„Alonso sokat gyakorol a szimulátorban, és nagyon érdekes tapasztalatokat szereztünk – mondta Allison. – Fernando jól összefoglalta, mit érzékelt, és rámutatott azokra a részletekre, amelyekre különös figyelmet kell fordítanunk az edzéseken és aversenyeken. Az edzéseken az autó nagyobb elektromos energiát használhat, így a motor üzemanyag-használatát sem kell korlátozni. A verseny azonban más lesz. Néhány versenyen bőven elég lesz a száz kilogramm üzemanyag, de vannak pályák, amelyeken körről körre ügyelni kell a takarékosságra. Teljesen más vezetési stílusra kell áttérni, és erre alaposan fel kell készülniük a versenyzőknek. A cél nemcsak az, hogy gyors legyél, hanem hogy úgy legyél gyors, hogy közben spórolsz is."
Korábban Jenson Button azt mondta, hogy egy méteres gázpedál kellene ahhoz, hogy gond nélkül kezeljék a motorból a kerekekre ható nyomatékot. Nem csoda, hogy így vélekedik, eddig ugyanis a motor közel 800 lóerős teljesítményéből 10 ezres fordulatszám alatt kevesebb, mint háromszáz lóerő érvényesült. Az új motoroknál a hasonló teljesítmény felét már 5000-es fordulatig leadja a hajtómű.