10. Brabham BT52B-BMW, 198310. Brabham BT52B-BMW, 1983
„Ezzel az autóval nyert utoljára világbajnoki címet a Brabham-istálló és a BMW, Nelson Piquet-vel a volánnál. Azt mondják a kocsiról, hogy az időmérőn használt motorja 1500 lóerős volt, inkább rakéta volt, mint autó. Nagyon szeretném egyszer kipróbálni.”
Nelson Piquet két ponttal győzte le Alain Prostot az egyéniben, a csapat viszont a konstruktőr-vb-n csak harmadik lett a Ferrari és a Renault mögött. Az 1.5 literes, négyhengeres turbómotorral ellátott autó B-változata az idény közepétől állt rajthoz, nyolc versenyen indult, ebből hármat megnyert.
9. Mercedes W196, 1954
„A Mercedes legendás autója, amellyel visszatért a Grand Prix-versenyekre. Nem is lehetett más a világbajnok abban az évben, mint Juan Manuel Fangio.”
Fangio az első öt versenyéből négyet megnyert a Mercedes 2.5 literes motorral hajtott csodagépével 1954-ben, a riválisokhoz képest hatalmas erőket megmozgató német gyár 1955-ben is halmozta a győzelmeket, Fangio ismét világbajnok lett, de a Mercedes a Le Mans-i katasztrófa miatt kiszállt az F1-ből.
8. Williams FW14-Renault, 1992
„Adrian Newey fantasztikus autója. Nigel Mansell egyeduralkodó volt vele, aktív kerékfelfüggesztése volt, aminek köszönhetően olyan könnyű volt kormányozni, mintha síneken haladt volna.”
Akárcsak az 1983-as Brabhamet, ezt is vezethette az olasz Riccardo Patrese, de ezzel sem ő lett világbajnok, hanem Mansell, akinek rég kijárt a vb-siker. Az angol az első öt versenyt megnyerte a 3.5 literes, tízhengeres Renault-motor hajtotta géppel, az első tíz futamból nyolcon diadalmaskodott 1992-ben, és a 11.-en, a Hungaroringen világbajnok is lett.
7. McLaren MP4-13-Mercedes, 1998
„Amikor ezzel az autóval versenyeztek, barázdált gumikat használtak slick helyett, jól emlékszem rájuk. Újabb szép Adrian Newey-alkotás, úgy illett Mika Häkkinenhez, mint egy remek szabású kesztyű.”
A finn pilóta nagy csatát vívott Michael Schumacherrel, a 16-ból nyolc futamot megnyert (David Coultharddal együtt az első 13 versenyből 12-t az élről kezdtek), és az idény utolsó versenyén be is húzta a világbajnoki címet.
6. Ferrari F2002, 2002
„Ez a Ferrari győzelemre termett konstrukció volt. Úgy tűnt, Michael Schumacher játszadozik az ellenfeleivel, nem csoda, hogy már a nyár közepén, Franciaországban világbajnok lett.”
A Ferrari akkoriban későn készítette el az autóit, az F2002-es csak az idény harmadik versenyén mutatkozott be, de a következő év első négy versenyén még ezt használták. Schumacher és Rubens Barrichello 19 versenyen indult vele, s 15-öt meg is nyert – a 2002-es mérleg 15 GP, 14 győzelem.
5. Lotus 72-Ford, 1970
„Gyönyörű, de tragikus sorsú autó. Jochen Rindt világbajnok lett ezzel a kocsival, de az életét is ebben veszítette a monzai Olasz Nagydíj edzésén.”
A Lotus 1970 és 1975 között a 72-es modell különböző variációit használta, a C-típussal négy győzelmet arató Rindt után a D-vel Emerson Fittipaldi is világbajnok lett, s a konstruktőrök között három elsőséget aratott Colin Chapman istállója.
4. Brabham BT46B-Alfa Romeo, 1978
„Niki Lauda autója a nagy ventilátorral a hátulján. Egy versenyen indult, Svédországban, nyert is, aztán be is tiltották.”
Gordon Murray tervező a leszorítő erő növelése érdekében ventilátorral szívta ki az autó alól a levegőt, így teremtve vákuumot a kocsi és az aszfalt között. Lauda Anderstorpban a 3. helyről indulva győzött vele, de sok vitát kavart, mert a kocsi alól golyószóróként lőtte a kavicsokat az üldözőkre. A riválisok nyomására Bernie Ecclestone csapatfőnök többé nem indította a BT46B-t versenyen, s Lauda is azt mondta róla, nem esett jól vezetni a hatalmas oldalirányú erőhatások miatt.
3. Red Bull RB7-Renault, 2011
„Ezzel az autóval nyertem meg a második világbajnoki címemet. Minden tekintetben remek autó volt, megbízható, és minden pályán nagyon gyors.”
Vettel 2011-ben 19 versenyből 17-et a dobogón zárt, 11-et győztesként, nem volt ellenfele abban az évben.
2. Red Bull RB6-Renault, 2010
„A csodafegyver, a 2010-es idény legjobb autója. Ha elbuktuk volna a világbajnokságot, verhettük volna a fejünket a falba, elmondhatatlan csalódás lett volna.”
Vettel a vb-pontverseny 3. helyezettjeként érkezett az idényzáróra, Abu-Dzabiban a rajttól a célig vezetve magabiztosan nyert, és 23 évesen minden idők legfiatalabb világbajnoka lett.
1. McLaren MP4-8-Ford, 1993
„Az abszolút favoritom, ez volt az első játékautóm is. 1993-ban nem a McLarené volt a leggyorsabb autó, de Ayrton Senna ezzel is nyert öt versenyt.”
A háromszoros világbajnok brazil utolsó McLarenje képességekben közel sem volt Alain Prost Williams-Renault-jához, de Senna Donington Park-i teljesítménye az F1 legnagyobb legendái közé tartozik.