A Nemzetközi Automobil-szövetség sportfelügyelő testülete Mark Webbert és Fernando Alonsót is megrovásban részesítette a Szingapúri Nagydíjat követő „taxizás” miatt, de mivel az ausztrálnak már volt kettő figyelmeztetése 2013-ban, automatikusan tíz rajthelyes büntetést kapott a következő versenyre, a Dél-koreai Nagydíjra.
„Finoman szólva komikusnak érzem, hogy figyelmeztetést kaptunk azért, ami a verseny után történt – írta Webber a Twitteren, ahol több mint 750 ezren követik a profilját. – Ezek az igazán nagy pillanatok, a szurkolók imádják. És ha már itt tartunk, a büntetés indoklásában az szerepelt, hogy a pályabírók tilalma ellenére mentem az aszfaltra, pedig a kocsim eloltását követően nem is történt semmiféle kommunikáció köztem és a pályabírók között. Senki sem szólt, hogy nem mehetek oda a Ferrarihoz.”
Sőt, Webber a volt pilótákat a testületben képviselő Derek Warwickot is kiosztotta, egy képet közölt a britről, amint az 1988-as Japán Nagydíj leintését követően Gerhard Berger Ferrarijának oldalára ülve fuvaroztatja vissza magát a boxba…
„Úgy tűnik, az egyik szingapúri sportfelügyelő is megcsinálta már ezt. C'est la vie” – írta Webber.
Warwick a róla készült képre nem reagált, de elmondta, mi állt a döntés hátterében, és hogy nem feltétlenül ért egyet az FIA szabályzatával.
„Remélem, nem úgy néznek ránk, mint akik ki akarják irtani az élvezetet az F1-ből – mondta Warwick a Telegraphnak. – Könnyen megsérülhetett volna valaki. A Formula–1 már túlságosan sterilnek tűnik, de nem tehetjük ki a versenyzőket felesleges kockázatnak. Ha biztonságosabban csinálták volna, mi is másképpen ítélkezünk. Nem lehet csak úgy leállni az autóval egy beláthatatlan kanyar közepén.”
A Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i versenypályát üzemeltető társaság elnökeként is dolgozó Warwick elmondta, örülne neki, ha engedélyeznék a pilóták szurkolókhoz közeli örömét, mint ahogy az a MotoGP-ben is látható, de sportfelügyelőként ragaszkodnia kell a szabálykönyvhöz.
Webber a szemtanúk szerint az egyik kanyarban ült fel Alonso autójára, amely ráadásul a pálya másik oldalán állt meg, nem húzódott le az ausztrál mellé. Lewis Hamilton egyike volt azoknak, akiket meglepett az utasát szállítva lassan haladó Ferrari.
„Sokkoló volt az egy helyben álló Ferrarit ott látni, hirtelen nem is tudtam, melyik oldalról kerüljem ki, ha Mark éppen akkor megy át az úton, biztosan elütöm. Még szerencse, hogy nem így történt – mondta Hamilton. – Nem vagyok ellene ennek a fuvarozásnak, ki ne emlékezne Nigel Mansell és Ayrton Senna hasonló akciójára, csak ne a pálya közepén vagy a versenyvonalon álljunk meg, mert ez tényleg veszélyes. Velem is megtörtént már, hogy láttam valakit a pálya szélén és szívesen megálltam volna.”
Nem Mark Webber az első, aki rajtbüntetést kap a megrovások felhalmozása miatt, tavaly Pastor Maldonadót is tíz rajthellyel hátrébb sorolták, miután összegyűltek a kvótái.
Figyelmeztetések a 2013-as idényben – eddig csak Webber kapott egynél többet
Adrian Sutil Ausztrál Nagydíj – túl lassan ment a boxutcában
Mark Webber Bahreini Nagydíj – ütközés okozása Rosberggel
Kimi Räikkönen Monacói Nagydíj – túl gyorsan ment a biztonsági autós időszakban
Valtteri Bottas Kanadai Nagydíj – nem lassított sárga zászlós figyelmeztetésnél
Mark Webber Kanadai Nagydíj – nem lassított sárga zászlós figyelmeztetésnél
Lewis Hamilton Brit Nagydíj – szabálytalanul hajtott be a boxutcába
Jules Bianchi Brit Nagydíj – nem állt meg a boxban súlyellenőrzésen
Nico Rosberg Brit Nagydíj – nem lassított sárga zászlós figyelmeztetésnél
Charles Pic Belga Nagydíj – veszélyesen tért vissza a pályára
Paul di Resta Olasz Nagydíj – ütközés okozása Grosjeannal
Mark Webber Szingapúri Nagydíj – a pályabírók engedélye nélkül lépett a lezárt pályára
Fernando Alonso Szingapúri Nagydíj – veszélyt okozott a pályán
AZ ESET A SZINGAPÚRI ZÁRT LÁNCÚ KAMERARENDSZER FELVÉTELÉN