A Formula–1-es Lotus-istálló vezetője megerősítette, hogy Kimi Räikkönen ott lesz az idény utolsó két futamán, sőt azt is tudni véli, hogy a finn ragaszkodik a csapat rövidebb tengelytávú négykerekűjéhez, amellyel Abu-Dzabiban is versenyzett, mielőtt az első kanyarban egy Caterhamnek ütközve ki nem esett.
Räikkönen pénteken elmondta, a csapat még nem fizetett neki idén, és ha a helyzet nem változik, az Amerikai és a Brazil Nagydíjon nem indul el. A pletykák szerint Räikkönen és a csapat között nem javult a viszony a szombati időmérőről történt kizárása miatt, amit jól mutat, hogy már a verseny alatt elhagyta a pályát, és sokan azt kérdezték, utoljára láttuk-e az idén a jövőre már a Ferrarinál versenyző finnt. Az Autosport vasárnapi hírei szerint a Lotus megegyezett új befektetőjével, az arab-amerikai Quantum társasággal, de azt is közölték, hogy a hét elején hivatalosan is bejelentik a „házasságot", egyben Nico Hülkenberg szerződtetésével – ehhez képest még mindig semmi hír.
Bár Räikkönen kijelentette, hogy neki mindenképpen a rövid tengelytávú autó kell, Boullier óvatosan beszélt az austini tervekről.
„Kicsit távoli a dolog, de úgy gondolom, marad a tövidebb tengelytávú kocsinál" – mondta a csapatfőnök.
Mika Salo, a finnek korábbi F1-es pilótája, aki már újságíróként dolgozik a futamokon, elég vad ötlettel állt elő.
„Először is, várjuk ki, hogy Kimi eljön-e Austinba. Ha igen, az is kérdés, milyen autóval versenyez – fejtegette Salo a finn közvetítési jogokat birtokló MTV3 F1-es műsorában. – A vébé eldőlt, a legizgalmasabb kérdés Räikkönen szereplése lesz. Arról is hallottam már, hogy szóba került, Kimi a Lotus helyett a Sauberrel versenyezzen. Imád autót vezetni, de annyira megromlott a viszony a Lotusszal, hogy már nem érzi jól magát. A Sauber sem fizet Hülkenbergnek, bármikor leléphet, s mivel jövőre a Lotusnál versenyez, és ez a két futam jó alkalom lenne az ismerkedésre."
Salo elméletében az a bökkenő, hogy Hülkenberget a Quantum akarja, amely a Lotusszal kötendő szerződés aláírásával Räikkönen fizetését is garantálná – ebben az esetben pedig miért váltana a finn, pláne a visszalépést jelentő Sauberhez?