Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén, amely még világosban kezdődött, ám a naplemente után, villanyfényben ért véget. A Mercedes brit pilótáját csak a két Red Bull tudta megközelíteni, Mark Webber és Sebastian Vettel zárt egy másodpercen belül a Magyar Nagydíj győzteséhez képest.
További négy pilóta, Nico Rosberg, a két Lotus és Fernando Alonso két másodpercen belül jutott Hamiltonhoz, azaz nagyon laza volt az élmezőny. A pilóták csak a közepesen kemény keverékű gumikat használták, a szuperlágyak a második edzésre kerülnek elő. A következő másfél órás edzés 15.30-kor kezdődik.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:47.055 | átlag: 170.323 km/ó | 20 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.420 | 0.365 mp h. | 20 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:47.885 | 0.830 | 19 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:48.239 | 1.184 | 23 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:48.354 | 1.299 | 18 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:48.355 | 1.300 | 12 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:48.362 | 1.307 | 21 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:49.267 | 2.212 | 20 |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.348 | 2.293 | 23 |
10. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:49.355 | 2.300 | 21 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:49.481 | 2.426 | 20 |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:49.493 | 2.438 | 16 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:49.510 | 2.455 | 21 |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.608 | 2.553 | 20 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:49.887 | 2.832 | 18 |
16. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:50.092 | 3.037 | 20 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:50.222 | 3.167 | 17 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.757 | 3.702 | 16 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:52.359 | 5.304 | 16 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:52.673 | 5.618 | 15 |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:52.920 | 5.865 | 24 |
22. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:53.647 | 6.592 | 23 |
PERCRŐL PERCRE
13.31: Hamiltoné az első szabadedzés, folytatás magyar idő szerint 15.30-kor.
Az első edzésen a Marussia erősebb a Caterhamnél, bár utóbbi minden bizonnyal más programot hajtott végre, mint a többiek, 8-9 körrel többet futottak, mint a közvetlen rivális és a mezőny nagy része.
Vergne-nek szóltak a rádión, hogy hosszabb féktávot vegyen, főleg a 1-es és a 9-es kanyarban, mert így meghosszabbíthatja a gumijai életét.
13.26: Räikkönen hagyta el a pályát, de folytatta. Nem először hibázott a finn a nehezen kezelhető Lotusszal. Közben Van der Garde a 12-es, Webber a 21-es kanyar kijáratánál koccant a falnak, de egyikük autója sem sérült meg.
Rádióüzenet Hamiltonnak: „Lewis, csak szólok, hogy ne használj plusz erőt a hármas kanyarból kijövet!” A válasz: „Nem használok. Miről beszélsz?”
A sötétedés ellenére a hőmérséklet alig változott, 29 fokos a levegő, 31 az aszfalt.
PÉNTEK |
15.30–17.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani. |
GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat. |
VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé. |
13.19: a hajrára teljesen besötétedett, az elhasználódott, 12-16 körös gumikon már kevesen tudtak javítani. Grosjean egy ezredre megközelítette Räikkönent, a 6. helyre jött fel Alonso mögé.
A francia első mért körével a hetedik helyre jött fel, csak 7 tizeddel maradt el Räikkönentől. Maldonado a kettes kanyart elrontotta, kisodródott, de tovább tudott menni.
13.06: Grosjean kijött a boxból.
Hamilton a rádión közölte csapatával, hogy a pálya újraaszfaltozott első szakasza kétszer annyira jól tapad, mint a régi felület.
13.01: lement a nap, ilyenkor hirtelen sötétedik, és egyik pillanatról a másikra a lámpák jelentik a fő fényforrást.
Fél órával az edzés vége előtt Hamilton, Webber, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Alonso, Vergne, Maldonado, Bottas, Massa, Pérez, Button, Gutiérrez, Di Resta, Sutil, Hülkenberg, Ricciardo, Bianchi, Chilton, Van der Garde, Pic volt a sorrend. Grosjeannak nem volt időeredménye, Hamiltonhoz képest csak a két Red Bull volt egy másodpercen belül, az első hat volt két másodpercen belül.
Grosjean a Lotusának kormánymű-meghibásodása miatt még mindig a boxban várt, csak neki nem volt időeredménye.
12.56: Hamilton és Vettel is javított, az angol 1:47.055-tel az élre ugrott, a német feljött a 3. helyre.
Webber és Hamilton mögött Rosberg, Räikkönen, Alonso, Vettel, Vergne, Maldonado, Bottas és Massa sorakozott.
12.53: Webber 1:47.699-et ment, gyorsult a pálya, miközben tisztult, és az autók is könnyebbé váltak. A közepesen kemény abroncsok nemigen koptak.
12.49: Hamilton 1:47.872-vel az élre ugrott, Vettel a 7. helyen nyitott.
12.47: Webber 1:48.365-tel visszahódította az éllovas pozíciót, miközben Vettel is a pályára hajtott.
12.46: egymást váltották a pilóták az élen, Bottas, Webber, majd Rosberg ugrott az első helyre, a német 1:48.684-gyel vezetett.
Az edzés feléhez érve már nagy volt a forgalom a pályán, többen voltak kint, mint a boxban.
12.40: Maldonado a Williamsszel 1:49.827-et futott.
Ide kattintva olvashat részleteket a McLaren-főnök esetleges alonsós terveiről.
Pérez tovább gyorsult, a 1:50.103-as köre már jobb volt Vettel tavalyi legjobbjánál. A 2012-es pole-kör egyébként 1:46.362 perc volt, Hamilton jegyezte a McLarennel.
Természetesen mindenki a közepesen kemény gumit használja, a szuperlágyak csak a második edzésen kerülnek elő.
12.32: Pérez másodikra 1:51.644-et ment, a két Caterham több mint öt másodperccel elmaradt tőle.
A mexikói mért körbe is kezdett, 1:53.245 perces eredményt ért el. A két Caterham is a pályán volt.
12.26: Pérez törte meg a csendet a McLarennel.
Bár a monacói pálya ennél lassúbb, ez a verseny a leghosszabb, és ide is kell a legtöbb üzemanyag, mert itt a versenytáv 308.828 kilométer, míg Monte-Carlóban csak 260 kilométer.
12.20: továbbra sem volt mozgás a pályán.
Szingapúr alapvetően esős vidék, de még sohasem esett az eső a versenyen vagy az időmérőn, estére általában kitisztul az időjárás.
A nap pénteken, szombaton és vasárnap is helyi idő szerint 19.01-kor, magyar idő szerint 13.01-kor megy le. Az időmérő szombaton kettő, a verseny vasárnap egy órával ezt követően kezdődik, már teljes sötétségben – a pályát villanyfény világítja majd meg.
12.14: Webber is megtette próbakörét, teljesen üres volt a pálya.
Azok a csapatok, amelyek már nem fejlesztik a 2013-as autójukat, hanem 2014-re összpontosítanak a gyárukban, a belga és az olasz gyors pálya után a legutóbb a Hungaroringen használt légterelőiket hozták el, mert nagy leszorítóerőre lesz szükség. Mások még új alkatrészeket hoztak ide is.
A pilóták megismerkedtek az átépített 10-es kanyarral, amelyet a bal-jobb-bal kombinációból már egy egyszerű balkanyarrá alakítottak át – emiatt várhatóan két másodperccel jobbak lesznek a köridők. Tavaly az első szabadedzésen 1:50.566 volt a legjobb idő, Vettel jegyezte.
12.06: már csak Webber nem mozdult ki a garázsából.
12.05: sorra kijöttek a pilóták a próbakörükre, a nap nem zavarta őket, hiszen annyira alacsonyan járt, hogy a házak sűrűjében nem lehetett látni.
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a BBC-nek nyilatkozva elmondta, Jenson Button és Sergio Pérez jövő évi szerződése még mindig nincs aláírva, és a csapat lát rá esélyt, hogy szerződtesse Fernando Alonsót, ha esetleg eljönne a Ferraritól Räikkönen érkezése után.
12.00: elkezdődött az edzés, Chilton hajtott elsőként a pályára.
Az edzés előtt a Lotus került a középpontba, Eric Boullier csapatfőnök először elmondta, hogy nem érti, miért beszélte ki csütörtökön Kimi Räikkönen a Lotus pénzügyeit (azaz hogy nem kapja meg a bérét), majd elárulta, hogy a csapat a Dél-koreai Nagydíjtól már versenyen is beveti a Monzában kipróbált hosszabb tengelytávú autóját.
11.56: még nem ment le a nap, világosban kezdődik a szabadedzés, a levegő 31, az aszfalt 33 fokos. Száraz idő van.
DRS-ZÓNA
Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.