Sir Frank Williams azon gondolkodik, hogy megkeresi Ross Brawnt egy ajánlattal, ha a Mercedes csapatvezetője valóban távozik az istállótól az év végén. Brawn 1978-ban már dolgozott a brit csapatnak, és ha végül Niki Laudának nem sikerül elérnie, hogy az „ezüst nyilak” megtartsák a tisztázatlan vezetői szerepek miatt menni akaró szakembert, adva van a lehetőség, hogy visszatérjen egykori csapatához – Sir Frank azonban egyelőre nincs meggyőződve arról, hogy az ajánlattétel a legjobb megoldás:
„Amiatt hezitálok – magyarázta Sir Frank a Sky Sports F1 műsorában –, hogy már dolgozik nálunk elegendő ember, és nem valószínű, hogy megengedhetjük magunknak Ross alkalmazását, illetve kérdéses, hogy egyáltalán hajlandó lenne-e hozzánk jönni. Így ha végül nem tudjuk megszerezni, csak megsértem a csapatnál dolgozókat.”
Martin Brundle korábbi Formula–1-es pilóta, jelenleg a Sky Sports szakkommentátora abszolút nem tartja a valóságtól elrugaszkodott ötletnek Ross Brawn visszatérését egykori csapatához:
„Elég jól alakulhat a következő évük – kezdte Brundle –, a Williams a Mercedes erőforrását fogja használni, tehát nem lehet rosszabb, mint az idén. Remek emberek dolgoznak a Williamsnél, nincsenek anyagi problémáik, mint sok más csapatnak, noha a Pastor Maldonado által biztosított összeg nem jönne rosszul nekik. Tehát nem egy őrült ötletről van szó.”
Pastor Maldonado neve elsősorban a mögötte álló venezuelai állami olajvállalat jelentette pénzek miatt a közelmúltban fölvetődött az anyagi gondokkal küzdő Lotusnál is, azonban mint az Abu-dzabi Nagydíj után beszámoltunk róla, az arab-amerikai Quantum befektetőtársaság megegyezett a Lotusszal a csapat 35 százalékának eladásáról, ami a pénzügyi problémák megoldása mellett azt is jelentheti, hogy Nico Hülkenberg érkezik a csapathoz Kimi Räikkönen helyére.
„Az üzlet mindenképpen létrejön – nyilatkozta a pakisztáni származású amerikai üzletember, Mansoor Ijaz, aki a Quantum Motorsport konzorciumának igazgatója –, találkoztam Kimi menedzserével, Steve Roberstonnal, és elnézést kértem mindkettőjüktől. Az alkalmazottakat és a csapatvezetést is kompenzáljuk, hogy mindenki biztosítsunk arról, az új befektető felelősségteljesen jár el. A megállapodás 35 százalékos tulajdonrész megvásárlásáról szól, de opciónk lesz egy meghatározott időn belül a csapat teljes megvásárlására. Kifizetjük az adósságot, és minőségi szponzorokat hozunk, akik biztosítani fogják, hogy a csapat hosszú távon is versenyben tudjon lenni a legjobbakkal.”
„Bárcsak zökkenőmentes lett volna az átmenet Kimi, és a következő pilóta között – folytatta Ijaz –, aki tudtommal Nico Hülkenberg lesz, de a dolgok néha nem olyan egyszerűen és simán alakulnak, ahogyan az ember szeretné. Biztos vagyok benne, hogy Räikkönen rajthoz áll a hátralévő két versenyen, és teljesíti a kötelezettségét, ahogyan mi is vele szemben.”
Úgy tűnik, Räikkönen az idén először végre fizetést is kaphat munkaadójától, ami vélhetően meg fogja győzni arról, hogy beüljön az autóba, ha már ingyen is megtette ezt az eddigi 17 nagydíjon.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38:06.106 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 30.289 mp h. |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 33.650 mp h. |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 34.802 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:07.181 p h. |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:18.174 p h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.267 p h. |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.886 p h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:31.198 p h. |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.257 p h. |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:35.989 p h. |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:43.767 p h. |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:44.295 p h. |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1 kör h. |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1 kör h. |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTA | MEGTETT KÖRÖK | |||
Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 0 | |
Leggyorsabb kör: Alonso (55. kör) 1:43.434 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 11 | 14 | 16 | 347 |
2. | Fernando Alonso | 2 | 8 | 15 | 217 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 8 | 14 | 183 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 5 | 15 | 175 |
5. | Mark Webber | – | 6 | 13 | 166 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 4 | 14 | 159 |
7. | Romain Grosjean | – | 5 | 12 | 114 |
8. | Felipe Massa | – | 1 | 14 | 106 |
9. | Jenson Button | – | – | 12 | 60 |
10. | Paul di Resta | – | – | 9 | 48 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 39 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 9 | 35 |
13. | Adrian Sutil | – | – | 8 | 29 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 19 |
15. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
16. | Esteban Gutiérrez | – | – | 1 | 6 |
17. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 1 |