az edzést, meggyőző fölénye után magabiztosan várhatja a délutáni időmérőt.

A következő köre elején már jobb volt, mint Webber, mindhárom szektorban az övé volt a csúcsidő.

11.59: Vettel 1:29.517-tel az élre állt, 676 ezreddel Rosberg elé. A vb-éllovas az utolsó szektorban is elképesztő részidőt futott.

Vettel első szektora elmaradt Webberétől, a másodikban viszont megdöntötte azt.

11.57: Grosjean Hamilton és Hülkenberg közé jött, Vettel is kint volt már, és elkezdte mért körét.

Webber 18 ezredre megközelítette Rosberg legjobbját. Az első két szektorban az ausztrálé, az utolsóban Rosbergé volt a rekord részidő.

11.55: Hülkenberg feljött Hamilton mögé, Räikkönen a Ferrarik mögé zárkózott fel.

A Ferrarik bő, a Mercedesek szűk másfél másodpercet javultak a lágy gumikon a közepesen keményekhez képest.

11.53: Hamilton egy tizeddel elmaradt a két Ferraritól, a 4. helyre jött be.

Már csak Vettel és Bianchi volt a boxban.

11.52: Rosberg 1:30.193-mal átvette a vezetést.
11.51:
Massa 18 ezreddel elmaradt Alonsótól.
11.50:
Alonso 1:30.621-gyel átvette a vezetést. Az aszfalt már csak 28 fokos volt.

Jöttek egymás után a riválisok is, mind lágy gumikon.

11.47: Alonso jött elsőként a sárga betűs lágy gumikon.

Grosjeannak is volt egy kis kalandja a kettes kanyarban. Kiürült a pálya a zsúfolt hajrá előtt.

SZAVAZÁS

Ki kerül Mark Webber megüresedő helyére a Formula–1-es Red Bull-istállóhoz?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

11.45: a lágy gumik bevetésére még mindig várni kellett, a közepesen keményen nem javultak az eredmények.

A Német Nagydíjra Vettel, Webber, Pérez, Vergne és Rosberg kapott új váltót, mindannyian büntetés nélkül.

11.40: Di Resta lefutott az útról a 2-es kanyarban, de az aszfaltozott bukótérről gond nélkül visszatért.

Maldonado a vezethetetlen Williamsszel a 18. helyen állt, Pic, Van der Garde, Chilton és Bianchi előtt. A kicsiknél Pic és csapattársa között 8 tized volt, a jobbik Marussa egy másodpercre volt, a nem százszázalékos Bianchi öt tizeddel maradt el Chiltontól.

11.36: maradtak a helyükön a listán, az állás továbbra is Vettel, Webber, Rosberg, Grosjean, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Hülkenberg, Ricciardo, Button, Sutil volt.

A két Mercedes és Räikkönen visszajött a pályára, abban a reményben, hogy jobb az autójuk, mint az előző menet végén.

11.31: a brazil a második körével a 7. helyre jött előre, majd Alonso javított, Räikkönent megelőzve a 6. lett átmenetileg.

Massa első köre a 12. helyhez volt elég.

A derűs szombati idő jó hír a Ferrarinak és Fernando Alonsónak (Fotó: Reuters)
A derűs szombati idő jó hír a Ferrarinak és Fernando Alonsónak (Fotó: Reuters)

11.29: Alonso az első mért körével a 8. helyre jött be, Hülkenberg mögé. Már csak Massának nem volt időeredménye, de már dolgozott rajta.

Massa is kijött, Hamilton a boxban arra panaszkodott, hogy bizonytalan a Mercedes hátulja, így nem lehet vezetni.

11.25: Alonso elindult első éles menetére. Felhők érkeztek a pálya fölé, az aszfalt hőmérséklete visszaesett 30 fokra. Maldonado megjárta a kavicságyat.

Az élen Vettel, Webber, Rosberg, Grosjean, Hamilton, Räikkönen, Hülkenberg, Ricciardo, Sutil, Button volt a sorrend.

11.23: Webber 4 ezredre megközelítette Vettelt, Rosberg közel három tizedre volt tőlük. Maldonado nagyon szenvedett a Williamsszel.

A Mercedes pilótái közül Rosberg alulkormányozottságra, Hamilton túlkormányozottságra panaszkodott.

60. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes köszöni szépen az új abroncsokat
2. szabadedzés: Vettel a lágy gumikon átvette a hatalmat
Reakciók: Miféle bojkott? Egy nap alatt rendeződött a helyzet
SZOMBAT
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Szombaton és vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja a Német Nagydíjra, de már nem a korábbi fajtából, hanem abból, amelyet a Kanadai Nagydíjon kipróbálhattak a csapatok. A kevláröv és a silverstone-inál kíméletesebb pálya miatt a defekt esélye minimális. A Pirelli a versenyre három boxkiállással számolt a hétvége előtt, de a pénteki edzések alapján két kiállással is könnyen megoldható.

ECCLESTONE ENGEDMÉNYE. A csőd szélén álló Nürburgring a német Bild szerint csak úgy tudja megrendezni a Német Nagydíjat, hogy nem kell kifizetnie a 14 millió eurós jogdíjat. A lap úgy tudja, Bernie Ecclestone a pálya helyzetére és a Német GP múltjára való tekintettel (no meg hogy a New Jersey-i futam után ne essen ki másik) oldotta fel a fizetési kényszert.

NÉMET PÁLYÁK. Ez lesz a 60. Formula–1-es Német Nagydíj. A Nürburgring 26. alkalommal ad otthont a németek versenyének (ötödször az átépített pályán), amelyet Hockenheimben (33-szor) és a berlini AVUS-pályán (egyszer) is megtartottak már korábban.

11.20: Vettel első köre 1:31.365 lett, az élre állt vele. Webber a 3. helyre jött be Rosberg mögé.
11.18:
csak Alonso és Massa nem indult el mért körös menetére, a két Mercedes mögött a két Lotus állt. De jöttek a Red Bullok.

Hamiltonnal közölték rádión, hogy a négyes kanyar kijáratánál rengeteg időt veszít.

11.14: Hamilton feljött a második helyre, éppen 5 tizeddel Rosberg mögé. A német megint javított, 1:31.574-re. Räikkönen volt a 3.

Hamilton 1:37 körüli időket ment, miközben Rosberg 1:31.618-ra javított. A német mögött Button, Pérez, Pic, Van der Garde volt a sorrend.

11.11: a Sauberek és a Marussiák csatlakoztak. Az orosz csapatnál Bianchi ült a 22-es autóban, ezek szerint jobban van pénteki gyomorrontása után.

A két-két McLaren, Mercedes és Caterham körözött a pályán.

11.08: Rosberg ezúttal nem túl nehéz autóval indított, 1:31.911-es ideje erről árulkodott.

Button és Rosberg is elkezdte a mért körök futását. A Mercedes ilyenkor szokása szerint azonnal hosszabb menetbe kezd, általában nehéz autóval.

11.05: már csak Hamilton volt a boxban, Pérez pedig mindjárt mért kört futott, 1:34.382-vel kezdett a McLarennel.

Massával közölte a mérnöke, hogy a GPS nem működik, ezért csak a részidők alapján tudja bemérni, az autó a pálya melyik pontján van. A KERS és a DRS próbálgatását a versenyzőre bízta. A Lotus is jelezte, hogy „Das Network is still kaput".

A pilóták gyorsan a pályára siettek, Maldonado autóját is sikerült rendbe hozni a reggeli KERS-meghibásodás és tűzeset után.

11.00: a boxutca végén Di Resta és Hülkenberg állt fel rajtgyakorlathoz, és amint zöld lett a lámpa, el is indultak.
10.58:
érezhetően jobb idő van, mint pénteken, a napsütésben a levegő máris 22, az aszfalt pedig 33 fokos, azaz melegebb, mint az első napon bármikor.

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a Nürburgringen. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik