Williams: Massa visszakapta volna a helyét Bottastól

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.31. 12:02
null
Pontosabb kommunikációval elkerülte volna a félreértéseket a Williams (Fotó: Reuters)
A Williams-istálló nem állít fel sorrendet pilótái között, csak a csapat érdekeit tartja szem előtt – mondta Rod Nelson vezető versenymérnök a Malajziai Nagydíjon történtek után. Felipe Massa nem engedte el maga mellett Valtteri Bottast, mert úgy vélte, a finn sem tudja megelőzni Jenson Buttont – csakhogy azt nem közölték vele menet közben, hogy Bottas sikertelen próbálkozásai után visszakapta volna a helyét. Jenson Button szerint Lewis Hamilton győzelme üzenet volt Nico Rosberg számára, míg Sebastian Vettel azt mondta, a Red Bull hamarosan felzárkózik. Bár az is biztos, hogy még nem Bahreinben.

Van még mit javítani a kommunikáción a Williams-istállónál, amelynél Felipe Massa megtagadott csapatutasítása volt a fő sztori a Malajziai Nagydíjon. A brazil a verseny végén a rádióutasításnak ellenszegülve nem engedte el maga mellett Valtteri Bottast, akiről úgy gondolta a csapat, nagyobb eséllyel előzheti meg a Massa előtt haladó Jenson Buttont.

A brazil azt mondta, nem akarta feladni a hetedik helyezést, mert szerinte Bottas sem jutott volna Button elé. Claire Williams megbízott csapatfőnök, Frank Williams alapító lánya azt mondta a leintés után, hogy Massa nem csinált rosszat, de Rod Nelson vezető versenymérnök mást mondott.

„Massa nem azt csinálta, amit kértünk tőle – szögezte le Nelson. – Felipe motorjának túl magas volt a hőmérséklete, aggódtunk miatta, míg Valtteri gumijai sokkal frissebbek voltak, mint Jenson autóján. Minden arra utalt, kellene tennünk egy próbát Valtterivel, hátha meg tudja előzni Jensont. Aztán ha két-három körön át hiába próbálkozik, visszaadta volna a pozícióját Massának. Ezzel mindenki elégedett lett volna. Nem nagy ügy, minden csapat így csinálja.”

Más kérdés, hogy ezt a Williams mérnökei rádión nem magyarázták el Massának, és a verseny előtt sem tértek ki külön erre az eshetőségre. Ebben hibázott a csapat, Massa ugyanis jogosan érezte úgy, hogy félre akarják állítani, ráadásul ugyanazzal a szóhasználattal éltek, mint 2010-ben Hockenheimben a Ferrari.

„Nem csapatutasítást adtunk, csak egy stratégiai döntést hoztunk a két autó teljesítményének ismeretében. Felipe autója nem volt százszázalékos, Valtterinek nagyobb esélye volt az előzésre. Ha visszanézik a tévéfelvételeket, látszik, hogy Felipének ki kell bújnia az egyenesekben Button mögül, hogy hűtse a kocsiját, Valtterinek erre nem volt szüksége.”

A verseny elején Bottast arra utasították, hogy maradjon Massa mögött, pedig egyértelműen gyorsabb volt csapattársánál, aki akkor Kevin Magnussen mögé szorult be. Akkor Massának kedvezett a csapat.

„Egyik pilótát sem emeljük a másik fölé, olyan döntéseket hozunk, amelyek a csapat szempontjából az adott pillanatban ésszerűnek tűnnek, és amelyeknek köszönhetően a lehető legjobb eredményt érhetjük el. Két első számú pilótánk van, amit a versenyzőinknek is tudniuk kell, és ezt meg is fogjuk velük beszélni. Nem szabad, hogy bárkiben is tüske maradjon” – mondta Nelson.

SZAVAZÁS

Tartós lesz a Mercedes-fölény a 2014-es F1-es szezonban?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A versenyt megnyerő Lewis Hamilton még 18 pontos hátránnyal van Nico Rosberg mögött a világbajnoki pontversenyben, de úgy érzi, a Malajziában mutatott teljesítményét többször megismételve le fogja dolgozni a melbourne-i kiesése miatt összeszedett hátrányát. Az angol azzal is üzent csapattársának, hogy elmondta, régóta nem nyert ilyen simán versenyt.

„Nem is tudom, milyen régen győztem ilyen fölénnyel, főleg úgy, hogy a csapattársam ért célba másodikként – mondta Hamilton. – Nico nagyon gyors, megnyerte az első versenyt, mindig hozza a remek formáját, természetes, hogy mércének számít, hajtjuk egymást. Ám az idén van valami extra bennem, többet tudok kihozni magamból, mint bármikor, mondhatni a belső késztetés erősebb, mint amit Nico előidéz. Ezért is tudtam ekkora fölénnyel nyerni.”

Jenson Button, Hamilton korábbi csapattársa úgy véli, az ehhez hasonló versenyek sora meg fogja törni Rosberget.

„Az, hogy ilyen nagy fölénnyel nyert Lewis, fájni fog Nicónak. Lewis ultragyors volt, mindkettőjüknek tiszta versenye volt, mégis hatalmas volt a különbség. Ez az első csapás Rosbergre” – fogalmazott Button.

Az első két versenyen a Mercedes utolérhetetlennek tűnt, de Sebastian Vettel figyelmeztette riválisait, hogy a Red Bull nagyon gyorsan fejlődik.

„Amit eddig elértünk, jobb, mint amit a téli felkészülés alapján reméltünk, de ennél sokkal jobbak is leszünk, hiszen még mindig nem jó az autót vezetni, nem érzem kényelmesnek, nem bízom benne annyira, mint korábban. Ha a pálya mellől figyelik és hallgatják, hogyan viselkedik a Mercedes a mi autónkhoz képest, megértik, miről beszélek – mondta Vettel. – De csak idő kérdése, hogy mindent helyrehozzunk, kijavítsuk a hibákat, és újabb nagy lépéseket tegyünk a felzárkózásban. Akkor nem lesz ilyen könnyű a Mercedes feladata.”

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 68
2. McLaren-Mercedes 43
3. Ferrari 30
4. Williams-Mercedes 20
5. Force India-Mercedes 19
6. Red Bull-Renault 15
7. Toro Rosso-Renault 7

Vettel szavai alapján a 2009-es idény megismétlésére számíthatunk, amikor a Mercedes még Brawn-istállóként nagyon jól kezdte az idényt, a rajtnál beragadó Red Bull viszont az idény közben felzárkózott, s az évad második felében már a legerősebb csapat volt, de Vettel nem tudta ledolgozni Button előnyét, amit az évad elején gyűjtött össze.

Ebből a szempontból is érdekesen alakulhat a 2014-es idény – és még a Ferrari esetleges felzárkózásáról nem is beszéltünk!

A mezőny közben már Bahreinbe tart, a hét végén a téli tesztek kétharmadának otthont adó szahíri pályán versenyeznek a pilóták – az esős időmérő kizárva, a Mercedes-fölény nem.

„Bahreinben nem leszünk annyira közel a Mercedeshez, mint Sepangban, a szahíri pályán a motorerő dominál, egyenesek és lassú kanyarok váltják egymást. Malajziában a hosszú egyenesekben győztek le minket, de a Renault azon dolgozik, hogy ezen a téren is javuljunk” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Bahreinben minden készen áll az F1 fogadására (Fotó: Twitter/BAH_Int_Circuit)
Bahreinben minden készen áll az F1 fogadására (Fotó: Twitter/BAH_Int_Circuit)

Horner nem érti, miért váltott ki akkora felháborodást, hogy Vettel csütörtökön sz.rnak minősítette az új autók hangját.

„Senki sem kérdezett még erről, nem vontak felelősségre miatta. Örüljenek, hogy kimondja, amit gondol – mondta Horner. – A politikailag korrekt nyilatkozatok korában élünk, de a Red Bull filozófiája az, hogy engedjük a pilótáinknak, hogy kimondják, amit gondolnak. Volt ebből problémánk a múltban. Nem hiszem, hogy bárkinek joga lenne bírálni Sebastiant amiatt, hogy kimondta a véleményét.”

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 2 2 43
2. Lewis Hamilton 1 1 1 25
3. Fernando Alonso 2 24
4. Jenson Button 1 2 23
5. Kevin Magnussen 1 2 20
6. Nico Hülkenberg 2 18
7. Sebastian Vettel 1 1 15
8. Valtteri Bottas 2 14
9. Kimi Räikkönen 1 6
Felipe Massa 1 6
11. Jean-Éric Vergne 1 4
12. Danyiil Kvjat 2 3
13. Sergio Pérez 1 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik