Sebastian Vettel a Japán Nagydíj második szabadedzésén kedvét szegte riválisainak, a keményről a közepesen kemény abroncsokra váltva a leggyorsabbá vált a mezőnyben. S mivel az időmérő rajthelyekről döntő szakaszában és a verseny rajtja után is ezeket a gumikat használják majd, minden amellett szól, hogy Vettel nyeri meg a szuzukai versenyt. Ő persze próbálja lehúzni saját teljesítményét, semmit sem kiabál el.
„Nem tudom, hogy néz ki mindez kívülről, de elég jó a kocsi egyensúlya. Persze mindig van min javítani, a Mercedes ugyanis nagyon erős lesz az időmérőn – mondta Vettel. – A gumik kímélése kulcsfontosságú, no, nem az időmérőn, hanem a futamon. Sokan szenvedtek a gumikkal, ha másik autó mögött haladtak, fontos lesz a jó stratégia."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A szokásos rutin: Hamilton nyitott az élen |
2. szabadedzés: Vettel máris lehűtötte a kedélyeket a Mercedesnél |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Az első edzést élen záró Lewis Hamilton szerint a Mercedesnek nem sok esélye van arra, hogy versenybe szálljon Vettellel.
„Most fejeztük be a hosszú menetünket, nem tudom, hogy állok a többiekhez képest, de a hátsó kerekeim eléggé elkoptak, és nem volt jó érzés, amikor az egyik Red Bull elsuhant mellettem – mondta Hamilton. – Nem rossz az autó, de szeretnék még derűlátóbb lenni. A gumik kímélése terén van még dolgunk, ám az időmérőn lehet esélyünk, és akkor a verseny bárhogy alakulhat."
Mark Webber szerint a szuzukai viadal nem tér el az előzőektől azon a téren, hogy az élen haladónak hatalmas előnye lesz az abroncsok kímélése terén.
„Az idén normálisnak nevezhető szabályok szerint játszunk. Ha valakihez túl közel kerülsz, tönkreteszed a gumikat. Az abroncsokat csak akkor lehet formában tartani, ha a saját tempódban autózol és tiszta előtted az út. Aki üldöz valakit vagy csatázik, villámgyorsan kikészíti a gumijait. A Lotus és a Mercedes erős egy körön, de mi sem vagyunk rosszak" – mondta Webber, aki a második szabadedzésen vadul integetett Paul di Restának, mert az feltartotta őt. Az edzés után elmondta, a skót visszaeső ezen a téren.
„Kijön a boxból, szép lassan rááll az ideális ívre, majd fél kör után elenged. Nem egyszeri eset, Sebastiannal kétszer is megcsinálta, nekem egy is elég volt. Nem tudom, miért nem szól neki a mérnöke a rádión, hogy valaki mögötte jön a pályán. Könnyen meg lehet ezt oldani" – mondta Webber.
Kimi Räikkönen a Dél-koreai Nagydíj után a Japán GP szabadedzésén is a pálya szélén hagyta a Lotust (ezúttal legalább nem törte össze az autót), s nem tudott többet mondani annál, amit egy hete, azaz hogy néha előfordulnak a vezetői hibák.
„A szél hirtelen irányt váltott, megváltozott az autó tapadása, és megcsúsztam. Ki kellett hagynunk az edzés végét, de nem baj, az autó nem tört össze, a pályát pedig jól ismerem" – mondta a finn, aki a Turun Sanomatnak arról beszélt, hogy Mark Slade, a versenymérnöke, aki nemcsak a Lotusnál, hanem korábban a McLarennél is vele dolgozott, a korábbi tervekkel ellentétben nem szerződik át Maranellóba, így új szakemberrel kell dolgoznia.
„Nagyon élvezem a Markkal közös munkát, de szerintem a Ferrarinál is élvezni fogom a melót a mérnökömmel. Nagyon fontos volt, hogy Mark ott legyen a Lotusnál, amikor visszatérek az F1-be, nagyon megkönnyítette a dolgomat. Két nagyon jó idényünk volt együtt, meglátjuk, mi lesz jövőre" – mondta a finn, aki 2007-ben Chris Dyerrel nyerte meg a világbajnoki címet a Ferrarinál, de az ausztrál szakember 2011 elején bűnbakká vált Alonso 2010-ben elbukott világbajnoki hadjáratáért, és távoznia kellett (most a BMW DTM-programjának vezető versenymérnöke).
Fernando Alonso a szabadedzések után kiemelte, hogy a Ferrari nemigen javul, és „már ahhoz is nagy erőfeszítésekre lesz szükségünk, hogy ne kerüljünk Ricciardo Toro Rossója mögé".
A spanyol pilóta emellett a péntek reggel Sevillában elhunyt María de Villotáról beszélt, honfitársa halálhírét a menedzsere rögtön azt követően közölte vele, hogy kiszállt az autóból.
Az edzés után valamennyi csapat vezetősége, valamint a pilóták nagy része is biztosította együttérzéséről a 33 évesen elhunyt versenyzőnő családját.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.852 | átlag: 222.746 km/ó | 35 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:34.020 | 0.168 mp h. | 35 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.114 | 0.262 | 36 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:34.202 | 0.350 | 17 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:34.411 | 0.559 | 30 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.442 | 0.590 | 36 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.473 | 0.621 | 30 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:34.698 | 0.846 | 35 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.912 | 1.060 | 34 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.087 | 1.235 | 32 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:35.089 | 1.237 | 36 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.109 | 1.257 | 34 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:35.182 | 1.330 | 34 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:35.275 | 1.423 | 35 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:35.341 | 1.489 | 25 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:35.709 | 1.857 | 8 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:36.136 | 2.284 | 41 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:36.722 | 2.870 | 6 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:37.630 | 3.778 | 31 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:37.905 | 4.053 | 36 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:38.121 | 4.269 | 33 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.157 | átlag: 222.024 km/ó | 19 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.487 | 0.330 mp h. | 19 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:34.768 | 0.611 | 24 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:34.787 | 0.630 | 20 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.126 | 0.969 | 14 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.154 | 0.997 | 16 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:35.179 | 1.022 | 15 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:35.364 | 1.207 | 17 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:35.450 | 1.293 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.635 | 1.478 | 19 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.868 | 1.711 | 22 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:35.900 | 1.743 | 18 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.066 | 1.909 | 20 |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:36.165 | 2.008 | 19 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:36.178 | 2.021 | 12 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:36.340 | 2.183 | 23 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.399 | 2.242 | 18 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.760 | 2.603 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen* | finn | Caterham-Renault | 1:37.595 | 3.438 | 22 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:37.629 | 3.472 | 8 |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:38.025 | 3.868 | 15 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:38.763 | 4.606 | 18 |
*tartalékpilóta, csak ezen az edzésen vett részt |