Mark Webber zárta az élen a Japán Nagydíj 3. szabadedzését, amelyen kivételesen nem az ő Red Bullja hibásodott meg, hanem Sebastian Vettelé, így a német a tréning hajrájában nem mehetett ki a pályára friss közepesen kemény gumikon, s a kemény keverékkel elért eredményével a 9. helyen zárt.
Aggódnia így sem kell, az autóját biztosan megszerelik az időmérőre, és kihasználhatja autója egyértelmű fölényét. A Mercedesek voltak legközelebb Webberhez, majd Romain Grosjean és a két Ferrari következett.
Ez az edzés sem telt el kicsúszás nélkül, Adrian Sutil a 14-es kanyar kijáratánál csúszott meg, s miután autója orrát a gumifalnak koccintotta, a pálya szélén ragadt.
Időmérő magyar idő szerint 7 órától.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.053 | átlag: 227.099 km/ó | 17 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.187 | 0.134 mp h. | 18 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.355 | 0.302 | 18 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:32.707 | 0.654 | 26 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:32.800 | 0.747 | 14 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.815 | 0.762 | 14 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.869 | 0.816 | 17 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:32.946 | 0.893 | 25 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.036 | 0.983 | 8 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.076 | 1.023 | 12 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:33.158 | 1.105 | 15 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.260 | 1.207 | 15 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.490 | 1.437 | 16 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:33.638 | 1.585 | 17 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.660 | 1.607 | 19 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.732 | 1.679 | 15 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:33.955 | 1.902 | 18 |
18. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:34.773 | 2.720 | 8 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:35.473 | 3.420 | 20 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:35.518 | 3.465 | 18 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:35.844 | 3.791 | 16 |
22. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:39.378 | 7.325 | 20 |
PERCRŐL PERCRE
Sokan panaszkodtak a nagy forgalomra, de Hamilton talált egy rést magának, és a végén 134 ezredre feljött Webber mögé a 2. helyre. Vettel, aki nem jött ki a végén a lágyabb gumikon, a 9. helyen zárta a tréninget.
4.59: Hamilton első mért köre nem volt értékelhető, Rosberg 302 ezredre megközelítette Webbert, feljött a 2. helyre.
Button alig maradt el a két Ferraritól, jó jel a McLaren számára – vagy rossz a Ferrarinak?
4.55: Webber az első két szektorban rekord részidőt futva 1:32.053-ra javított, 654 ezreddel megelőzte Grosjeant.
4.54: Alonso a 3. helyre jött előre, 93 ezreddel Grosjean mögé, és elmaradt Webber kemény gumis eredményétől is. Massa közvetlenül csapattársa mögé zárkózott fel, 15 ezredre a spanyoltól.
Elsőként a két Ferrari érkezett. Utánuk Webber indult el, kihasználva, hogy ezúttal nem az ő Red Bullja adta meg magát.
4.50: csak a két Lotus és Bianchi volt a pályán, a többiek a közepesen kemény gumis rövid fináléra készültek.
A Lotus párosa nehéz autóval körözött, talán most pótolta, ami Räikkönen péntek délutáni kicsúszása miatt akkor elmaradt. Grosjean nagyon erőlködött a kocsival, legutóbb az egyes kanyart rontotta el.
Vettel nem jön már vissza a pályára, a KERS meghibásodása súlyosabb, csak az időmérőre javítják meg. A vb-éllovas már farmernadrágban ácsorog a garázsban.
4.45: továbbra is csak a Lotus pilótái voltak túl első közepesen kemény gumis menetükön.
Button aggódva kérdezte, hogy a kemény gumikon a második menetében javult-e bárki is, a mérnöke megnyugtatta, hogy ez senkinek sem sikerült. Erre Vergne azért javult két tizedet, de még mindig csak a 15. helyen állt.
A Red Bullnál Vettel autóját szerelték, az ő neve mellett nyolc megtett kör állt.
4.41: Hülkenberg kipufogója meghibásodott, ezért a padlólemezt is le kellett venni a Sauberről, amelyet talán sikerült megjavítani. Már éppen összeszerelték a kocsiját, amellyel csak hat kört tett meg.
Hamilton a rádión: „Teljesen más a pálya, mint pénteken. Hihetetlenül javult a tapadás.” Nem panaszkodott az angol, igaz, nagy igyekezetében lefutott a pályáról. Valóban sokkal jobb apálya, már több mint egy másodperccel gyorsabbak a pilóták, mint a pénteki edzéseken, pedig alig használt valaki közepesen keménygumikat.
4.36: újra tiszta volt a pálya.
Alonso Button és Ricciardo között a 9. helyen állt, miközben Sutil megpördült a 14-es kanyarban. A német ott maradt a pálya szélén, a japán pályabírók elvitték onnan a Force Indiát.
A finn Dél-Koreában elmondta, azzal, hogy visszatértek a tavalyi szerkezetű gumikra, nem érzi annyira az autó elejét, ami rossz hatással van az időmérős eredményeire, bátortalanabbul vezet, és ez rajthelyekbe kerül neki az időmérőn.
4.28: Grosjean 1:32.707-teél átvette a vezetést – csak 15 ezreddel javította meg Webber kemény gumis körét. Räikkönen elmaradt az ausztráltól.
4.27: Grosjean és Räikkönen máris a lágyabb gumikon jött ki a pályára.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A szokásos rutin: Hamilton nyitott az élen |
2. szabadedzés: Vettel máris lehűtötte a kedélyeket a Mercedesnél |
A Red Bull és a Mercedes nagy csatára készül |
Elhunyt María de Villota, a Marussia korábbi tesztpilótája |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A McLaren a napokban azt ígérte, nagy nevet fog szerződtetni technikai stábjába. A német Auto Motor und Sport kiderítette, a Red Bull vezető tervezője, Peter Prodromou lesz az érkező, aki először a 2015-ös autó projektjén fog dolgozni Wokingban.
4.25: miközben Button feljött a 6. helyre Räikkönen elé, Massa a 11. helyen kezdett. Alonso is kijött a pályára.
Webber, Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Gutiérrez, Button, Pérez, Hülkenberg, Vergne, Di Resta, Maldonado, Bottas, Sutil, Pic, Van der Garde, Chilton, Bianchi volt a sorrend.
4.22: Massa elhagyta a boxutcát, először a próbaköre után. A két Ferrarin kívül mindenkinek volt mért köre.
4.21: és ha már így tett, feljött a 2. helyre, 314 ezredre Webber mögé.
Vettel az első körével a két Lotus közé, a 3. helyre jött be. Rosberg is megelőzte Räikkönent. A vb-éllovas elfékezte a kerekét, de azért ment még egy mért kört.
4.17: Webber 1:32.722-es körrel nyitott, és az élre állt. Úgy tűnik, a mezőnyből egyedül neki van elég jó autója ahhoz, hogy az időmérőn és a versenyen egyaránt versenybe szálljon Vettellel – ám nagy kérdés, megvan-e a motiváció?
A következő percekben a két Ferrarin kívül mindenki a pályára hajtott.
4.15: Rosberg az első mért körében elmaradt a két Lotustól.
4.13: A francia a következő mért körében megint elfékezte magát a sikánnál, s át is vágta azt.
Pérez, a két-két Force India és Caterham is ment mért kört, de elmaradtak a Lotusoktól. Grosjean viszont 1:33.232-re javítva visszaelőzte csapattársát.
4.08: a finn 1:33.741-re javított a következő körében.
4.06: a két Lotus kint maradt, Grosjean a sikánál történt nagy elfékezése után 1:36.187-tel kezdett, Räikkönen 1:40-nel.
A próbakörök után a pilóták visszatértek a boxba. Bianchi autóján a futóművet be kell állatani, a kocsi alja ugyanis itt-ott leért z aszfaltra és szikrázott.
Bianchi követte a sauberest, a francia új kasztnit használ, miután az eredetit pénteken összetörte, és a Marussia úgy döntött, inkább a tartalék autót rakja össze neki. Bianchi és Pic az időmérő után 10 rajthelyes büntetést kap.
4.00: elkezdődött az edzés, Gutiérrez azonnal a pályára hajtott. Süt a nap, az aszfalt 34, a levegő 25 fokos.
DRS-ZÓNA
Japánban csupán egy DRS-zóna lesz a hétvégén, mégpedig a célegyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőponton (DRS detection a grafikán), a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a zónában.