Rosberg nyert Monacóban, ismét vezet az összetettben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.05.25. 13:31
null
Rosberg idei második futamgyőzelmével visszaállt a vb-pontverseny élére (Fotók: Action Images)
A Formula–1-es Monacói Nagydíjat a Mercedesszel versenyző német Nico Rosberg nyerte meg, ezzel az összetettben átvette a vezetést második helyen záró csapattársától, a brit Lewis Hamiltontól. Az angol sokáig közvetlen közelről üldözte csapattársát, de a hajrában a szemébe ment valami, lemaradt, és a 2. helyért is meg kellett küzdenie. A dobogó harmadik fokára az ausztrál Daniel Ricciardo állhatott fel, a 8. helyen célba érő Jules Bianchi pedig megszerezte a Marussia első vb-pontjait – időbüntetés miatt a 9. helyre sorolták vissza, de így is pontszerző lett.

 

Nico Rosberg kihasználta a szombaton megszerzett pole pozícióját, és akárcsak tavaly, rajt-cél győzelmet aratott a hercegségben. Arra, hogy valaki így nyerjen itt kétszer egymás után, legutóbb Ayrton Senna volt képes, még 1990-ben és 1991-ben.

A német ezzel visszavette a vezetést a vb-pontversenyben Lewis Hamiltontól, aki a második helyről indulva a rajtnál esélytelen volt csapattársával szemben, és a későbbiekben is hiába üldözte közvetlen közelről Rosberget, esélytelen volt a manőver megkezdésére. A hajrában ráadásul valami a szemébe ment, ami megzavarta, lelassult, és a hajrában még vissza kellett vernie Daniel Ricciardo támadását. Sikerrel tette, de a második helyezésnek nem tudott örülni, és a szombati tüske benne maradt Rosberg időmérős hibája miatt, és továbbra is levegőnek nézte kollégáját az eredményhirdetéskor.

Ricciardo egymás után másodszor ért célba dobogós helyen, amivel feljött a vb-pontverseny negyedik helyére a Mercedes duója és a 4. helyen célba érő Fernando Alonso mögé. A spanyolnak eseménytelen versenye volt, nem úgy, mint csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki jól rajtolt, előbb a 4., majd a 3. helyen haladt. Ám a boxkiállása után a biztonsági autó mögött koccant az egyik Marussiával, és defekt miatt újabb kerékcserére volt szüksége. Visszaesett a középmezőnybe, majd a végén még Kevin Magnussennel is ütközött. Az egyetlen vigasz a leggyorsabb kör lehet a számára.

Sebastian Vettel műszaki hiba miatt esett ki még a verseny elején, nullázása pedig azt jelenti, hogy visszacsúszott az összetett 6. helyére. Az autó meghibásodása miatt adta fel a viadalt a két Toro Rosso is, valamint Valtteri Bottas, aki az idén először maradt pont nélkül.

Rosberg, Alonso és Nico Hülkenberg azonban továbbra is minden versenyen örülhetett, a Force India pilótája az 5. helyezésével Vettel elé is került az összetettben. A két McLaren három eredménytelen verseny után dupla pontszerzést ünnepelt, és a Lotus is ismét 8. lett Romain Grosjeannal.

A nap hőse Jules Bianchi, aki a 14 célba érő között a 8. helyen zárt, megszerezve a Marussia első pontjait. A francia a hivatalos eredménylistán a 9. lett, mivel 5 másodperces büntetést kapott (és emiatt visszaesett Grosjean mögé), mert a rajtnál rossz helyre állt.

A Marussia története ötödik szezonjában az első pontjait szerezte, és a Caterham mellett a Saubert is megelőzi a konstruktőr-vb-ben. A Sauber simán pontot szerezhetett volna, de Adrian Sutil és Esteban Gutiérrez egyaránt kicsúszott.

Folytatás két hét múlva Kanadában.

A FUTAM KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL.

61. MONACÓI NAGYDÍJ (78 kör, 260.520 km), A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:49:27.661
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 9.210 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 9.614 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 32.452 mp h.
5. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1 kör h.
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
9. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1 kör h.
10. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1 kör h.
11. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1 kör h.
12. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1 kör h.
13. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 2 kör h.
14. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Esteban Gutiérrez
mexikói
Sauber-Ferrari
60
Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 56
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 51
Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 24
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 11
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 6
Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 0
NEM INDULT
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault
Leggyorsabb kör: Räikkönen (75. kör) 1:18.479
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 2 6 6 122
2. Lewis Hamilton 4 5 5 118
3. Fernando Alonso 1 6 61
4. Daniel Ricciardo 2 4 54
5. Nico Hülkenberg 6 47
6. Sebastian Vettel 1 4 45
7. Valtteri Bottas 5 34
8. Jenson Button 1 3 31
9. Kevin Magnussen 1 3 21
10. Sergio Pérez 1 4 20
11. Felipe Massa 3 18
12. Kimi Räikkönen 4 17
13. Romain Grosjean 2 8
14. Jean-Éric Vergne 1 4
15. Danyiil Kvjat 3 4
16.Jules Bianchi


1
2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 240
2. Red Bull-Renault 99
3. Ferrari 78
4. Force India-Mercedes 67
5. McLaren-Mercedes 52
6. Williams-Mercedes 52
7. Toro Rosso-Renault 8
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

A FUTAM TUDÓSÍTÁSA

Rosberg idei második győzelmét aratta, és visszaállt a vb élére. Hamilton bebiztosította a kettős győzelmet, Ricciardo ismét a dobogón.

Räikkönen friss gumikon 1:18.479-es leggyorsabb kört futott a 75. körében.

Hamilton nagyot védekezett Ricciardóval szemben, Rosberg győzelme nem forgott veszélyben az utolsó körökben.

Magnussen és Räikkönen akadt össze a hajtűkanyarban, Bianchi már a 8. helyen! A finn harmadszor járt a boxban.

Ricciardo nagyon gyors, körönként 1.5 másodpercet hoz Hamiltonon, a 73. kör végén 0.7 másodperc volt Hamilton és az ausztrál között. Alonso 20 másodpercre van tőlük.

Grosjean 1.7 másodpercre megközelítette Bianchit. Ricciardo 1:19.252-re javította a leggyorsabb kört, miközben Hamilton szeme rendbe jött. Azt kérdezte, mennyire van Rosbergtől, az 5.7 másodperces hátrány azonban túl sok, hogy ledolgozza.

Az 5. helyen haladó Hülkenberg lelassult, felzárkózott rá Magnussen.

A következő körben újabb másodpercet veszített, eldőlt a verseny. Ricciardo 8 másodpercre van Hamiltontól.

Hamilton lelassult, arra panaszkodott, hogy nem lát a bal szemére. Rosberg előnye 4 másodpercre nőtt a 66. körre.

Monaco nemcsak a pilóták, a fotósok egyik kedvenc helyszíne is
Monaco nemcsak a pilóták, a fotósok egyik kedvenc helyszíne is

Ricciardóé a leggyorsabb kör: 1:19.316. Bianchi 7.3 másodpercre növelte az előnyét, de öt másodperces stop-and-go büntetést kapott.

Ha valóban a végén adják hozzá az 5 másodpercet, hatalmas a tét Bianchi és Grosjean között. A 63. körben a különbség 6.1 másodpercre csökkent.

Gutiérrez a 60. körben megpördült a Rascasse-ban, leállt az autója, Bianchi a 10. helyen. Grosjean 9.3 másodpercre van honfitársától, ha 5 másodpercen belülre kerül a Marussiához képest, elcsenheti a pontját – ha tényleg hozzáadódik Bianchi idejéhez.

Gutiérrez, Bianchi és Chilton a biztonsági időszakban töltötte le az 5 másodperces büntetését a kerékcseréje alatt, ami szabálytalan, így a végén kaphatnak 5-5 másodpercet az eredményükhöz.

Bottas autója leállt, elfüstölt a Mercedes-motor. Gutiérrez a 8., Räikkönen a 9., Massa a 10., Bianchi a 11. helyen. Bottas az idén először marad pont nélkül – így már csak Rosberg, Alonso és Hülkenberg tarthatja meg jó sorozatát.

Az 55. körre a 8. helyen haladó Bottasra felzárkózott Gutiérrez és Räikkönen.

Rosberg ügyesen spórol, a mérnöke elégedett vele, arra kéri a németet, tartsa ezt a vezetési stílust, amellyel maga mögött tartja Hamiltont, és rendbe jött a fogyasztási mutatója is.

Vergne Toro Rossója felmondta a szolgálatot, füstölgő motorral állt be a boxba.

Gutiérrez a 9. helyen a Sauber idei első pontjai felé száguld, az 50. körben Räikkönen 2 másodpercre van tőle.

A Mercedes közölte a Twitteren, hogy a közvetítésben a képernyőn megjelenő üzemanyagszint olyan pontos, hogy amikor Rosbergnek elveszett a telemetriája, a csapat ezt az adatsort használta.

Hamiltonnak szóltak, hogy Rosbergnek az 1-es és a 3-as kanyarban spórolnia kell, ha próbálkozna, ott tegye. Közelről üldözi csapattársát.

Hamilton végig közelről üldözi csapattársát
Hamilton végig közelről üldözi csapattársát

Massa szervizelt a 45. kör végén. Bianchi elé, a 11. helyre jött vissza, Räikkönen mögött folytatta.

Rosbergnek szóltak, hogy változtasson a vezetési stílusán, mert így bajban lesz az fogyasztással. Hamilton 8 tizedre van tőle a 42. körben.

Bianchi a 12. helyen halad, a verseny fele van hátra, a francia számára nem elérhetetlen a pontszerzés a Marussiával.

Vergne letöltötte a büntetését, az első tíz sorrendje Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutiérrez lett a 37. kör végén. Massa még nem volt a boxban.

Räikkönen megelőzte Kobajasit a Rascasse-ban, és Bianchi is átverekedte magát a japán pilótán.

Vergne áthajtásos büntetést kapott veszélyes elengedés miatt. A 6. helyről bűnhődik a francia.

Rosberg és Hamilton ugyanúgy rázza le Ricciardót, mint korábban Räikkönent, a 34. kör végén 4.7 másodperc az ausztrál hátránya.

Magnussen szabálytalanul előzte meg az újrainduláskor Vergne-t, ezért visszaengedte maga elé. Csakhogy közben a szemfüles Hülkenberg is megelőzte a dánt.

A Ferrari közölte, Räikkönennek hátulról nekiment az egyik lekörözött Marussia, ezért kellett megint kijönnie.

A 30. kör végén Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Magnussen, Vergne, Hülkenberg, Bottas, Gutiérrez, Kobajasi, Räikkönen, Bianchi, Grosjean, Ericsson, Chilton a sorrend. Újraindult a verseny.

Másodszor Sutil miatt jött be a biztonsági autó
Másodszor Sutil miatt jött be a biztonsági autó

Räikkönen másodszor is beállt a boxba, a 14. helyre esett vissza. Újabb készlet lágy gumit kapott, defektje lehetett.

Hamilton nem érti, miért kellett most kereket cserélni, egyszerre Rosberggel, miért nem jöhetett ki egy körrel korábban, amikor néhányan a boxba álltak. A kérdést megkerülve azt mondta neki a mérnöke, hogy ezekkel a gumikkal a célig mehet.

Rosberg, Hamilton, és a többiek mind a boxutcába hajtottak. Lágy gumikat kaptak, Massa viszont kint maradt a pályán. Vergne-t Magnussen elé engedték ki, majdnem összeütközött a két autó. Büntethetik érte a Toro Rossót.

Sutil az alagút után megcsúszott, és kiesett a versenyből a sikánnál. Pedig jó versenye volt. Az első légterelőjének törmelékei hevernek a pályán, a 26. körben jön a biztonsági autó.

Rosberg képtelen elszakadni Hamiltontól, beállt az 1-1.5 másodperces különbség kettejük között. Ricciardo ugyanakkor felzárkózott Räikkönenre.

A 20. kör végén Räikkönen már 10 másodperccel maradt le Hamiltontól. Ricciardo sem volt közel a finnhez.

Gutiérrez, Chilton és Bianchi rossz helyre állt a rajtrácson, 5-5 másodperces büntetést kaptak, amit a kerékcserekor kell letölteniük.

Rosberg hibázott a Mirabeau-ban, elfékezte magát, de nem sok időt vesztett.

Azt mondták Grosjeannak a rádión, hogy Sutil előzései simán beleférnek, lehet agresszívan versenyezni, amíg nincs ütközés. A Lotus Eriicsson Caterhamje mögött halad. Sutil Bianchit a sikánnál utasította maga mögé. Ezzel a 15. helyen halad.

Hamilton a 14. körben már 1.3 másodpercre volt Rosbergtől, kopni kezdtek a hátsó gumijai. Räikkönen 7 másodperce volt az angoltól.

Sutil nem csak körözget, Grosjeant, majd Ericssont is megelőzte a korábban Loews és Grand Hotel, az idén Fairmon-kanyarnak hívott visszafordítóban.

Kvjat a boxba állt, leállította a motorját, és feladta a versenyt.

Vettel visszaevickélt a boxba, ahol feladta a versenyt. Előtte azt mondta, nem sok értelme volt visszamenni. „Ezzel csak mások versenyét teszem tönkre. Mintha a turbó hangja sem lenne tiszta, akadozik" – mondta a rádióban.

Rosberg és Hamilton a 6. kör végén 2.6 másodperccel haladt Räikkönen előtt. Hamilton tapadt a csapattársára, körönként fél másodpercet adtak a Ferrarinak. Ám a mezőny Räikkönen mögött is szétszakadt, csak Vergne (7.) és Kvjat (8.) között volt 2 másodpercnél kisebb különbség.

Räikkönen pazar rajtot vett, Vettel műszaki hibája után a 3. helyre jött fel
Räikkönen pazar rajtot vett, Vettel műszaki hibája után a 3. helyre jött fel

Vettel a 4. kör végén a boxba állt, de egy perc veszteglés után újraindult. Egyesben ragadt a váltója, lassan gurult tovább.

A verseny a 3. kör végén indult újra. Räikkönen megelőzte Vettelt, Alonso pedig Ricciardót. Vettel lelassult, többen is elmentek mellette.

Grosjean és Sutil kereket cserélt, a többiek mentek tovább. A franciának defektesek voltak a gumijai.

Pérez az első körben a falnak ütközött, ott ragadt, jött a biztonsági autó. A mexikóit tavalyi csapattársa, Button öklelte fel a Mirabeau-ban.

Pérez versenye az első körben véget ért
Pérez versenye az első körben véget ért

Az 1. kör végén Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Kvjat, Hülkenberg, Button, Bottas, Massa, Gutiérrez, Kobajasi, Bianchi, Chilton, Ericsson a sorrend, Maldonado nem rajtolt el.

Rosberg kiválóan rajtolt, Hamiltonnak esélye sem volt arra, hogy mellé érjen. Räikkönen viszont elment Ricciardo mellett.

A Lotus pilótája a boxból rajtol.

Maldonado autója nem indult el. A venezuelai mellett Hülkenberg, Sutil, Chilton, Bianchi és Ericsson indul lágy gumikon, a többiek szuperlágyakon.

ELŐZMÉNYEK

13.58 A levegő 20, az aszfalt 28 fokos.

13.56 A Sky Sports beszélt Derek Warwickkal, a sportfelügyelő testület egyik tagjával, aki szerint hihetetlen, hogy Hamilton ki merte mondani, Ayrton Senna módjára jár majd el a rajtnál Rosberggel. A felügyelők is figyelik a 2008-as világbajnok rajtját.

13.54 A pilóták nagy része a rajtrácson, Ericsson a boxban várja az indulást. Mindenki készen áll.

13.51 Hamilton ellen szól, hogy 2002 óta nem nyert senki Monte-Carlóban a 2. rajtkockából indulva, akkor David Coulthard győzött.

A RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault
8. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
13. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault
16. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
18. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault
21. Jules Bianchi* francia Marussia-Ferrari
Marcus Ericsson**
svéd Caterham-Renault
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés. **baleset okozása miatt a boxból rajtol

13.50 Telt ház van a pályán, a lelátók és az erkélyek is megteltek. A nap is kisütött, pár perc alatt 20 fokra szökött a hőmérő higanyszála.

13.47 Niki Lauda a Sky Sportsnak megerősítette, amit a német újságíróknak is elmondott: „Próbáltam beszélni Nicóval és Lewiszal reggel, de nem sokra mentem. Megmondtam nekik, ha összeütköznek, velem gyűlik meg a bajuk" – mondta az oszták a rajtrácson.

13.41 Räikkönen is a rajtrácson, a finn a gyomorpanaszai ellenére el tud rajtolni.

13.40 Rosberg kuplungja túlhevült szombaton, a csapat büntetés nélkül kicserélhette.

13.37 A hivatalos előrejelzés szerint 20 százalék az esély arra, hogy esni fog az eső.

13.36 A Pirelli szerint annyira kemények az idei abroncsok, hogy ha nem esik, egyetlen boxkiállással teljesíteni lehet a 78 kört. Azaz készülhetünk a délutáni vonatozásra!

13.35 Nyitva a boxutca, a pilóták a rajtrácsra tartanak.

13.32 Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója elárulta, ma reggel Rosberg és Hamilton nem örült egymás látványának. „Ha a csapattársad a legfőbb riválisod a világbajnoki címért folyó versenyben, nem vagytok barátok. Ez természetes" – mondta a csapatvezető.

13.30 Felhők gyülekeznek a monacói hegyek mögött, és egyre inkább elborítják az eget. A levegő 16-17 fokos, fél órája még senki sem számított esőre, de már sokan elkezdtek aggódni – vagy éppen reménykedni, ez nézőpont kérdése.

13.27 Hamilton még a pilótaparádén is paprikás hangulatban volt, arra a kérdésre, hogy lecsillapodott-e Rosberg telemetriai adatai láttán, azt mondta, egyáltalán nem. A német sajtó szerint a két pilóta nem beszél egymással, de Hamilton azt mondta, ugyanolyan a viszonya Rosberggel, „mint bármikor.”

13.25 Ami pedig a Mercedest illeti. Az időmérő edzést úgy nyerte meg Rosberg, hogy az élen állva az utolsó körében elrontotta a Mirabeau-kanyart, a bukótérbe kormányozta autóját, így a mögötte érkezők a miatta meglengetett sárga zászlók láttán lassítani kényszerültek, és senki sem javított. Hamilton sem, az angol csapattárs ráadásul meg van győződve róla, hogy Rosberg mindezt szándékosan tette, és nem fogadta el a bocsánatkérést.

13.22 Nem indult jól Kimi Räikkönen napja, a Ferrari finn pilótája gyomorrontást kapott, ami mmiatt lemaradt a verseny előtt egy órával megtartott pilótaparádéról.

13.20 A Mercedes alakuló belviszálya a fő sztori a Monacói Nagydíjon, de Nico Rosberg és Lewis Hamilton egyre inkább elfajuló ütközetén túl is „van élet”. Jules Bianchi öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt, így a 19. rajtkockából a 21.-re sorolták vissza. A 22. üresen marad, Marcus Ericsson ugyanis Felipe Massa kilökéséért onnan került át a boxutcába.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik