Sebastian Vettel kezdte a legjobban az Indiai Nagydíjat, ami nem meglepő, tekintve, hogy a német eddig uralta a futamokat a Buddh-versenypályán. A Red Bull pilótája mögött csapattársa, Mark Webber zárta az első edzést, amelyet nagy melegben, de hatalmas szmogban is tartottak meg.
A dupla címvédés bebiztosítására készülő Red Bull-páros mögött Nico Rosberg és Romain Grosjean zárt. Lewis Hamiltonnak sok baja volt a Mercedesszel, csak a hajrában jött fel az 5. helyre. Fernando Alonso Ferrarijában tönkrement a váltó, így a spanyol csak hat kört tett meg. Kimi Räikkönen a 17. lett a Lotusszal, amelynek erejét Grosjean eredménye mutatja.
Az Indiai Nagydíj péntekjén a helyi legfelsőbb bíróságnak kellett volna tárgyalnia arról, hogy egyáltalán megtarthatják-e a futamot, hiszen egy aktivista szerint adócsalást követtek el a szervezők, akik nem vámolták meg az előírt módot a csapatokat. Aztán az edzés közben érkeztek a hírek, hogy a bíróság a jövő hétre halasztotta a tárgyalást, így a futamot mindenképpen megtartják, és csak azt követően döntenek a törlésről… (Ami inkább bírság lesz.)
Problémás még India az új Hiltont ellepő fertőző szúnyogok miatt, amelyek elől kilakoltatással menekült a McLaren-istálló. A közutak állapota is hagy kívánnivalót maga után, Nico Rosberg a minap elütött egy tehenet. „Semmi különös, ez itt a szokásos”– írta a német a Twitterre.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.683 | átlag: 212.844 km/ó | 24 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.871 | 0.188 mp h. | 17 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.899 | 0.216 | 23 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.990 | 0.307 | 20 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.227 | 0.544 | 21 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.335 | 0.652 | 23 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:27.416 | 0.733 | 23 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:27.692 | 1.009 | 21 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:27.770 | 1.087 | 19 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:27.800 | 1.117 | 23 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.035 | 1.352 | 25 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:28.214 | 1.531 | 6 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.336 | 1.653 | 18 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:28.342 | 1.659 | 21 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:28.468 | 1.785 | 20 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:28.538 | 1.855 | 18 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:28.730 | 2.047 | 18 |
18. | James Calado* | brit | Force India-Mercedes | 1:29.197 | 2.514 | 22 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:29.413 | 2.730 | 24 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:29.560 | 2.877 | 20 |
21. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:30.026 | 3.343 | 23 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:30.471 | 3.788 | 17 |
*tartalék pilóta |
PERCRŐL PERCRE
8.00: Vettel zárta az élen az edzést Webber, Rosberg és Grosjean előtt.
7.56: Hamilton az 5. helyig kapaszkodott előre. Räikkönen még mindig a 17. volt.
Calado is igyekezett a Force Indiával, de megpördült. Az angol csak a kiscsapatok pilótáit előzte meg.
7.54: Webber Pirellijében is maradt tartalék, feljött a 2. helyre Vettel mögé.
Hamilton mindent megpróbált a Mercedesszel, a 8. helyre tudott feljönni. Egy másodperccel elmaradt Vetteltől.
7.47: Alonso Ferrariját szétszedték, váltócserére van szükség, a spanyol edzése véget ért.
A gumik elkoptak, nem nagyon láttunk javulást az időeredményekben. Hamilton a 14., Räikkönen a 17. helyen állt. A célegyenes végén kisodródó angol arra panaszkodott, hogy szinte irányíthatatlan a Mercedes.
7.37: Maldonado megcsúszott a 6-os kanyarban. Keresztbe állt, de aztán tovább tudott menni.
Grosjean feljött a 3. helyre, tartva jó formáját. A 4. helyen álló Webber 475 ezredre volt az éllovas Vetteltől.
Alonso váltóhibával bajlódott, lassan gurult vissza a boxutcába. A 2-es fokozatból a hármas helyett üresbe kapcsolt a váltó, végül kettesben jutott el a depóig.
7.28: Vettel 1:26.683-mal visszaelőzte Rosberget az élen.
7.26: Rosberg gyorsan válaszolt, 1:26.899 perc volt az ideje. Massa feljött a 3. helyre a két Red Bull közé.
7.25: aztán Vettel 1:27.196-tal Rosberg elé, az élre ugrott. Webber feljött a 3. helyre.
Alonso a második körében Rosberg és a két McLaren mögé a 4. helyre jött fel. Rosberg, Button, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Bottas, Massa, Vergne, Hamilton, Grosjean, Webber, Maldonado, Räikkönen, Vettel volt a sorrend.
7.23: Rosberg 1:27.217-tel az élre ugrott.
7.22: Vettel és Räikkönen az első mért körével a 9. és a 10. helyre jött be. Alonso 1:34-gyel az utolsó volt átmenetileg.
Hamilton is a pályán volt, Rosberghez hasonlóan lassú körrel nyitott. Aztán Rosberg 1:27.937-tel átvette a vezetést. Alonso, Vettel és Räikkönen is a pályán volt már.
7.15: Bottas 226 ezredre megközelítette Pérezt, majd Button 1:27.995-tel az élre ugrott.
PÉNTEK |
10.30–12.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
7.30–8.30: 3. szabadedzés |
10.30–11.30: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években. |
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok és szikrázó napsütés várható mindhárom napon. |
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha… …Alonso nem végez az első két hely valamelyikén. ...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb. ...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb. |
Rosberg kijött a pályára a Mercedesszel.
7.12: Button, majd Vergne jött fel a 2. helyre, aztán Bottas közelítette meg Pérezt. Ám még a finn is majdnem hét tizedre volt tőle.
7.10: Ricciardo nem vesztegette az időt próbakörökkel, azonnal mért körökbe kezdett, s gyorsabb is volt a Williamseknél.
Pérez visszament a boxba, ahonnan öten jöttek ki – a két-két Williams és Caterham hosszabb menetre, Ricciardo pedig a lassan összerakott autója ellenőrző körére.
7.03: Pérez egy lassabb kör után ismét belehúzott, 1:28.207-et ment. A többiek nagy része még csak az autójában sem ült, Vettel például Helmut Markóval csevegett kedélyesen, Hamilton pedig szurkolókkal pózolt a paddockban fotókhoz.
A Pirelli az idén a kemény helyett a közepesen kemény abroncsokat hozta el Indiába a lágy keverék mellé. Pérez a fehér betűsön a harmadik körében már nem tudott tovább gyorsulni, vagy csak okosan vigyázott rájuk.
6.58: Pérez 1:29.324-re javított, még mindig csak ő volt apályán. A boxból felhívták a figyelmét arra, hogy szemcsésedhetnek a gumik, elsősorban a bal első.
Egy éve Vettel 1:27.619 perccel zárta az élen az első szabadedzést, sokkal keményebb abroncsokon.
6.56: az első köridő is megszületett, a mexikói 1:30.953-at ment a McLarennel.
6.54: hosszú szünet után Pérez tért vissza a pályára, megszakítva a csendet.
Hiába lesz Vettel szinte biztosan világbajnok vasárnap, az indiai áldatlan állapotok miatt egyetlen családtagja sem utazott el a futam helyszínére. Vettel mindezt a nagy távolsággal magyarázta hivatalosan, de a korábbi években Japánba vagy Brazíliába utazni sem jelentett gondot a famíliának. Német bulvárlapok szerint Vettel a helyiek tanácsára whisky gargalizálásával óvja magát az esetleges ételfertőzésektől.
6.42: csak Ricciardo nem jött ki a pályára, amely az ellenőrző körök után kiürült. A Toro Rosso garázsában még nagy szerelés zajlott.
6.41: az elején senki sem ment mért kört, de Hamilton a próbamenetében is kárt tudott tenni az autójában, az egyik kanyarban kisodródva a falnak koccant, az első légterelő bal oldala megsérült.
A következő percekben többen is belekóstoltak a pályába, Alonso speciális sisakfestéssel, 1571-es számmal versenyez ezen a hétvégén, megünnepelve, hogy Japánban ő lett az F1 pontrekordere – persze ehhez hozzájárult az is, hogy négy éve két és félszer annyi pont jár egy-egy győzelemért, mint előtte, és most az ötödik helyezett kap annyi pontot, mint 2009-ig a győztes.
6.31: Maldonado ment ki elsőként a pályára, Chilton és Bottas követte.
A Force Indiánál James Calado ül Paul di Resta autójában, a beugrás ezúttal nem tervezett, a skót betegsége miatt kapott lehetőséget a tartalék pilóta. Ha Di Resta jobban lesz, a második edzésen visszaül.
6.28: huszonhat fokos levegő, 32 fokos aszfalt, napsütés és hatalmas szmog köszöntötte a mezőnyt az első szabadedzésen Indiában.
DRS-ZÓNA
Indiában két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a négyes kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.