Talán a legfontosabb, hogy bevezetik a büntetőpontok rendszerét. A pontok nem egy szezonon belül, hanem egy évig élnek, és aki 12 hónapon belül összegyűjt 12-t, annak ki kell hagynia egy versenyt. Ebben az esetben nullázódnak a büntetőpontok. A szabálytalanságok súlyosságától függ, hogy egy-egy pilóta a kihágásáért hány büntetőpontot kap.
A 2014-es szezonban zsinórban öt helyett egymás után hat versenyen kell használni ugyanazokat a váltókat, a motorokból pedig nyolc helyett ötöt használhat egy-egy pilóta a szezon során. A motorblokk sokkal bonyolultabbá válik, mint az eddigiek, összesen hat részből áll: ezek a motor, a turbótöltő, az elektronikai vezérlő, a mozgásienergia-átalakító, a hőenergia-átalakító és az energiatárolót. Ha a teljes blokkból hatodikat használnak, a pilótának a boxból kell rajtolnia, ha csak egy-egy eszközt, akkor tíz rajthelyes büntetést kap, a korábban lecserélt eszközű blokk másik elemének pótlásakor öt rajthelyest. Ez vonatkozik a további cserékre is.
A futamon a rajttól a verseny végéig nem használhat egy autó sem 100 kilogrammnál több üzemanyagot.
A versenyzők rajtszámára vonatkozóan azt kérte az FIA, hogy minden pilóta karácsonyig adjon le három számot annak érdekében, hogy az idény elejéig meghatározhassák a mezőny állandó rajtszámait. Eddig Sergio Pérez jelezte, hogy a 11-est szeretné, míg Nico Rosberg a hatos, ötös, kilences sorrendet határozta meg.
A rajtszámokat az autó orrán és a pilóta sisakján is jól láthatóan fel kell tüntetni.
Bevezetik a pole pozíció trófeát, amelyet a legtöbb rajtelsőséget megszerző pilóta nyer el. Ez eddig is működött, de csupán az F1 szakmai partnere, a DHL tartotta nyilván – mostantól az FIA hatáskörébe tartozik.
A tesztekre vonatkozóan három csoportra osztják az autókat. A jelenlegi – a 2013-as, a 2014-es és a 2015-ös szabályzatnak megfelelő – autókra vonatkoznak a legfőbb korlátozások. A második kategóriába a közelmúltban használt – 2010 és 2012 közötti – autók tartoznak, a harmadik, történelmi csoportba a korábbiak.