Alonsónak nem kell bocsánatot kérnie a Ferraritól

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.11.23. 21:10
Sebastian Vettelt és Nico Rosberget is meglepte, hogy hat tizedmásodperc választotta el őket az első és a második helyen, de a Mercedes pilótája elárulta, túl korán elhasználta a KERS-ét, így nem maradt a célegyenesre a kigyorsításra. Fernando Alonso kisebb hibát követett el, ezzel maradt le a második rajthelyről, de versenymérnöke biztosította, hogy neki nem kell bocsánatot kérnie. Lewis Hamilton a McLarennel magabiztosabb volt vizes pályán. Felipe Massa kicsit csalódott a 9. rajthellyel, de a lényeg úgyis a verseny lesz.

Sebastian Vettel meglepődött hattizedes előnyén (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel meglepődött hattizedes előnyén (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel meglepődött hattizedes előnyén (Fotók: Reuters)

A Red Bull-istálló a Brazil Nagydíjon is folytatta az Olasz Nagydíj óta tartó pole-sorozatát, s Mark Webber után ismét Sebastian Vettel nyerte meg az időmérő edzést. A négyszeres világbajnok karrierje 45., idei kilencedik rajtelsőségét jegyezte Interlagosban, ahol vasárnap versenyeznek utoljára 2.4 literes V8-as motorokkal.

„Sokat kellett várnunk a harmadik szakasz kezdetére, túl veszélyes lett volna kimenni akkora vízben. Aztán amikor kimentünk, meglepően gyorsan száradt az aszfalt, kellett is az intermediate gumi, amely azonnal gyors volt. Két kört mentem, mindkettővel elégedett voltam. Nagy elégtétel ilyen körülmények között ilyen gyorsan menni" – mondta Vettel.

Érdekesség, hogy mindhárom szakaszban átmeneti gumikon mentek a versenyzők, de amint szükség lett volna az extrém esős gumikra, leállították azt. Erre jön a gyakori kérdés: akkor miért vannak a kék oldalú abroncsok?

Nico Rosberg pénteken mindkét szabadedzést az élen zárta, s bár szombat délelőtt nem futott mért kört, esélyesként várta az időmérőt. Jól érezte, hogy lehet keresnivalója, de Vettel legyőzésére képtelen volt.

„Minden a terveink szerint alakult, a csapat is jó döntéseket hozott, a végén intereken kellett lenni. Nagyszerű, hogy az első sorból indulhatok, de meglep a különbség. A gyors körömben túl korán elhasználtam a KERS-t, nem maradt a kör végére. Ez a hátulütője egymás után két gyors körnek" – mondta Rosberg.

Fernando Alonso a Bahreini Nagydíj óta nem indult a 3. rajtkockából
Fernando Alonso a Bahreini Nagydíj óta nem indult a 3. rajtkockából

Fernando Alonso úgy érzi, jól jött a Ferrarinak az esős hétvége, hiszen az autók közötti különbségek kevésbé mutatkoznak meg ilyenkor. A kétszeres világbajnok idei legjobb edzéseredményét beállítva a 3. helyen zárta az időmérőt – az első négy futamból hármat innen kezdett, azóta viszont az 5. rajtkocka volt a legjobbja – legutóbb Dél-Koreában.

41. BRAZIL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A Mercedes duója Vettel előtt zárta az esős edzést
2. szabadedzés: A második edzést is Rosberg zárta az élen Brazíliában
Reakciók: Rosberg: Ha marad az eső, legyőzhetem Vettelt
SZOMBAT
3. szabadedzés: Webber az élen zárta utolsó F1-es szabadedzését
Időmérő: Vettel az esőben is úr, az övé az idei utolsó pole
VASÁRNAP
17.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
GUMIK. A Pirelli az Amerikai Nagydíjhoz hasonlóan a két legkeményebb keverékét hozza el Interlagosba, ahol az aszfaltot a pálya több pontján csíkokkal barázdálták, hogy elfolyjon a víz, amiből várhatóan rengeteg hullik majd az égből…

„Általában jobbak vagyunk az esőben, mint száraz pályán, régóta vártunk egy ilyen alkalomra, kár, hogy csak az utolsó versenyen jött el. Teljesen más ilyen elölről indulni – mondta Alonso. – Sebastiant képtelenség volt megközelíteni, de ha a négyes kanyarban nem veszítek hét vagy nyolc tizedet, a második rajtkocka meglett volna. Nem vagyok csalódott, nagy lehetőség ez."

Alonso az edzés végén a csapatrádión bocsánatot kért a hibájáért, de Andrea Stella mérnök azt mondta neki: „Nem hiszem, hogy valaha is bocsánatot kell kérned tőlünk."

Mark Webber a negyedik rajtkockából kezdi meg pályafutása utolsó versenyét, és mivel eddigi kilenc győzelmét az első sorból aratta, kevés esélye van arra, hogy diadallal búcsúzzon – ugyanakkor ha valahol, Interlagosban nem annyira számít a rajthely.

„A negyedik rajthely nem a legjobb, de ezen a pályán lehet kezdeni valamit innen is" – mondta Webber, aki nem a szokásos ideig marad csapata kötelékében, azaz december 31. helyett már hétfőn megszűnik a szerződése a Red Bull-lal, és a Porsche rendelkezésére állhat. Az üléspróbán már át is esett.

Lewis Hamiltont nem lepte meg, hogy az ötödik rajtkockát szerezte meg, továbbra is szenved az autójával a vizes pályán.

„Nagyjából erre számítottam. Mindent megtettem, de ennél több nem jön, nem is tudok mást mondani. A McLarennél ismertem az autót, sokat mentem vele esőben, de ezzel alig köröztem ilyen körülmények között, van még min dolgozni" – mondta Hamilton.

Lewis Hamilton nem érzi a Mercedest a vizes pályán – a McLarennél más volt
Lewis Hamilton nem érzi a Mercedest a vizes pályán – a McLarennél más volt

Felipe Massa a 9. helyen zárta utolsó ferraris időmérőjét. A brazil jövőre a Williams pilótájaként tér vissza Interlagosba.

„Jobbra számítottam utolsó ferraris időmérőmön, de úgyis csak az számít, mit teszek vasárnap. Megpróbálok jó versenyt futni. A harmadik szakaszban Fernando lassan kapta meg az intermediate gumikat, mögötte vártam, így csak egy mért körre maradt időm, az pedig erre volt elég" – mondta Massa.

Heikki Kovalainen az Amerikai Nagydíj után Brazíliában is lemaradt az időmérő harmadik szakaszáról, pedig szerinte minden rendben volt az esős edzésen.

„Jó volt az autó, csupán belőlem hiányzott a kellő sebesség. Nem találtam meg a tapadást, ezért nem voltam gyorsabb. Nincsenek kifogások, nem voltam elég gyors. Nincs bajom a vizes pályával, a mindenkinek ugyanolyan nehezek a körülmények, meg kell találni a módját, hogy gyors legyél – mondta Kovalainen. – Nem félek az esős versenytől, az autó teli tankkal is jó a vízen, és lehet, hogy száraz pályán rosszabb a helyzet. Ezt nem tudhatjuk. Rajtam múlik."

A vasárnapi lesz az utolsó futam, amelyen V8-as motorokat használnak, s az a pletyka terjeng az interlagosi paddockban, hogy az eredményhirdetés után a boxban még egyszer utoljára felbőgetik az összes, célba ért autó motorját, hogy így búcsúzzanak el az erőforrásoktól.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Romain Grosjean (6.): – Nehéz volt eldönteni, melyik gumik a megfelelőek. Nem voltak ideálisak a körülmények, de erre nem foghatjuk a hatodik helyet, mások is ezek a pályán száguldottak. A második szakaszban nagyon jól sikerült a köröm, jók vagyunk vízen és szárazon is azok leszünk, ha megváltozik az időjárás.
Daniel Ricciardo (7.): – Sokszor megmutattuk már tavaly is, milyen jók vagyunk az esőben. Régóta nem volt ilyen jó időmérője a csapatnak, jó, hogy mindketten az első nyolcban vagyunk. Szeretnék pontszerzéssel búcsúzni a Toro Rossótól.
Jean-Éric Vergne (8.): – Régebben sokkal jobbak voltunk az esőben, most már pénteken éreztem, hogy nem az igazi. Nem volt könnyű az időmérő, de a nyolcadik hellyel is elégedettek lehetünk, főleg, hogy az első szakaszban és a másodikban is megszenvedtünk a továbbjutásért.
Nico Hülkenberg (10.): – Nagy siker volt a harmadik szakaszba jutni, hiszen nem voltunk elég gyorsak a szabadedzéseken. Az aszfalt nagyon csúszott, minden egyes kanyarral meg kellett küzdeni. Érdekes, hogy a szezon elején esőben voltunk jók, és szárazon lassúak, ami most megfordult.
Paul di Resta (12.): – Sajnos a második szakaszban az első készlet gumi nem tapadt, s miután bejöttem a boxba egy másik szettért, rosszabbá váltak a körülmények. A 12. hely nem rossz ahhoz képest, hogy egész hétvégén hat mért köröm volt.
Valtteri Bottas (13.): – Az első szakaszban még voltak száraznak tűnő ívek, de ezek eltűntek a másodikban. Száraz pályán jók lehetünk a versenyen.
Sergio Pérez (14.): – Nagyobbnak tűnhetett kívülről a baleset, mint amekkora valójában volt. A becsapódás nem volt nagy, de láttam a sérüléseket a kocsi elején. Az eső egyre erősödött, de kellett a jó köridő. Az autó lassú volt, kockáztattam, rossz vége lett.
Jenson Button (15.): – A szabadedzéseken nem mentünk ki a pályára, amikor ilyen rosszak voltak a körülmények, így most kellett megtalálni a határt. Spóroltunk a gumikkal, amire az időmérőn fáztunk rá. Ha ilyen lesz az idő vasárnap is, borzasztó futam lesz, remélem, nem a biztonsági autó mögött kell mennünk. Várom az utolsó kört.
Adrian Sutil (16.): – A legelején volt a legjobb a pálya. Ez az első és a második szakaszra is igaz volt. Az autó alig tapadt, nem bíztam a kocsiban. Brazíliában nem sokat számít a rajthely, hosszú verseny lesz.
Pastor Maldonado (17.): – Nehéz edzés volt, az autó lassan melegíti a gumikat, ezért az első köröm, amikor a legjobbak voltak a körülmények, meglehetősen rosszul sikerült, később pedig nehéz lett volna javítani. Ezen a pályán innen sem reménytelen a pontszerzés.
Esteban Gutiérrez (18.): – Az első körben száraz volt a pálya, de az utolsó kanyart elrontottam, és odalett az első és második jó szektorom. Az esőben nehéz volt javítani.
Charles Pic (19.): – Korán kimentünk az intereken, mert tudtuk, nem lesznek sokáig jók a körülmények, elégedett vagyok az eredményemmel. A cél az volt, hogy a Marussia előtt végezzünk, és ha meglesz a 13. helyezés a versenyen, megszerezzük a 10. helyet. Azaz remélem, esni fog a futamon is.
Giedo van der Garde (20.): – Nem volt tökéletes a kocsi egyensúlya, de legalább maradt egy készlet intermediate gumink, tudjuk, milyen eredmény kell a versenyen, és azt is, hogy ezt csak esőben érhetjük el.
Jules Bianchi (21.): – Mindent a lehető legkorábban meg kellett tennünk, mert jött a nagyobb eső. A végén volt egy nagy hibám, e nélkül talán Van der Garde elé kerültem volna. Valahogy meg kell próbálnunk a Caterhamek elé kerülni a versenyen.
Max Chilton (22.): – Nagyon nehéz volt a pályán. A hármas kanyarban volt egy nagyon meleg pillanatom, s bár megfogtam az autót, sebességet vesztetem, ami a hosszú egyenesre is hatással volt. A következő körben meg már túl nagy volt az eső.

BRAZIL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.479 átlag: 179.377 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.102 0.623 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.539 1.060
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:27.572 1.093
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:27.677 1.198
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:27.737 1.258
7. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:28.052 1.573
8. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:28.081 1.602
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.109 1.630
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:29.582 3.103
11. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:27.456
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.798
13. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:27.954
14. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:28.269
15. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:28.308
16. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.586
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:27.367
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.445
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:27.843
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:28.320
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:28.366
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:28.950

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik