Az FIA nemrég szellőztette meg azt a tervezetet, amely szerint legalább két boxkiállást kötelezővé tenne versenyenként. A Pirelli ezzel akarta elejét venni annak, hogy ismét a kritikák össztüze alá kerüljön, hiszen ha a keményebb keverékű abroncsok közül egy készletet legfeljebb a futam felén, a lágyabbakat pedig 30 százalékán használhatják, ki lehet zárni a kopásból eredő visszaeséseket.
Ám ahhoz, hogy Bernie Ecclestone és Jean Todt Abu-dzabi Nagydíjon kidolgozott tervét ilyen későn beiktassák a szabályrendszerbe, a csapatok teljes támogatása kellett volna, de ez nem volt meg, egy vagy több istálló ellene szavazott.
Mint ahogy a 690 kilogrammos súlyhatár 700 kilogrammra emelését is elvetették, állítólag a Mercedes miatt. A nagyobb össztömeget annak érdekében javasolták a többiek, hogy ne kerüljenek hátrányba a túl magas és nehéz versenyzők, az autók ugyanis az egyensúly tökéletesítésére szolgáló pluszsúlyok nélkül is elérik a korlátot a pilótával együtt.