Kimi Räikkönen fékprobléma miatt kényszerült feladni a Belga Nagydíjat 25 megtett kör után, aminek köszönhetően megszakadt 27 verseny óta tartó pontszerző sorozata. Ám ez a kiesés sem volt hétköznapi, a Lotus tájékoztatása szerint ugyanis egy kósza plexivédő fólia – amelyet a pilóták menet közben szoktak a sisakjukról letépni és eldobni – szorult a bal első fék hűtőcsatornájába, ami blokkolta a féktárcsa hűtését.
Korábban is volt már szó arról, hogy a Mexikói Nagydíj 1992 után újra része lehet a Formula–1-es versenynaptárnak, de úgy tűnik, hogy a jövő évi változások – India kiesése, a New Jersey-i futam elhalasztása illetve Korea bizonytalan sorsa –, illetve a Slim család pénze lehetőséget biztosít arra, hogy a sorozat visszatérhessen Mexikóvárosba, a felújítandó Autódromo Hermanos Rodríguez-re. „Az országunk stabil, a gazdaságunk jól teljesít, és vannak pilótáink is, akiknek szurkolhatunk. Kezd összeállni a kép, és a promoterek is remek munkát végeznek" – mondta Carlos Slim Domit, a világ leggazdagabb emberének legidősebb fia, aki többször egyeztetett már Bernie Ecclestone-nal egy lehetséges mexikói futamról. |
A Lotus vizsgálata szerint semmiképpen sem tervezési problémáról van szó, ugyanis mivel az E21-es fékei eleve nagyon magas kőmérsékleten üzemeltek, a beszoruló, majd a kerékcserénél eltávolított műanyagdarabka által okozott anomália elegendő volt ahhoz, hogy túlmelegítse a féktárcsát, és ezzel tönkretegye a finn versenyét.
„Két lehetőség van a fékhűtésre ezen a pályán – taglalta Eric Boullier csapatfőnök – az egyik szinte túl hideg lett volna, míg a másik a tartomány felső határán volt. Ha mindkét féktárcsával gond lett volna, hűtési problémára gyanakodhatnánk, de csak az egyik mondta fel a szolgálatot.”
A peches finnél sokkal látványosabban esett ki Paul Resta, miután a rajt/célegyenes előtti kanyarkombinációban Pastor Maldonado a Force India mindkét autóját eltalálta, amiért tíz másodperces Stop/Go büntetést kapott, noha a venezuelai ragaszkodik hozzá, hogy nem ő, hanem Adrian Sutil okozta a balesetet.
„Adrian nekem jött – magyarázta a bizonyítványt Maldonado – Miután Gutierrez kifelé terelt, próbáltam visszatérni a megfelelő ívre, ő pedig egy nagyon agresszív manőverrel került az utamba, és hozzáért az első szárnyamhoz. Az autóm fölemelkedett, nem tudtam kormányozni – elég erős volt az ütközés. A szárny egy része a kocsi alá került, az elülső kerekek pedig nem tapadtak. Sutil okozta a balesetet, és én kaptam a büntetést, ez a helyzet. Nem uraltam az autót, amikor ütköztem [Di Restával], így nem fair a döntés. Csalódott vagyok, nem csak a saját, hanem Di Resta versenye miatt is.”
A Williams vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar úgy véli, hogy a rádiókapcsolat hiánya – mely több istállónak is gondot okozott a hétvége során – vastagon hozzájárult az incidens létrejöttéhez, mivel nem tudták figyelmeztetni pilótájukat:
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 312 |
2. | Mercedes | 235 |
3. | Ferrari | 218 |
4. | Lotus-Renault | 187 |
5. | McLaren-Mercedes | 65 |
6. | Force India-Mercedes | 61 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 25 |
8. | Sauber-Ferrari | 7 |
9. | Williams-Renault | 1 |
„Pastor szerencsétlen helyzetbe került – nyilatkozta Pujolar – Már azelőtt be akartuk hozni, hogy forgalomba került volna, de mivel a rádió nem működött, csak táblával tudtunk jelezni neki. Gondoltam rá, hogy zűrös lehet a helyzet, de ha látod is előre a problémát, rádió nélkül nem tudsz mit tenni.”
Sergio Pérezt szintén megbüntették, miután egy agresszív előzési manőver során leszorította az aszfaltról Romain Grosjeant (gyakorlatilag elterelte Malmedy helyett Ambleve felé...), de Martin Whitmarsh szerint túl szigorú volt a döntés, aminek a fő oka az, hogy az idősebb pilóták az eligazításokon többször is bűnbaknak kiáltották ki a mexikóit.
„Az a helyzet, hogy egy fiatal, ambiciózus pilóta jelent meg – kezdte Whitmarsh –, az idősebbek pedig összefogtak ellene, és jelenetet rendeznek a verseny előtti eligazításokon. Nem kellene, hogy ez számítson, de mégis számít. Ironikus, hogy a verseny folyamán két, súlyosabb eset is történt, amelyért nem kapott büntetést sem Hülkenberg, sem pedig Vergne.”
Whitmarsh úgy gondolja, hogy pilótájának a következő versenyeken óvatosabbnak kell lennie hasonló szituációkban, noha továbbra is kemény versenyzést vár tőle:
„Még ha úgy is hiszed, hogy rendben végzed a dolgodat, ha fókuszban vagy, jobban kell ügyelned.”
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23:42.196 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 16.869 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 27.734 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 29.872 mp h. |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 33.845 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 40.794 mp h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 53.922 mp h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 55.846 mp h. |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:09.547 p h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:13.470 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:21.936 p h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.740 p h. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:28.258 p h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.436 p h. |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:47.456 p h. |
16. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 25 | |
Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 8 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (40. kör) 1:50.756 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 10 | 197 |
2. | Fernando Alonso | 2 | 6 | 10 | 151 |
3. | Lewis Hamilton | 1 | 5 | 10 | 139 |
4. | Kimi Räikkönen | 1 | 6 | 10 | 134 |
5. | Mark Webber | – | 3 | 10 | 115 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 2 | 8 | 96 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 67 |
8. | Romain Grosjean | – | 2 | 7 | 53 |
9. | Jenson Button | – | – | 8 | 47 |
10. | Paul di Resta | – | – | 7 | 36 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 5 | 25 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 18 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 12 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 7 |
16. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 1 |