Továbbra sincs ellenszerük Vettelre a riválisoknak

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.07. 10:57
null
A Lotus sem tudja felvenni a versenyt a Red Bull-lal Monzában (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzését is az élen zárta, alig három tizeddel megelőzve Fernando Alonsót, aki mögött Mark Webber, Lewis Hamilton és Sergio Pérez sorakozott. Az első 13 versenyző egy másodpercen belül zárt, Nico Rosberg autója meghibásodása miatt nem ment igazán gyors kört, és utolsóként zárt. Paul di Resta a Parabolicában a gumifalba csúszott.

Sebastian Vettel szombat délelőttre is átmentette péntek délutáni formáját, a harmadik szabadedzést is az élen zárta. A német a legutóbbi két nagydíjhétvégén, a Hungaroringen és Spában is hasonlóan jól felkészült, de a kettőből csak a Belga GP-t nyerte meg – vajon melyik példát látjuk ezúttal? A Red Bull mindenesetre állított pénteki extrém beállításain, az extra alacsony végsebesség megnőtt, így nincs olyan drasztikus különbség a többiekkel szemben, mint pénteken. Ennek ára, hogy a kigyorsítása kevésbé jó a Red Bullnak – de ha véletlenül nem sikerül jól Vettel rajtja, akkor sem veszik el vasárnap.

Köridőben még így is a német a legjobb, igaz, Fernando Alonso már közelebb van hozzá – szüksége is volt a javulásra, hiszen a szigorú Luca di Montezemolo elnök személyesen nézte meg a szabadedzést.

Szoros a mezőny Vettel mögött, Alonso, Mark Webber és Lewis Hamilton egy tizeden belül zárt, és a megtáltosodó McLarenek, Daniel Ricciardo Toro Rossója, Pastor Maldonado Williamse és Kimi Räikkönen Lotusa sem volt messze.

Nagy csata lesz a 14 órakor kezdődő időmérőn.

Nico Rosberg reméli, Mercedese túlhevülési problémáit addigra megoldja a csapat, és jó eséllyel indul harcba az első sorokért. Paul di Resta Force Indiáján is lesz mit javítani, a skót a Parabolicában a gumifalba csúszott, elmondása szerint azért, mert valami eltört az autóján.

OLASZ NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:24.360átlag: 247.211 km/ó18 kör
2.Fernando AlonsospanyolFerrari1:24.6430.283 mp h.13
3.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:24.6770.31722
4.Lewis HamiltonbritMercedes1:24.7120.35217
5.Sergio PérezmexikóiMcLaren-Mercedes1:24.8640.50419
6.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:24.8650.50519
7.Felipe MassabrazilFerrari1:24.9950.63514
8.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:25.1030.74315
9.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:25.1160.75620
10.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:25.1200.76018
11.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:25.1360.77616
12.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:25.2730.91321
13.Esteban GutiérrezmexikóiSauber-Ferrari1:25.3240.96422
14.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:25.4991.13917
15.Valtteri BottasfinnWilliams-Renault1:25.6601.30021
16.Adrian SutilnémetForce India-Mercedes1:25.7021.34219
17.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:26.1201.76011
18.Charles PicfranciaCaterham-Renault1:26.6072.24721
19.Giedo van der GardehollandCaterham-Renault1:27.1722.81220
20.Jules BianchifranciaMarussia-Cosworth1:27.6053.24518
21.Max ChiltonbritMarussia-Cosworth1:27.6653.30518
22.Nico RosbergnémetMercedes1:27.8223.4625

 

PERCRŐL PERCRE

Az edzés végén Vettel és Alonso az idő lejártakor a boxba ment, Webber lett a harmadik, mögé Hamilton, Pérez és Ricciardo zárkózott fel.

11.58: Vettel 1:24.360-ra javított egy lassabb kör után.
11.57:
Vettel újabb gyors körbe kezdett, miközben a már szintén közepesen kemény gumira váltó Button visszajött a 4. helyre, Maldonado, Raikkönen és Ricciardo elé.

Räikkönen nem volt gyors, Ricciardo feljött a 3. helyre. Vettel 1:24.478-ra javított, alig gyorsult korábbi idejéhez képest. Alonso 236 ezredre megközelítette.

11.54: csak a műszaki hibás Rosberg és a kicsúszó Di Resta nem volt a pályán.

A többiek, köztük Räikkönen, a közepest választották.

11.50: Button jött ki elsőként, de nem a közepesen kemény, fehér oldalú abroncsokkal, hanem még a keményekkel.

64. OLASZ NAGYDÍJ
SZOMBAT
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumikat szállította az Olasz Nagydíjra. A pályára ugyanaz a jellemző, mint Spára, ahol bevált a két típus. A pénteki edzések alapján, ha nem lesz eső, egy kerékcsere várható

IDŐJÁRÁS. Változtak az előrejelzések a hét közepe óta. Vasárnap délután előbb-utóbb biztosan elered az eső, csak az a kérdés, hogy a verseny közben, vagy utána.

A Toro Rosso garázsában Vergne autójának padlólemezét vizsgálták, korábban az Ascari-kombinációban (8-9-10-es kanyar) megsérülhetett.

Kiürült a pálya, a mezőny az utolsó, lágyabb gumis gyors körökre készülődött.

11.44: Webber feljött a második helyre, de alig jobb Alonsónál.

A negyedik helyen álló Button régen volt ennyire elégedett. „Nagyon jó az autó, remek a tapadása, a Lesmo kanyarokban és az Ascariban is nagyon stabil."

11.41: Vettel 1:24.551-re javított a narancssárga betűs kemény abroncsokon. Már hat tized az előnye Alonsóhoz képest.

A Ferrari garázsában megjelent Luca di Montezemolo elnök, akinek biztosan nem tetszik , hogy Vettel van az élen Alonso előtt.

Maldonado feljött a 6. helyre a Williamsszel, amelyen szintén van hőkamera, a jobb első kerék előtt, az első légterelőre szerelve.

11.36: Vettel 1:24.736-ra javított, még mindig a kemény keveréken száguld.

Sutil is megcsúszott a másik Force Indiával a kilences kanyarban, de folytatni tudta.

11.33: Di Resta összetörte az autóját, a Parabolicában csúszott ki, egyenesen a gumifalba. A skót szerint „valami eltörött a kocsin."

A kemény gumis gyors körök után Vettel, Alonso, Webber, Button, Hamilton, Maldonado, Räikkönen, Vergne, Bottas, Massa, Grosjean, Gutiérrez az első 12 sorrendje. A 20. helyen álló Rosberg autóját szerelni kell (a telemetria szerint túlhevült), a német várhatóan nem jön ki az edzés második felére.

11.31: Alonso a második körében 204 ezredre megközelítette Vettelt, és feljött a második helyre – Massa szélárnyéka nélkül.

Vergne a rádión a Toro Rosso mérnökeinek: „A Ferrari nagyon okosan csinálja."

11.28: Massa szélárnyékot biztosított Alonsónak. Az első körében a brazil a mezőny leglassabbja, a spanyol a 4. helyre jött fel.
11.26:
miközben Räikkönen arra panaszkodik, hogy a Lotus borzasztó a célegyenesre fordító Parabolicában, a két Ferrari megkezdte első mért körét.

Vettel a célegyenes végén 336-tal ment, sokkal nagyobb a végsebessége, mint pénteken – talán mégsem kockáztat a csapat a végsebességgel, ha így is, úgy is a leggyorsabb.

Hamilton a második lassító előtt elfékezte magát, és tett egy kitérőt a bukótérben. A Mercedes fékerőelosztási gondokkal küzd a hétvégén, ez nem tesz jót a versenyzők önbizalmának.

11.22: a vb-éllovas rögtön még egy gyors kört futott, 1:24.947-re javított. Webber feljött a második helyre, négy tizedre volt csapattársától.
11.21:
Vettel 1:25.265-tel az első helyre ugrott. Hamilton feljött a negyedik helyre.

Hamilton és Rosberg lassú köröket futott kezdésnek, a két Red Bull is kijött a pályára. Webber 141 ezredre megközelítette Räikkönent, Vergne közöttük volt.

11.17: Räikkönen 1:25.871-gyel az élre állt. A Lotus visszaváltott a rövidebb tengelytávú autójára, mert az új, 10 centiméterrel hosszabb kocsi nem hozott meggyőző javulást.

Di Resta autójáról ismét láthatóak a hőkamerás képek, amelyek az első kerekek terhelését mutatja.

Nagy lett a forgalom a pályán, azok is kijöttek, akik a próbaköreik után még a mérnökeikkel tárgyaltak. Ferrarik és a Red Bullok maradtak csak a boxban, valamint Button.

11.11: Di Resta 1:26.230-cal kezdett, Pérez 1:26.004-gyel válaszolt neki egy lazább kör után.

A pilóták természetesen a kemény keverékű abroncsokat használják az edzés elején.

11.09: Pérez 1:26.489-cel átvette a vezetést.
11.07:
a későn érkezők egyikéé az első mért kör, Pic 1:31.737-tel kezdett. Van der Garde is mért kört futott (1:28.728), s így tett Pérez, valamint Sutil is.

Néhányan kint maradtak második körre is, a két Red Bull mellett Hülkenberg nyújtotta el az autó ellenőrzését.

11.03: az első percekben csak a McLaren, a Caterham és a Force India pilótái maradtak a boxban. A többiek teljesítették próbaköreiket, majd visszatértek a depóba.

A Pirelli szerint a versenyt, ha nem esik az eső, könnyedén lehet teljesíteni egy boxkiállással, így a gumistratégia nem lesz olyan jelentős, mint az idény korábbi futamain.

11.00: ugyanolyan remek időben kezdődött meg az edzés, mint pénteken: napsütés, 28 fok. Chilton ment ki elsőként a pályára.

A Red Bull és Sebastian Vettel 2011-ben akkora fölényben volt a többiekhez képest, hogy Monzában végre merte hajtani azt a kísérletet, miszerint a magas végsebesség helyett a jobb kigyorsításra (a célvonalnál Vettel volt a leggyorsabb, a célegyenes végén viszont a legalacsonyabb volt a végsebessége) és a kanyarokban való jobb stabilitásra törekedtek. Ez a módszer akkor válik be, ha megszerzik az első rajtkockát, és a rajt után is megtartják az első helyet.

A Red Bull az idén is ezt a módszert választotta, és eddig Sebastian Vettel a leggyorsabb, jó úton jár afelé, hogy megismételje két évvel ezelőtti győzelmét. Nagy kérdés, hogy a riválisok képesek lesznek-e arra, hogy valahogy borsot törjenek a német orra alá, és keresztülhúzzák a számításait. Mert ha Vettel nem a pole-ból indul, vagy elszúrja a rajtját, és nem tud időben előre kerülni, nagy bajba kerülhet az alacsony végsebessége miatt. Ezért kockázatos a stratégia – de ha működik és a technika vagy az időjárás sem szól közbe, biztos a győzelem.

DRS-ZÓNA

Monzában két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az Ascari-kanyarkombináció (8-9-10) előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – csak akkor, ha nem esik az eső.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik