Vettel: Alonsót zavarta a lámpám? Nem is láthatta!

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.08. 18:21
null
Fernando Alonso szinte csak a csodában reménykedhet, Sebastian Vettel utolérhetetlennek tűnik (Fotó: Reuters)
Kimi Räikkönen után Lewis Hamilton is lemondott a világbajnoki címről, de Fernando Alonso még reménykedik, a spanyol szerint ha Sebastian Vettel nullázni fog a hátralévő versenyek némelyikén, le tudja dolgozni 53 pontos hátrányát. Az Olasz Nagydíj és a vb-pontverseny első két helyezettje Vettel lámpáján is vitázott egyet a futam utáni sajtótájékoztatón, de azért békésen-viccesen. Felipe Massa a negyedik helyezése után szomorúan járt-kelt, és abban bízik, teljesítményével felhívta magára más csapatok figyelmét. Azaz a Ferrari már lemondott róla…

Sebastian Vettel újabb lépéssel került közelebb negyedik világbajnoki címéhez, a pontverseny éllovasa az Olasz Nagydíjon is simán nyert, és már 53 ponttal vezet Fernando Alonso előtt az összetettben. Többi riválisa még messzebb van tőle, Lewis Hamilton hátránya 81, Kimi Räikkönené 88 pont.

„Fantasztikus volt ez a verseny, de most tisztán hallható, milyen, amikor nem piros overallban nyersz itt, ám ez csak azt jelenti, hogy remek munkát végeztél, és legyőzted a Ferrari versenyzőjét. Öt éve tapasztaltam a Toro Rossóval, Ferrari-motorral a hátam mögött, milyen érzés ez, és fantasztikusan éreztem magam. Két éve meglepett, hogy kifütyülnek itt, de most már készültem rá lélekben. Mondtam is a srácoknak a rádióban, hogy minél több füttyszót kapunk, annál jobb munkát végeztünk. Nem hibáztatom őket, mindenük a Ferrari – nyilatkozta Vettel a futamot követően a dobogón. – Még Adrian Neweyt is meglepte, hogy ilyen gyorsak vagyunk itt, azt hittük, a kármentesítésről fog szólni a hétvége. Ha ilyen a kármentesítés, még több kárt szeretnék magunknak.”

Fernando Alonsót persze hatalmas ováció fogadta az eredményhirdetésnél. A kétszeres világbajnok szerint a második hely jó eredmény, és elmondta, hogy a következő szezonban győzni szeretne Monzában.

Alonso a dobogón fényképezte magát, íme, az eredmény
Alonso a dobogón fényképezte magát, íme, az eredmény

„A második hely jó eredmény, remek érzés felállni a dobogóra, ez a pódium a leglátványosabb az összes versenyé közül. Az Olasz Nagydíj volt az egyik legjobb hétvégénk, itt voltunk a legerősebbek. Remélhetőleg jövőre is visszatérhetünk ide egy győzelemmel. Ahhoz, hogy világbajnok legyek, arra van szükségem, hogy Sebastian nullázzon egy vagy több versenyen. Tavaly velem is megtörtént, miért ne ismétlődhetne meg ez úgy, hogy neki van rossz sorozata?” – nyilatkozta Alonso, aki a díjátadó ceremóniát követően azonnal lefotózta magát és az olasz közönséget telefonjával.

A spanyol a sajtótájékoztatón félig-meddig viccelődő vitába keveredett Vettellel a német lámpája miatt. Alonso elmondta, amit a verseny alatt a mérnökének is megjegyzett, azaz hogy Vettel végig bekapcsolva hagyta a piros villogó lámpáját, amelyet csak esős versenyen szoktak használni az F1-ben.

„Zavart a villogás, igazán kikapcsolhatta volna – mondta az eddigi négy ferraris Olasz Nagydíján dobogós Alonso, mire Vettel nevetett mellette, és megdörzsölte a spanyol fejét. – Persze, Sebastian olyan keveset megy mások mögött, hogy fogalma sincs róla, mi zavarhat másokat."

Vettel egyből replikázott: „Elhúztam előled, nem hiszem, hogy olyan messziről zavarhatott.”

Mark Webber állhatott fel a dobogó legalsó fokára, s az ausztrál elárulta, sokkal jobbnak érezte a gumik állapotát a verseny végén, mint az elején, és köszönetet mondott Monzának, hiszen utolsó Olasz Nagydíját teljesítette, és egyben Európától is elbúcsúzott, már ami a Formula–1-es karrierjét jelenti.

„A verseny végén jobbnak éreztem a gumik állapotát, gyorsabban is tudtam menni a futam záró részében. Remek harcot vívtam Alonsóval, a csapat nagyszerű eredményt ért el, és szeretnék köszönetet mondani Monzának az utolsó Olasz Nagydíjamat követően” – nyilatkozta Webber a leintést követően.

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Red Bull-Renault 352
2. Ferrari 248
3. Mercedes 245
4. Lotus-Renault 191
5. McLaren-Mercedes 66
6. Force India-Mercedes 61
7. Toro Rosso-Ferrari 31
8. Sauber-Ferrari 17
9. Williams-Renault 1

Az ausztrál a rajtnál Felipe Massa mögé került, majd Alonso is maga mögé utasította őt remek manőverrel. Massát a boxkiállások során visszaelőzte, de Alonsóval nem bírt a pályán. A végén annak is örült, hogy váltóhibája ellenére végig tudott menni. Massa úgy vélte, a boxkiállást leszámítva tökéletes versenye volt.

„Nagyon jó volt a rajtom, két autót is megelőztem, és ezt követően is remekül alakult a verseny, leszámítva, hogy a kerékcserekor Mark mögé kerültem. Ez volt az egyetlen rossz pillanat, egyébként nagyon jól vezettem – mondta Massa, akinek nagy veszélyben van a ferraris állása, napokon belül bejelenthetik, hogy más lesz helyette 2014-ben a Scuderiánál. – Még tárgyalunk, ez a verseny nagyon fontos lehet, és nem csak a Ferrari miatt, a többi csapat is láthatta, mire vagyok képes. Azt hiszem, mindenki ismeri a képességeimet.”

A negyedik helyezése ellenére láthatóan szomorú Massáról Alonso is szólt egy jó szót a sajtótájékoztatón, hiszen a brazil pontjai szintén kellettek ahhoz, hogy a konstruktőr-vb-ben a Ferrari visszaelőzze a Mercedest.

„Ha engem kérdeznek, igyekszem elfogulatlan maradni, de nem is az én döntésem. A Ferrariért tett szolgálatai miatt Felipét szeretném” – mondta a spanyol.

Felipe Massa nem tudja, mit hoz a jövője (Fotó: Reuters)
Felipe Massa nem tudja, mit hoz a jövője (Fotó: Reuters)

A harmadik helyről induló, ötödikként célba érő Nico Hülkenberg is pályázik a ferraris állásra.

„Hogyan is tagadhatnám, hogy érdekelne a Ferrari ülése? Ez egyértelmű, de nem tudom, hogy megtörténhet-e. Idővel kiderül – mondta Hülkenberg. – Azt hiszem, mindent kihoztunk a hétvégéből. Szombaton és vasárnap is hatalmas napunk volt, csak a Red Bull és a Ferrari autói végeztek előttünk. Nehéz volt Rosberget magam mögött tartani, nem hagyott békén. Remélem, lendületet ad az eredmény.”

Lewis Hamilton a 11. helyről rajtolva kilencedikként ért célba, méghozzá úgy, hogy tönkrement a rádiója, így nem tudott kommunikálni a csapatával. Az angol csalódott az elrontott időmérő miatt, és elfogadta, hogy az idén már nem lehet világbajnok.

„Nagyon nehéz hétvégém volt, csak kilencedik lettem, pedig sokkal előrébb kellett volna célba érnem. Csalódott vagyok önmagam miatt, hiszen én szúrtam el az időmérőt, és esélyem sem volt feljebb kapaszkodni. Ez amolyan katasztrofális hétvége volt – mondta Hamilton, aki arról is beszélt, milyen volt rádió nélkül végigmenni a versenyen. – Mintha vakon vezettem volna. Nem tudtam, mikor álljak ki kereket cserélni, mikor nyomhatom a gázt, és mi történik a versenyen. Borzasztó érzés, amikor mindent kiadsz magadból, és csak két helyezést nyersz a rajthelyedhez képest. Mondnom sem kell, a vb-álmaink szertefoszlottak”

Az eső fél órával a rajt előtt még esett Monzában, és két órával a leintést követően visszatért. Sokan örültek volna más időzítésnek…

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Nico Rosberg (6.): – Nem ez volt a legjobb hétvégénk, nagy kár, hogy a szombati problémák miatt nem tudtuk kihasználni az autóban rejlő sebességet. Ezen a pályán különösen fontosak a legjobb beállítások, de rengeteg időt veszítettem el a harmadik szabadedzés során. Mindent megpróbáltam, hogy megelőzzem Hülkenberget, de nagyon gyors volt, és végül nem jött össze.
Daniel Ricciardo (7.): – Az utóbbi versenyeken a remek kvalifikációkat követően a futamokon nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy megőrizzük a pozíciónkat, de most ez nem így történt. Szerintem majdnem mindent kihoztam az autóból, az pedig segített az egyenesekben, hogy alacsonyra állítottuk a leszorítóerőt. A második szektorban mindig utolértek a többiek, de a pálya gyors részein el tudtam húzni előlük.
Romain Grosjean (8.): – A boxkiállásomnál gond volt az automatikával, nem váltott zöldre a lámpa, időt veszítettem. Így a McLareneken át kellett verekednem magam, és Ricciardo mögött maradtam, egyébként előrébb végeztem volna. Talán a következő versenyeken visszajutunk a Magyar Nagydíjon mutatott szintre.
Jenson Button (10.): – A rajtnál lecsúsztam a kuplungról, ezért sok pozíciót veszítettem, ennek ellenére jó volt a verseny első etapja azt leszámítva, hogy beragadtam Ricciardo mögé. Nem igazán találtuk el a megfelelő váltó áttételeket, ezért a futam vége felé nem nőtt a kocsi sebessége a kanyarokban. Emiatt könnyedén meg tudtak előzni, mi viszont nem tudtuk az előttünk lévőket lehagyni.
Kimi Räikkönen (11.): – Az első körben történt koccanás miatt nem tervezett boxkiállásom volt, aztán át kellett verekednem magam a mezőnyön. Az autó szombathoz képest meglepően jó volt, de az ilyen rajt után ennél sokkal többet nem lehet tenni.
Sergio Pérez (12.): – Csalódás az eredmény, többet érdemeltünk volna. Az első kanyarban hátulról nekem jöttek a rajt után, emiatt kénytelen voltam levágni a sikánt, ezt követően pedig beszorultam Ricciardo mögé. Gyors voltam, de a hosszú egyenesekben nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy megelőzzem. Egy körrel később cseréltünk kereket a tervezettnél, ami lassú volt, ezért Jenson mögé kerültem, azután senkit sem tudtam megelőzni.
Esteban Gutiérrez (13.): – Az első kanyarban meg tudtam védeni a pozíciómat, utána arra törekedtem, hogy megóvjam a kerekeket, amennyire csak lehetséges. Összességében jó verseny volt, de az eredménnyel nem lehetek elégedett, fejlődöm kell az időmérő edzésen, hogy jobb helyről tudjak rajtolni.
Pastor Maldonado (14.): – Már a futam elején hátracsúsztam, és nehéz volt visszakapaszkodni. Jó stratégiát dolgoztunk ki, de ez sem segített abban, hogy előrébb keveredjek.
Valtteri Bottas (15.): – Meg tudtam tartani a helyemet a rajtot követően, de az első néhány körben képtelen voltam versenyezni az előttem lévőkkel, nem volt meg a megfelelő tempó. Jó, hogy az egykiállásos taktikánkat végig tudtuk vinni, de ezt sokan mások is elmondhatják magukról.
Adrian Sutil (16.): – Megpróbáltam a legjobbamat hozni, végig a határon autóztam, végül fékproblémák miatt kellett kiállnom a versenyből. A kerékcserém jó volt, de a csapat nem engedett ki, mert épp akkor jött be Maldonado, így Gutiérrez elém került. Őt sikerült megelőznöm, de Kimi és Lewis is friss gumikon vett üldözőbe, őket nem tarthattam magam mögött. Nem voltunk messze a pontszerzéstől, de nem volt meg a tempónk ezen a hétvégén.
Charles Pic (17.): – A verseny elején tartottam Bottas tempóját, de a kerékcsere után képtelen voltam erre. A kemény gumikon nem volt olyan jó a sebesség, eseménytelenné vált a futamom. A fő cél a Marussia legyőzése volt, ami sikerült, a legutóbb9i versenyeken egyértelmű, hogy jobbak vagyunk náluk.
Giedo van der Garde (18.): – Nem volt a legjobb a rajtom, de a Marussiákat még az első körben visszaelőztem, és a kerékcsere után egyre közelebb kerültem Charles-hoz. A második kiállásom előtt félreértés történt, a csapat még nem készült el, amikor a garázshoz értem, a malőr miatt Bianchi mögé kerültem, de hamar megelőztem.
Jules Bianchi (19.): – Nagyon elégedett voltam a rajtommal, sikerült mindkét Caterhamet megelőznöm az első kanyarban. Sajnos az első kör végére visszaelőztek, majd újra sikerült eléjük kerülnöm, de a kerékcserét követően nem volt jó a kocsi egyensúlya, ráadásul a kemény gumikon is szenvedtünk.
Max Chilton (20.): – A rajttal nem volt gond, de nem voltunk versenyképesek. Az első 25 körben ugyanolyan gyors voltam, mint a csapattársam, de nem tudtam előzni.
Jean-Éric Vergne (feladta): – Minden remekül alakult addig, amíg feladtam a versenyt, senkivel nem csatáztam éppen, óvtam a gumikat, és Buttont is magam mögött tudtam tartani aránylag könnyedén. Aztán éreztem, hogy valami gond van, ezért félreálltam a pálya szélére. Azt hittem, hogy a motorral van gond, de az még mindig járt, amikor megálltam. Nagy kár érte, különösen azért, mert a kemény gumikon még gyorsabb lettem volna, és biztos, hogy pontszerző helyen zártam volna.
Paul di Resta (feladta): – Ez is feledhető hétvégére sikeredett, kezdve a szombati fékproblémával és a mai korai kieséssel. Egyszerűen utolértem a többieket a második sikán előtt, mind a két első kerekem leblokkolt, és végül nekimentem Grosjeannak, sajnos már túl késő volt, nem tudtam elkerülni az ütközést.

(Di Restát a sportfelügyelők megrovásban részesítették a verseny után a Grosjean-baleset miatt.)

OLASZ NAGYDÍJ A VÉGEREDMÉNY (53 KÖR, 306.720 KM)
1.
Sebastian Vettel
német
Red Bull-Renault
1:18:33.352
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 5.467 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 6.350 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 9.361 mp h.
5. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 10.355 mp h.
6. Nico Rosberg német Mercedes 10.999 mp h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 32.329 mp h.
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 33.130 mp h.
9. Lewis Hamilton brit Mercedes 33.527 mp h.
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 38.327 mp h.
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 38.695 mp h.
12. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 39.765 mp h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 40.880 mp h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 49.085 mp h.
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 56.827 mp h.
16. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1 kör h.*
17. Charles Pic francia Caterham-Renault 1 kör h.
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1 kör h.
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1 kör h.
*nem ért célba
FELADTÁK
MEGTETT KÖRÖK
Jean-Éric Vergne
francia
Toro Rosso-Ferrari
14
Paul di Resta brit Force India-Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Hamilton (51. kör) 1:25.849
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 6 9 11 222
2. Fernando Alonso 2 7 11 169
3. Lewis Hamilton 1 5 11 141
4. Kimi Räikkönen 1 6 10 134
5. Mark Webber 4 11 130
6. Nico Rosberg 2 2 9 104
7. Felipe Massa 1 9 79
8. Romain Grosjean 2 8 57
9. Jenson Button 9 48
10. Paul di Resta 7 36
11. Adrian Sutil 5 25
12. Sergio Pérez 5 18
13. Daniel Ricciardo 5 18
14. Nico Hülkenberg 5 17
15. Jean-Éric Vergne 3 13
16. Pastor Maldonado 1 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik