Vettel: Hagyj békén, tudom, mit csinálok

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.11.03. 18:44
null
Sebastian Vettel az idén már 11 győzelemnél jár – nem csoda, hogy fülig ér a szája (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel az Abu-dzabi Nagydíj megnyerése után a levezető körben megint a kerekeit füstölve pörgött, és amikor rászóltak, Kimi Räikkönent, a futam tavalyi győztesét idézte: „Hagyj békén, tudom, mit csinálok." A finnek ezúttal nem volt oka az ünneplésre, még a verseny alatt távozott, miután az első kanyarban szerencsétlenül koccant az egyik Caterhammel. Romain Grosjean örül, hogy amikor semmi sem sikerül, negyedik lesz, Lewis Hamilton elismerte, az utóbbi időben elmaradt Nico Rosbergtől. Fernando Alonso pedig megúszta büntetés nélkül a pálya elhagyását.

Sebastian Vettel zsinórban a hetedik, idei 11. győzelmét szerezte Abu-Dzabiban, több minjt fél perccel megelőzve Mark Webbert, akit már a rajtnál lehagyott.

„A szurkolók fantasztikus atmoszférát teremtettek, az autó pedig egészen briliáns volt. Nehéz ezekkel a gumikkal vezetni, de az segít, ha tiszta előtted a pálya, és nem ragadsz be a forgalomba. Nagy lett az előnyöm, talán meglepően nagy, köszönöm a csapatnak" – mondta Vettel.

Indiába nem utazott el a családja, Abu-Dzabiban viszont már ott voltak a szülei.

„A szüleim nagyon sok versenyre elkísértek, amikor gyerek voltam, most már kicsit nagyobbak az autók, de örülök neki, hogy ma láthattak versenyezni. Nagyon sok jó dologra megtanítottak, amiket majd szeretnék továbbadni az én gyerekeimnek is, ha majd lesznek" – nyilatkozta Vettel, aki a levezető körben ezúttal is bemutatta gumifüstölős pörgéseit. A mérnöke rászólt a rádión, inkább vigye vissza a kocsit a garázsba. „Hogy Kimit idézzem, hagyj békén, tudom, mit csinálok" – mondta vettel, mire Christian Horner csapatfőnök is csatlakozott a beszélgetéshez, és megmondta neki, ezért már ő fizeti ki az esetleges büntetést.

Vettel a klasszikust idézte

Mark Webber a rajt előtt őszintén hitt abban, hogy legyőzheti Vettelt, de miután az első kanyarhoz érve nemcsak csapattársa, hanem Nico Rosberg is megelőzte, és mire a Mercedes-pilóta elé került, már több mint 20 másodperces volt a hátránya, és minden esélye elszállt.

„Nem volt jó a rajtom, Nico viszont hihetetlenül jól kapta el azt, ezért meg kellett vele küzdenem a második helyért. Szerettem volna nyerni, de végül csak a legjobb itteni eredményemet tudtam beállítani. Nagyon sok ausztrál szurkoló van itt, nekik szeretnék köszönetet mondani már előre is, mert Austinban is ott lesznek" – nyilatkozta Webber.

Nico Rosberg az utóbbi hetekben rendre azt mondta, a harmadik, esetleg a második helyezés lehet cél számára, mint mindenki más számára Vettel mögött. A két Red Bull verhetetlen volt, így elégedetten nyilatkozta, hogy amit elérhetett, elérte.

„Talán legyőzhettem volna Markot, ha kicsit jobban beállítjuk az autót, és Di Resta mögé érve tudok előzni, de így túl alacsony volt a végsebességem, és nem én előztem, hanem Mark ment el mellettem. Utolérni nem tudtam, de elégedett vagyok a kocsival, amely ugyan nem a leggyorsabb a mezőnyben, de nagyon jól állunk, szépen fejlődünk" – mondta Rosberg.

Mark Webber és Nico Rosberg tehetetlen volt a világbajnokkal szemben
Mark Webber és Nico Rosberg tehetetlen volt a világbajnokkal szemben

Lewis Hamilton elismeri, hogy össze kell szednie magát, mert a legutóbbi hat versenyből ötön Rosberg jobb eredményt ért el nála.

„Nico eredménye tisztán mutatja, hogy több van a kocsiban, mint amit kihozok belőle. És nem ez az első verseny, mindig ugyanaz a gond jön elő, ami nem más hibája. Nico nagyon fontos pontokat szerez a csapatnak, keményen kell dolgoznom, hogy ugyanezt elérjem. Remélem, mindenkivel tudathatom, hogy hajtani fogok, mint a srácok, akik csodás munkával összerakták a kocsit a verseny előtt" – mondta Hamilton, aki a felfüggesztése törése miatt kicsúszott az időmérőn, majd a rajtrácsra menet érzett vibrációt a hátsó kerekekben, és a 4. rajtkockában cserélték ki a féktárcsáit, hogy minden rendben legyen.

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Red Bull-Renault 513
2. Mercedes 334
3. Ferrari 323
4. Lotus-Renault 297
5. McLaren-Mercedes 95
6. Force India-Mercedes 77
7. Sauber-Ferrari 45
8. Toro Rosso-Ferrari 32
9. Williams-Renault 1

Romain Grosjean is sokat szenvedett az autójával ezen a hétvégén, de pénteki és szombati hibái után a versenyen megbízható versenyzéssel a 4. helyen ért célba.

„Ez volt a legjobb, amit kihozhattunk a kocsiból. A végsebességünk túlságosan alacsony volt ahhoz, hogy esélyem legyen előzni, a legfontosabb az volt, hogy megőrizzem a negyedik helyet. Az egy kiállás túlságosan kockázatos lett volna, nem mertük bevállalni. Nem rossz azért, hogy amikor valami nem stimmel, a negyedik hellyel kell beérnem" – mosolygott a francia.

Fernando Alonso ellen vizsgálatot indítottak a leintés után, mert a pályát elhagyva előzte meg Jean-Éric Vergne-t. A spanyol azonban úgy érezte, nem őt, hanem a franciát kellett volna megbüntetni azért, mert nem hagyott helyet neki. Bár a spanyol esélyeit rontotta, hogy a boxból tért vissza, azaz neki kellett volna engedékenynek lennie, és be kellett volna sorolnia a Toro Rosso mögé, érvelése meggyőzte a sportfelügyelőket, és nem kapott büntetést.

„Az F1-ben alapvető elvárás, hogy helyet hagyj a riválisodnak, ha melletted halad. Ő nem hagyott helyet, leszorított a pályáról. Azt mondta nekem, hogy a pályán kívül előztem meg, jogosulatlan előnyt szereztem – mondta a spanyol, aki megtarthatta ötödik helyezését. – Az ötödik hely volt a legtöbb, amit kihozhattunk a versenyből, a pole pozíciós csak 20 másodperccel előzött meg, ennek örülni tudok. Az egyik Mercedest és az egyik Lotust is megelőztem, ez is jó."

Alonsót a verseny után kórházba kellett vinni kivizsgálásra, mert hátfájásra panaszkodott – a rázókövek viselhették meg a derekát, a Ferrari szerint nincs súlyos probléma.

Fernando Alonso megtarthatta 5. helyezését
Fernando Alonso megtarthatta 5. helyezését

Felipe Massa sokáig Alonso előtt haladt, de a verseny végén két autó is közöttük végzett, és a brazil csak nyolcadik lett. Úgy érzi, egy sor stratégiai hibát követett el a csapata.

„Bosszantó, hogy nem próbálkoztunk meg az egy kiállással, bár elismerem, hogy nehéz lett volna megvalósítani, hiszen a vártnál nagyobb volt a tempó. Az viszont egyértelmű hiba volt, hogy nem a lágy, hanem a keményebb gumikat tettük fel, miközben a másik körönként egy másodperccel gyorsabb lett volna. Simán az ötödik lettem volna, de ez a hiba három hellyel rosszabbat eredményezett. Nehéz verseny volt, az elejétől a végéig küzdeni kellett" – mondta Massa, aki büszke arra, hogy néhány szép előzést bemutatva újra emlékeztethette a versenyzőt kereső csapatok vezetőit, hogy lehet rá számítani.

A Massát jövőre a Ferrarinál váltó Kimi Räikkönen szombati büntetése után a 22. helyről rajtolt, s bár sokan azt várták, hogy átverekszi magát a mezőnyön, az első kanyarban koccant Giedo van der Garde Caterhamjével, és jobb első felfüggesztésének törése miatt kiesett. Már a verseny alatt elrepült Abu-Dzabiból, de előtte rövid interjút adott.

„Nem bántam meg, hogy a pályáról rajtoltam, és nem a boxból. A rajtnál a belső ívet választottam, összeértem az egyik Caterhammel, s bár nem volt nagy erejű az ütközés, olyan szerencsétlen szögben találkozott a két kerék, hogy eltört a felfüggesztésem, és nem lehetett kormányozni a kocsit" – mondta Räikkönen, aki az Autosport információi szerint megegyezett a Lotusszal a fizetéséről, így ott lesz az Amerikai és a Brazil Nagydíjon is.

Joe Saward elismert F1-es szakíró a verseny után arról számolt be, hogy az Abu-dzabi Nagydíjon megszületett a megállapodás a Lotus és az arab-amerikai Quantum befektetőtársaság között a csapat 35 százalékának eladásáról. Ennek is köze lehet ahhoz, hogy Räikkönent ki tudják fizetni az utolsó két futam előtt. Manszur Ijaz, a Quantum F1-es projektjének vezetője Nico Hülkenberget akarja a csapatnál látni, a bejelentés napokon belül megtörténhet – most már tényleg.

A McLaren várhatóan azt jelenti be a jövő héten, hogy Jenson Button és Sergio Pérez is a csapatnál marad.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Paul di Resta (6.): – Az autót a versenyre állítottuk be, és ez kifizetődött. Volt, amikor nagyon gyorsak voltunk, máskor a gumikra kellett vigyáznunk. A futam végén lehetetlen lett volna feltartani Fernandót, aki friss lágy gumikon támadott. Lewis viszont a közepes keveréken volt, és őt sikerült is magam mögött tartanom. A csapatnak szüksége volt erre a nyolc pontra, zsinórban két erős versenyhétvégét zártunk.
Sergio Pérez (9.): – Nehezebb verseny volt, mint amire számítottunk, hiába állítottuk a kocsit minimális leszorító erőre és nagy végsebességre, nagyon nehéz volt előzni. Az utolsó körben mégis sikerült Sutil elé verekednem magam, ami nagyon jólesik, édessé teszi a verseny végét.
Adrian Sutil (10.): – Figyelembe véve, hogy a 17. helyről rajtoltam, elégedett vagyok a pontszerzéssel. Az utolsó körig a kilencedik voltam, de akkor már 27 kör volt a lágy gumikban, így nehéz volt védekeznem Pérezzel szemben. A legutóbbi két versenyen szerzett pontok nagyon fontosak a konstruktőri vb-ben.
Pastor Maldonado (11.): – Sikerült jó állapotban tartani a gumikat, de a második kerékcserét követően forgalomba kerültem, emiatt a pontszerzés nem jött össze. Az új aerodinamikai csomagnak köszönhetően az autó jobb lett, ami nagy lökést ad a következő versenyre.
Jenson Button (12.): – A 12. helyről indulva az ember saját szerencséjének a kovácsa, és az egyes kanyarba érve a nagy tumultusban sajnos állóra fékeztem a gumikat, amitől nem lassult le eléggé az autó, és belefutottam Paul di Resta autójába. Megint az első körben karamboloztam, ezúttal a saját hibámból, így nem maradt esélyem pontot szerezni. Az egyetlen jó dolog, hogy 44 kört megtettem egy készlet közepesen kemény gumin.
Esteban Gutiérrez (13.): – Nem lehetünk boldogak, jobb eredményre számítottunk. A sebességünk jó volt, de a kvalifikáció eredménye rányomta a bélyegét a teljesítményünkre, és a stratégiánk sem volt megfelelő.
Nico Hülkenberg (14.): – Nem tudom biztosan, hogy mi történt. Az autót egész hétvégén jónak éreztem, de most az első körtől kezdve nem stimmelt valami. Az első két etapban alulkormányzott volt, és az egyensúlya sem volt rendben, nem tudom, miért. Aztán kaptam egy boxutcai áthajtásos büntetést is, ami miatt sok időt veszítettem. Nagy kár érte, mert esélyünk volt a pontszerzésre.
Valtteri Bottas (15.): – Az eredmény nem tükrözi a valódi tempónkat. Miután a közepes keverékű gumik bemelegedtek, a sebességem jó lett, és fel tudtam venni a harcot a körülöttem lévőkkel. Az autó jobbnak tűnt, egyértelműen sikerült előrelépnünk, ami biztató az utolsó két verseny előtt.
Daniel Ricciardo (16.): – Az autó tapodtat sem mozdult a rajtnál, aztán az egyes kanyarnál nagy volt a forgalom, le kellett mennem a pályáról, hogy ne menjek neki senkinek, emiatt hátracsúsztam. Jelenleg nincs meg a sebességünk ahhoz, hogy az ilyen esetek után felzárkózzunk. Valamit tennünk kell, hogy jobbak legyenek a rajtjaink.
Jean-Éric Vergne (17.): – Kockázatot vállaltunk az egy kiállásos taktikával, ami nem fizetődött ki, a közepes keverékű gumik nem bírták ki a verseny végéig. Különösen azért fájdalmas ez, mert a verseny nagy részén pontszerző helyen álltam, de nem először fordul elő ebben a szezonban, hogy a körülmények ellenem fordulnak. Alonso? Ha valaki elhagyja a pályát, miközben előz, akkor büntetést szokott kapni, ő pedig mind a négy kerékkel lement a pályáról. Mindegy, a következő egyenesben úgyis elment volna mellettem.
Giedo van der Garde (18.): – Ez volt pályafutásom egyik legjobb versenye. Az egyes kanyarban Räikkönen eltalálta bal hátsó kerekemet, emiatt majdnem megpördültem. Az autó kicsit túlkormányzott volt, ennek ellenére keményen tudtam nyomni a gázt a közepes keverékű gumikon. Gyorsabb voltam a csapattársamnál, ezért a csapat megkérte, engedjen el, utána tiszta lett előttem a pálya, és tudtam nyomni keményen.
Charles Pic (19.): – Az autó egész hétvégén alulkormányzott volt. A rajt után meg tudtam előzni Chiltont és Bottast, és el is tudtam húzni előlük az első kerékcseréig. A második etapban viszont nem volt jó a kocsi egyensúlya, és Giedót is el kellett engednem, mert megkért erre a csapat.
Jules Bianchi (20.): – Az autó egyensúlya nem olyan volt, mint amilyenre számítottunk, emiatt nagyon kellett nyomon, hogy tudjam tartani a lépést a Caterhamekkel, ami viszont nem tett jót a gumiknak.
Max Chilton (21.): – A rajt újra csak jól sikerült, de szenvedtünk az autó egyensúlyával és tempójával, amiért kár, mert az újítások beváltak, csak ezt éppen nem tudtuk átmenteni a versenyre.

ABU-DZABI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (55 kör, 305.355 KM)
1.
Sebastian Vettel
német
Red Bull-Renault
1:38:06.106
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 30.289 mp h.
3. Nico Rosberg német Mercedes 33.650 mp h.
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 34.802 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:07.181 p h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:18.174 p h.
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.267 p h.
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.886 p h.
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:31.198 p h.
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.257 p h.
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.989 p h.
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:43.767 p h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:44.295 p h.
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault
1 kör h.
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1 kör h.
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1 kör h.
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 2 kör h.
FELADTA
MEGTETT KÖRÖK
Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 0
Leggyorsabb kör: Alonso (55. kör) 1:43.434
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 11 14 16 347
2. Fernando Alonso 2 8 15 217
3. Kimi Räikkönen 1 8 14 183
4. Lewis Hamilton 1 5 15 175
5. Mark Webber 6 13 166
6. Nico Rosberg 2 4 14 159
7. Romain Grosjean 5 12 114
8. Felipe Massa 1 14 106
9. Jenson Button 12 60
10. Paul di Resta 9 48
11. Nico Hülkenberg 8 39
12. Sergio Pérez 9 35
13. Adrian Sutil 8 29
14. Daniel Ricciardo 6 19
15. Jean-Éric Vergne 3 13
16. Esteban Gutiérrez 1 6
17. Pastor Maldonado 1 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik