Bár Jenson Button és Fernando Alonso is azt nyilatkozta a szimulátorban elvégzett munkája után, hogy az új V6-os turbómotorok, a fogyasztási korlát és az eddiginél tízszer nagyobb teljesítményt nyújtó energiaátalakító rendszer miatt a pilótáknak újra kell tanulniuk a Formula–1-es autók vezetését, Kimi Räikkönen amondó, túl van lihegve az egész módosítás, a versenyzők alig fogják megérezni a változást.
„Úgy érzem, nem lesz olyan nagy a különbség, mint sokan gondolják, de lehet, hogy tévedek – mondta Räikkönen a Ferrari honlapján. – Remélem, végül kiderül majd, hogy nagyon egyszerű lesz nekünk. A mérnököknek természetesen óriási a kihívás, hiszen új motor, új váltó és új autó kell, de nekünk, pilótáknak, nem sok változást hoz ez. Lesznek új gombok a kormányon, majd meglátjuk. Az első teszt után okosabbak leszünk."
Räikkönen úgy véli, a mérnökök egyik fontos feladata lesz, hogy úgy építsék meg és állítsák be az autót, hogy a versenyzőknek ne okozzon nagy problémát a fogyasztásra való odafigyelés. Szakértők szerint a motorok többféle program szerint működnek majd, és a pilóták a verseny alatt váltogatják majd ezeket, így végig ügyelni tudnak a fogyasztásra és az energiaátalakító használatára.
WATSON SZERINT A McLARENNÉL VÉGE A WHITMARSH-ÉRÁNAK
A brit szaksajtóban biztosra veszik, hogy Ron Dennis igazgatói székbe ülése után távoznia kell a McLarentől Martin Whitmarsh csapatfőnöknek. Dennis a beiktatásakor – Whitmarsh távollétében – nagyszabású változásokat ígért, s bár leszögezte, hogy nem akar csapatfőnök lenni, várhatóan elkerülhetetlen lesz, hogy egy ideig ő irányítsa az istálló napi ügyeit. Addig mindenképpen, amíg meg nem találja Whitmarsh utódját – talán a Mercedest elhagyó Ross Brawnt.
John Watson, az istálló egykori pilótája, korábbi kommentátor szerint Dennis maga akarja rendbe tenni a tavaly gyengélkedő csapat helyzetét.
„Nem ez az első alkalom, hogy megpróbálják eltávolítani Martint, három éve is volt erre kísérlet – mondta a Sky Sportsnak a bennfentes Watson. – Dennis azt mondja, nem akar csapatfőnök lenni, de ő valójában a mindenkori csapatfőnök felett fog állni. Ha Whitmarsh marad is, nem ő fog már dönteni a fontos kérdésekben. Nem hiszem, hogy így vállalni fogja, csak részletkérdés, hogy esetleg más pozícióban ott marad-e. Ross Brawn egy darabig biztosan nem érkezik, nem lehet rá várni."
SORCSERE A CATERHAMNÉL
Biztos, hogy a Caterhamnél teljes sorcsere történik. Cyril Abiteboul csapatfőnök a francia Infosport+-nak elárulta, hogy a francia Charles Pic biztosan nem tér vissza a csapathoz, a Sauber pedig kedden bejelentette, hogy Giedo van der Garde lesz a tartalék pilótája 2014-ben.
„Sajnos Charles nem lehet velünk 2014-ben, véget ér az együttműködésünk" – mondta a csapatfőnök, aki nem erősítette meg a pletykákat, miszerint Kobajasi Kamui már alá is írta a szerződését. A japán mellett várhatóan az újonc svéd Marcus Ericsson tudott annyi szponzorpénzt összeszedni, hogy egy évre a csapatnál versenyezzen.
A felállás várhatóan még ma kiderül, a jövő héten a Caterham is Jerezben tesztel.
BOTTAS VEZETI ELŐSZÖR A WILLIAMST
A Williams is ott lesz a teszten, és már azt is tudni lehet, hogy a Renault-motorról Mercedesre váltó istállónál elsőként Valtteri Bottas körözhet az FW36-ossal. A finn kedden és szerdán vezeti az új autót, csütörtökön és pénteken Felipe Massa köröz új csapatánál. A Williams szombaton már a főhadiszálláson beindította az új gépet, de a hivatalos bemutatóról nem adott tájékoztatást – ez nem újdonság, hiszen tavaly sem tartottak külön rendezvényt, csak kigurultak a boxból.
A Williams az első teszten még sötétkékre lesz festve, a végleges színösszeállítását később láthatja a nagyközönség.
DÁN BANK A LOTUS SZPONZORAI KÖZÖTT
Az országúti kerékpárból ismert dán pénzintézet, a Saxo Bank lett a Lotus-istálló egyik szponzora. A pénzintézettel kötött megállapodással egy időben Eric Boullier csapatvezető az Autosportnak elmondta, a Lotus pénzügyi háttere biztosítva van a 2014-es idényre.
„Jó állapotban vagyunk, a 2014-es idényre és egy kicsit tovább is biztosítva van a gazdasági hátterünk. Remélhetőleg elcsendesednek a rólunk szóló pletykák" – mondta Boullier, aki várhatóan a dán Marco Sörensennel váltja az olasz Davide Valsecchit a csapat tartalék pilótájaként.
A versenyeken a francia Romain Grosjean és a venezuelai Pastor Maldonado indul a Lotus autóiban.
A FORMULA–1-ES CSAPATOK BEMUTATÓI
Január 24., online: McLaren
Január 25., online: Ferrari
Január 26., online: Sauber
Január 27., Jerez: Toro Rosso
Január 28., Jerez: Mercedes, Red Bull, Caterham
A TESZTEK MENETRENDJE
Január 28–31.: Jerez
Február 19–22.: Szahír
Február 27–március 2.: Szahír