Vettel aggódik, a Formula-1 elveszítheti varázsát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.12.02. 16:32
null
Sebastian Vettel szerint attól is az igazi az F1, hogy fülsüketítő a zaj (Fotó: Reuters)
Az idén zsinórban negyedik Formula–1-es világbajnoki címét megszerző Sebastian Vettel szerint a sportág hatalmas kockázatot vállalt a V8-as motorok V6-osra cserélésével. A Red Bull pilótája attól tart, hogy túl nagy teljesítményt és még több hangerőt veszítenek az autók, és nemcsak a pilóták, a nézők is kiábrándulnak az F1-ből.

Sebastian Vettel a Formula–1 jövőjéért aggódik, pontosabban attól fél, hogy az emberek kiábrándulnak a sorozatból. De szerinte nem azért kapcsolják ki sorra a tévékészülékeket és mondanak le a versenyek látogatásáról, mert megunják egymás után aratott győzelmeit és világbajnoki címeit, hanem mert a V8-as motorokat leváltó V6-osokkal, azok lefojtásával és az üzemanyag-használat korlátozásával kihúzzák az F1 méregfogát.

„Kicsit szomorú vagyok, mert belegondoltam, hogy az első F1-es tesztemen még háromliteres, tízhengeres motorral hajtott autóval volt szerencsém száguldani, és az is pontosan megvan, hogy amikor másodszor autóba ültem, és már a V8-as dübörgött a kocsiban, éreztem a különbséget – mondta Vettel csalódott hanggal a vasárnap este az Autosport magazin év végi díjátadó gáláján, amelyen sorozatban negyedszer kapta meg a legjobb autóversenyzőnek járó díjat. – Nagyon remélem, hogy nem lesznek gyengébbek az autók. A fordulatszámot korlátozzák, ami nagyon rossz hír, hiszen új technológiát ismerünk meg, új irányt vesz a fejlesztés.”

Vettel a Brazil Nagydíj után csapattársával, Mark Webberrel közösen elbúcsúztatta a csapat garázsában a V8-as motorokat, amelyekhez képest a V6-osok csendesebbek és mélyebb hangúak lesznek. Pedig a 26 éves Vettel 1992-ben, kisgyerekként még V12-eseket is hallott élőben.

„Emlékszem, először 1992-ben láttam Formula–1-es autókat, Hockenheimben egy esős szabadedzésen csak a próbaköreikre jöttek ki a versenyzők, de lenyűgözött a hangjuk, az, hogy remegett a föld a lábam alatt. Ez volt az első emlékem, és nagyon megfogott. Remélem, megmarad ez az izgalom, az autók szagosak és hangosak maradnak, és az első találkozás mindenki számára felejthetetlen marad” – mondta Vettel, akit az ősszel megkérdeztek a 2014 őszén induló, elektromos autókat használó Formula E sorozatról is, és nagyon lehangolóan beszélt a kezdeményezésről, kiemelve, hogy az autóversenyen éppen a zaj az egyik legfontosabb tényező, az új szériában pedig csak „zizegnek" a négykerekűek.

Sokan úgy vélik, a V6-os motorok és az átalakított autók jó esélyt kínálnak Vettel riválisainak arra, hogy megtörjék a négy éve tartó hegemóniát. A német nem foglalt állást az erőviszonyokat fitogtató kérdésben.

„Nehéz most megmondani, hogy mi lesz jövőre. Biztosan minden csapatnak és motorszállítónak vannak elméletei arról, ki hogyan fog teljesíteni, de egyelőre minden meglepetésnek számít. Az biztos, hogy nagyon érdekes lesz az első tesztnap, majd a következők, amelyen mindenki azt fogja figyelni, vajon hány motor mondja fel a szolgálatot” – mondta Vettel.

Jövőre a Renault, a Ferrari és a Mercedes motorjai hajtják az autókat, egy évvel később a Honda is beszáll. Az új motorokról még csak képeket és hanganyagokat láthattunk, igaz, a napokban elterjedt egy videó az interneten, amelyen a Ferrari egy sportautóban teszteli a fioranói pályán a V6-os motorját.

BÚCSÚ A V8-ASOKTÓL BRAZÍLIÁBAN

A FERRARI SPORTAUTÓBAN TESZTELI A V6-OST

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik