Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a Scuderia honlapján sajátos interjúban beszélt a 2013-as idény tapasztalatairól. A kérdéseket két olasz szurkoló tette fel, ők arról híresek, hogy közösségi oldalakon éles kritikát fogalmaztak meg a csapatról. Domenicali beszélt Robert Kubica kilátástalan F1-es jövőjéről, valamint az előző évekhez hasonlóan elmondta, hogy Fernando Alonso volt a csapat legerősebb pontja, s nem a spanyolon múlt a világbajnoki cím megszerzése, hanem azon, hogy nem sikerült olyan autót építeni, amely felvette volna a versenyt a Red Bull-lal. Arra a kérdésre is próbált választ adni, hogy mivel tud többet Sebastian Vettel autója.
PÉNTEK |
6.30–8.00: 1. szabadedzés |
10.30–12.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
7.30–8.30: 3. szabadedzés |
10.30–11.30: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években. |
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok és szikrázó napsütés várható mindhárom napon. |
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha… …Alonso nem végez az első két hely valamelyikén. ...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb. ...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb. |
„Mindenki próbálja megfejteni a Red Bull titkát. Vádaskodni nem akarunk, hiszen nincsenek bizonyítékaink. Az FIA mindent ellenőriz, beleértve az elektronikai vezérlőt is, és ha nem talált semmit, bizonyára teljesen szabályos a Red Bull, és kiváló munkát végez" – mondta Domenicali.
Előkerült Alonso Magyar Nagydíj utáni, az autót kritizáló nyilatkozata és Luca di Montezemolo „fültekerős" reakciója is. Domenicali elmondta, ő maga is megdorgálta a spanyolt.
„Ha valamit mondanom kell neki, akárcsak a csapat többi munkatárásának esetében, személyesen teszem meg, a külvilág felé igyekszem megvédeni a csapatot. Fernando Magyarországon átlépett egy határt, amire Montezemolo elnök közbelépett, és privátban én is elmondtam a magamét" – mondta Domenicali, akinek Felipe Massa megtartását is meg kellett védenie, de Kimi Räikkönen szerződtetéséről azt mondta, az előrelépés érdekében történt.
A finn pilóta Ferrarihoz szerződésének bejelentése óta nagyot változott a világ a Lotus-istállónál. A legutóbbi három versenyen Romain Grosjean nyerte meg a csapaton belüli edzéspárbajokat, Dél-Koreában hajtották a franciát, előzze meg csapattársát, Japánban pedig már egyértelműen Grosjean volt a jobb a versenyen. Több elmélet is napvilágot látott, az egyik szerint a csapatnál már a francia az első számú pilóta, a másik alapján Räikkönen összeveszett a vezetőséggel, és már nem érdekelt abban, hogy jó eredményt érjen el. Eric Boullier szerint egyik verzió sem igaz.
„Kimi biztosan nem veszítette el a kedvét, inkább Romain javult fel az elmúlt hetekben. Tavaly is erős volt, de éppen az idény ezen szakaszában esett vissza a balesetek miatt, és megcsappant az önbizalma. Romain most visszatért, és érzi, hogy a csapat élére kell állnia" – mondta Boullier.
A gumikon a Magyar Nagydíj előtt végrehajtott változtatásokról Räikkönen is elismerte, hogy nem kedveznek neki. A Lotus ráadásul új szimulátorral segíti a pilóták munkáját, és Grosjean az időmérőkön Boullier szerint ennek köszönheti előrelépését, míg Räikkönen elismerten kis érdeklődést mutat a szimulátorok iránt.
A Red Bull-istálló Indiában megszerezheti zsinórban negyedik konstruktőr-világbajnoki címért, s Vettel révén egyéniben is révbe érhet. Az Indiai Nagydíj előtt Vettel 90 ponttal előzi meg Alonsót, akinek Noidában 15 pontnál többet kell faragnia a hátrányából ahhoz, hogy életben tartsa matematikai esélyét. Azaz Alonso akármit tehet, ha Vettel az első ötben végez azon a pályán, amelyen eddig két év alatt csak ő fejezett be kört az élen, világbajnok lesz. A csapat-vb-ben 148 pont a Red Bull előnye, ha ebből a futam végére megmarad 129 pont, eldől az a sorozat is. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint csak a riválisokon múlik, hogy milyen erősnek tűnik az RB09-es.
„A riválisaink nem elég kiegyensúlyozottak. Néha a Mercedes gyors, máskor a Ferrari vagy a Lotus. Ha valamelyik tartósítaná a jó formáját, máris elszállnának azok a hangok, hogy űrhajó a mi kocsink. Sikerült minimalizálnunk a hibáinkat, nincsenek rossz stratégiák, elrontott kerékcserék vagy eltolt beállítások. Utóbbi a legfontosabb, sikerült végtelenül leegyszerűsíteni az autók ideális beállításának módszerét, és egy edzés alatt eljutunk a megfelelőhöz, nem szenvedünk vele egy hétvégén át" – mondta Marko.
DRS-ZÓNA
Indiában két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a négyes kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.