Lewis Hamilton pályafutása során először nyerte meg a Malajziai Nagydíjat (Fotó: Action Images) |
A HÉTVÉGE „PROFESSZORA”.Nico Rosberg, a Mercedes versenyzője a Malajziai Nagydíj előtt érdekes módszerrel szerette volna szemléltetni a turbómotorok működését Lee McKenzie-nek, a BBC munkatársának. Mi lett a végeredmény? Az alábbi videóból megtudhatja!
ELLENÁLLHATATLAN MERCEDES. A stuttgarti gyár csapata első újkori kettős győzelmét aratta. A legutóbbi dupla sikert az 1955-ös Olasz Nagydíjon érte el, Juan Manuel Fangio hét tizeddel győzte le csapattársát, Piero Taruffit. Ez volt az első olyan kettős győzelem a 2010-es Német Nagydíj óta, amelyet nem a Red Bull jegyzett.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
ELLENÁLLHATATLAN HAMILTON. Lewis Hamilton a 2008-as Kínai Nagydíj óta először nyert úgy, hogy a pole pozíció és a leggyorsabb kör is az övé volt. Sőt, bár Nico Hülkenberg Hamilton első boxkiállása után fél körön át vezetett, a német a célvonalnál egyszer sem állt az első helyen, azaz Hamilton azt is elmondhatja magáról, hogy az összes kört az élen zárta – ez az első Grand Slame, rajta kívül a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso és Sebastian vettel büszkélkedhet ilyennel – a német néggyel is. A rekord Jim Clarké, nyolc hibátlan versenyhétvégével.
S ha már Clark, Hamilton pályafutása 33. pole pozícióját szerezte meg szombaton, amivel utolérte az örökranglista 4. helyén a skót legendát és Alain Prostot. Clark éppen 50 éve lett brit rekorder, a 33., utolsó rajtelsőségét 1968-ban szerezte meg. Azt is érdemes megjegyezni, hogy Clark 73 Nagydíj alatt gyűjtötte be a 33 rajtelsőséget, míg Hamiltonnak 131 versenyhétvégére volt szüksége ahhoz, hogy elérje ezt a számot.
A HÉTVÉGE POÉNJA. A McLaren-Mercedes új orrkúppal érkezett meg Sepangba, s hogy a brit istállónak van humorérzéke és öniróniája, azt mi sem bizonyítja jobban annál, hogy a saját Twitter-oldalára az alábbi fotókat tette ki:
Négy korábbi F1-es pilótával a mezőnyében elrajtolt az IndyCar 2014-es idénye a floridai St. Petersburgban. A legjobban a japán Szato Takuma szerepelt, a pole pozícióból indulva a 7. helyen ért célba a városi pályán, két tizedmásodperccel megelőzve Justin Wilsont. A francia Sébastien Bourdais a 13., a kolumbiai Juan Pablo Montoya a 15. helyen ért célba. A győzelmet az ausztrál Will Power szerezte meg. |
A HÉTVÉGE KIFAKADÁSA. Az Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is bekerült ebbe a kategóriába Danyiil Kvjat, az orosz versenyző és a Toro Rosso között ezúttal a kvalifikáción nem volt tökéletes az összhang: „Teljesen összezavartok engem! A leggyorsabb körömet futottam éppen.”
A HÉTVÉGE KIFAKADÁSA 2. Kobajasi Kamui, a Caterham japán pilótája az időmérő edzést követően nem minden irónia nélkül foglalta össze röviden a gondolatait: „Én most már csak versenyezni szeretnék végre!". Ez össze is jött, méghozzá nem is akárhogy, Kobajasi ugyanis a 13. helyen fejezte be a versenyt, a futam során még arra is volt példa, hogy pontszerző helyért harcolhatott.
A HÉTVÉGE SZTÁRVENDÉGE. Malajziában nem akárki látogatta meg a Toro Rossót: személyesen Giacomo Agostini látogatott el az olasz istálló paddockjába. Agostini a motorversenyzés élő legendája, pályafutása során 122 győzelmet és 15 világbajnoki címet gyűjtött be két különböző kategóriában (a 350-es és az 500 köbcentisek között).
A HÉTVÉGE CSAPATUTASÍTÁSA. A Williams a futam vége előtt négy körrel hívta fel finoman Felipe Massa figyelmét arra, hogy a mögötte haladó csapattársa, Valtteri Bottas gyorsabb mint ő, ezért nem lenne rossz, ha elengedné a finnt. A brazil versenyző szó szerint ugyanezt az utasítást kapta 2010-ben a Német Nagydíjon, csak akkor még a Ferrarinál versenyzett, és Alonso elengedésével a győzelem csúszott ki a kezei közül. Massa most nem is engedett a csapatutasításnak, így Bottas sem őt, sem az előttük haladó Buttont nem tudta megelőzni.
A LEGFURCSÁBB BÜNTETÉS. Jules Bianchi öt másodperces büntetést, majd a futam után két büntetőpontot kapott azért, mert az első körben nekiment Pastor Maldonadónak. Csakhogy a Marussia pilótája a verseny után elmondta, defektet kapott, amikor Jean-Éric Vergne a rossz rajtja után felöklelte, és képtelen volt elkerülni a Lotusszal való ütközést. Vergne is megerősítette, hogy elkapkodta a dolgot, és az ő hibája, hogy nekiment a Marussiának.
A LEGBALSZERENCSÉSEBB VERSENYZŐ. Említhetnénk Sergio Pérezt, aki el sem tudott rajtolni, de a verseny alakulása Daniel Ricciardo számára volt a legszívszorítóbb. Az ausztrál a rajtnál az ötödik helyről a harmadikra előreugorva csapattársa, Sebastian Vettel elé került, s bár a német megelőzte később a célegyenesben, Fernando Alonso támadását nagy csatában visszaverve megőrizte negyedik helyét. Ám az egyik boxkiállásakor rosszul rögzítették a bal első kerekét, megállt a boxutcában, majd miután újraindult, eltört az első légterelője. Végül feladta a versenyt, de kapott tíz másodperces stop-and-go büntetést, illetve az új szabályok szerint 10 rajhellyel hátrébb sorolják Bahreinben. Szegény Daniel Ricciardo semmi rosszat sem tett az első két versenyen, mégis kizárták a Red Bull hibái miatt Ausztráliában, majd önhibáján kívül kiesett Malajziában, s Bahreinben is hátrányból indul. S az még szóba sem került, hogy a versenyen elromlott az üzemanyag-áramlást mérő eszköze… Mark Webber pontosan tudja, mit érezhet.
A HÉTVÉGE MEGEMLÉKEZÉSE. A Malaysian Airlines MH370-es járata március 8-án tűnt el, a gépet azóta sem sikerült megtalálni, azt viszont már hivatalosan is megerősítették, hogy a szerencsétlenséget egyetlen utas sem élhette túl (ezt a kijelentést később a kínaiak felháborodása miatt visszavonták). A Formula–1 is tisztelettel adózott az áldozatok emléke előtt, minden pilóta sisakjára felkerült egy MH 370-es matrica.
A HÉTVÉGE LÁNYAI. Természetesen szép lányok Malajziában is feltűntek.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:43.066 | átlag: 193.611 km/ó | 53. kör |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:43.960 | 0.894 mp h. | 55. |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:44.165 | 1.099 | 47. |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:44.289 | 1.223 | 51. |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:44.675 | 1.609 | 48. |
6. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:44.897 | 1.831 | 44. |
7. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:45.129 | 2.063 | 36. |
8. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:45.373 | 2.307 | 44. |
9. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:45.475 | 2.409 | 31. |
10. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:45.982 | 2.916 | 38. |
11. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:46.039 | 2.973 | 47. |
12. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:46.224 | 3.158 | 42. |
13. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:46.695 | 3.629 | 36. |
14. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:47.500 | 4.434 | 40. |
15. | Kobajasi Kamui | Caterham-Renault | 1:47.753 | 4.687 | 53. |
16. | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 1:47.782 | 4.716 | 27. |
17. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:48.040 | 4.974 | 27. |
18. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:48.249 | 5.183 | 49. |
19. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:48.527 | 5.461 | 4. |
20. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:50.929 | 7.863 | 6. |
21. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:51.473 | 8.407 | 4. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 2 | 43 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | 25 |
3. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 24 |
4. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
5. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 18 |
7. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 15 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | 14 |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 6 |
Felipe Massa | – | – | 1 | 6 | |
11. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
12. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 68 |
2. | McLaren-Mercedes | 43 |
3. | Ferrari | 30 |
4. | Williams-Mercedes | 20 |
5. | Force India-Mercedes | 19 |
6. | Red Bull-Renault | 15 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |