Nico Rosberg kihasználta a szombaton megszerzett pole pozícióját, és akárcsak tavaly, rajt-cél győzelmet aratott a hercegségben. Arra, hogy valaki így nyerjen itt kétszer egymás után, legutóbb Ayrton Senna volt képes, még 1990-ben és 1991-ben.
A német ezzel visszavette a vezetést a vb-pontversenyben Lewis Hamiltontól, aki a második helyről indulva a rajtnál esélytelen volt csapattársával szemben, és a későbbiekben is hiába üldözte közvetlen közelről Rosberget, esélytelen volt a manőver megkezdésére. A hajrában ráadásul valami a szemébe ment, ami megzavarta, lelassult, és a hajrában még vissza kellett vernie Daniel Ricciardo támadását. Sikerrel tette, de a második helyezésnek nem tudott örülni, és a szombati tüske benne maradt Rosberg időmérős hibája miatt, és továbbra is levegőnek nézte kollégáját az eredményhirdetéskor.
Ricciardo egymás után másodszor ért célba dobogós helyen, amivel feljött a vb-pontverseny negyedik helyére a Mercedes duója és a 4. helyen célba érő Fernando Alonso mögé. A spanyolnak eseménytelen versenye volt, nem úgy, mint csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki jól rajtolt, előbb a 4., majd a 3. helyen haladt. Ám a boxkiállása után a biztonsági autó mögött koccant az egyik Marussiával, és defekt miatt újabb kerékcserére volt szüksége. Visszaesett a középmezőnybe, majd a végén még Kevin Magnussennel is ütközött. Az egyetlen vigasz a leggyorsabb kör lehet a számára.
Sebastian Vettel műszaki hiba miatt esett ki még a verseny elején, nullázása pedig azt jelenti, hogy visszacsúszott az összetett 6. helyére. Az autó meghibásodása miatt adta fel a viadalt a két Toro Rosso is, valamint Valtteri Bottas, aki az idén először maradt pont nélkül.
Rosberg, Alonso és Nico Hülkenberg azonban továbbra is minden versenyen örülhetett, a Force India pilótája az 5. helyezésével Vettel elé is került az összetettben. A két McLaren három eredménytelen verseny után dupla pontszerzést ünnepelt, és a Lotus is ismét 8. lett Romain Grosjeannal.
A nap hőse Jules Bianchi, aki a 14 célba érő között a 8. helyen zárt, megszerezve a Marussia első pontjait. A francia a hivatalos eredménylistán a 9. lett, mivel 5 másodperces büntetést kapott (és emiatt visszaesett Grosjean mögé), mert a rajtnál rossz helyre állt.
A Marussia története ötödik szezonjában az első pontjait szerezte, és a Caterham mellett a Saubert is megelőzi a konstruktőr-vb-ben. A Sauber simán pontot szerezhetett volna, de Adrian Sutil és Esteban Gutiérrez egyaránt kicsúszott.
Folytatás két hét múlva Kanadában.
A FUTAM KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49:27.661 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.210 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 9.614 mp h. |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 32.452 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
9. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1 kör h. |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1 kör h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 2 kör h. |
14. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 60 | |
Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 56 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 51 | |
Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 24 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 11 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | |
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 0 | |
NEM INDULT | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | ||
Leggyorsabb kör: Räikkönen (75. kör) 1:18.479 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 6 | 6 | 122 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 6 | 61 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 54 |
5. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 47 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 31 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 240 |
2. | Red Bull-Renault | 99 |
3. | Ferrari | 78 |
4. | Force India-Mercedes | 67 |
5. | McLaren-Mercedes | 52 |
6. | Williams-Mercedes | 52 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
A FUTAM TUDÓSÍTÁSA
Rosberg idei második győzelmét aratta, és visszaállt a vb élére. Hamilton bebiztosította a kettős győzelmet, Ricciardo ismét a dobogón.
Räikkönen friss gumikon 1:18.479-es leggyorsabb kört futott a 75. körében.
Hamilton nagyot védekezett Ricciardóval szemben, Rosberg győzelme nem forgott veszélyben az utolsó körökben.
Magnussen és Räikkönen akadt össze a hajtűkanyarban, Bianchi már a 8. helyen! A finn harmadszor járt a boxban.
Ricciardo nagyon gyors, körönként 1.5 másodpercet hoz Hamiltonon, a 73. kör végén 0.7 másodperc volt Hamilton és az ausztrál között. Alonso 20 másodpercre van tőlük.
Grosjean 1.7 másodpercre megközelítette Bianchit. Ricciardo 1:19.252-re javította a leggyorsabb kört, miközben Hamilton szeme rendbe jött. Azt kérdezte, mennyire van Rosbergtől, az 5.7 másodperces hátrány azonban túl sok, hogy ledolgozza.
Az 5. helyen haladó Hülkenberg lelassult, felzárkózott rá Magnussen.
A következő körben újabb másodpercet veszített, eldőlt a verseny. Ricciardo 8 másodpercre van Hamiltontól.
Hamilton lelassult, arra panaszkodott, hogy nem lát a bal szemére. Rosberg előnye 4 másodpercre nőtt a 66. körre.
Ricciardóé a leggyorsabb kör: 1:19.316. Bianchi 7.3 másodpercre növelte az előnyét, de öt másodperces stop-and-go büntetést kapott.
Ha valóban a végén adják hozzá az 5 másodpercet, hatalmas a tét Bianchi és Grosjean között. A 63. körben a különbség 6.1 másodpercre csökkent.
Gutiérrez a 60. körben megpördült a Rascasse-ban, leállt az autója, Bianchi a 10. helyen. Grosjean 9.3 másodpercre van honfitársától, ha 5 másodpercen belülre kerül a Marussiához képest, elcsenheti a pontját – ha tényleg hozzáadódik Bianchi idejéhez.
Gutiérrez, Bianchi és Chilton a biztonsági időszakban töltötte le az 5 másodperces büntetését a kerékcseréje alatt, ami szabálytalan, így a végén kaphatnak 5-5 másodpercet az eredményükhöz.
Bottas autója leállt, elfüstölt a Mercedes-motor. Gutiérrez a 8., Räikkönen a 9., Massa a 10., Bianchi a 11. helyen. Bottas az idén először marad pont nélkül – így már csak Rosberg, Alonso és Hülkenberg tarthatja meg jó sorozatát.
Az 55. körre a 8. helyen haladó Bottasra felzárkózott Gutiérrez és Räikkönen.
Rosberg ügyesen spórol, a mérnöke elégedett vele, arra kéri a németet, tartsa ezt a vezetési stílust, amellyel maga mögött tartja Hamiltont, és rendbe jött a fogyasztási mutatója is.
Vergne Toro Rossója felmondta a szolgálatot, füstölgő motorral állt be a boxba.
Gutiérrez a 9. helyen a Sauber idei első pontjai felé száguld, az 50. körben Räikkönen 2 másodpercre van tőle.
A Mercedes közölte a Twitteren, hogy a közvetítésben a képernyőn megjelenő üzemanyagszint olyan pontos, hogy amikor Rosbergnek elveszett a telemetriája, a csapat ezt az adatsort használta.
Hamiltonnak szóltak, hogy Rosbergnek az 1-es és a 3-as kanyarban spórolnia kell, ha próbálkozna, ott tegye. Közelről üldözi csapattársát.
Massa szervizelt a 45. kör végén. Bianchi elé, a 11. helyre jött vissza, Räikkönen mögött folytatta.
Rosbergnek szóltak, hogy változtasson a vezetési stílusán, mert így bajban lesz az fogyasztással. Hamilton 8 tizedre van tőle a 42. körben.
Bianchi a 12. helyen halad, a verseny fele van hátra, a francia számára nem elérhetetlen a pontszerzés a Marussiával.
Vergne letöltötte a büntetését, az első tíz sorrendje Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutiérrez lett a 37. kör végén. Massa még nem volt a boxban.
Räikkönen megelőzte Kobajasit a Rascasse-ban, és Bianchi is átverekedte magát a japán pilótán.
Vergne áthajtásos büntetést kapott veszélyes elengedés miatt. A 6. helyről bűnhődik a francia.
Rosberg és Hamilton ugyanúgy rázza le Ricciardót, mint korábban Räikkönent, a 34. kör végén 4.7 másodperc az ausztrál hátránya.
Magnussen szabálytalanul előzte meg az újrainduláskor Vergne-t, ezért visszaengedte maga elé. Csakhogy közben a szemfüles Hülkenberg is megelőzte a dánt.
A Ferrari közölte, Räikkönennek hátulról nekiment az egyik lekörözött Marussia, ezért kellett megint kijönnie.
A 30. kör végén Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Magnussen, Vergne, Hülkenberg, Bottas, Gutiérrez, Kobajasi, Räikkönen, Bianchi, Grosjean, Ericsson, Chilton a sorrend. Újraindult a verseny.
Räikkönen másodszor is beállt a boxba, a 14. helyre esett vissza. Újabb készlet lágy gumit kapott, defektje lehetett.
Hamilton nem érti, miért kellett most kereket cserélni, egyszerre Rosberggel, miért nem jöhetett ki egy körrel korábban, amikor néhányan a boxba álltak. A kérdést megkerülve azt mondta neki a mérnöke, hogy ezekkel a gumikkal a célig mehet.
Rosberg, Hamilton, és a többiek mind a boxutcába hajtottak. Lágy gumikat kaptak, Massa viszont kint maradt a pályán. Vergne-t Magnussen elé engedték ki, majdnem összeütközött a két autó. Büntethetik érte a Toro Rossót.
Sutil az alagút után megcsúszott, és kiesett a versenyből a sikánnál. Pedig jó versenye volt. Az első légterelőjének törmelékei hevernek a pályán, a 26. körben jön a biztonsági autó.
Rosberg képtelen elszakadni Hamiltontól, beállt az 1-1.5 másodperces különbség kettejük között. Ricciardo ugyanakkor felzárkózott Räikkönenre.
A 20. kör végén Räikkönen már 10 másodperccel maradt le Hamiltontól. Ricciardo sem volt közel a finnhez.
Gutiérrez, Chilton és Bianchi rossz helyre állt a rajtrácson, 5-5 másodperces büntetést kaptak, amit a kerékcserekor kell letölteniük.
Rosberg hibázott a Mirabeau-ban, elfékezte magát, de nem sok időt vesztett.
Azt mondták Grosjeannak a rádión, hogy Sutil előzései simán beleférnek, lehet agresszívan versenyezni, amíg nincs ütközés. A Lotus Eriicsson Caterhamje mögött halad. Sutil Bianchit a sikánnál utasította maga mögé. Ezzel a 15. helyen halad.
Hamilton a 14. körben már 1.3 másodpercre volt Rosbergtől, kopni kezdtek a hátsó gumijai. Räikkönen 7 másodperce volt az angoltól.
Sutil nem csak körözget, Grosjeant, majd Ericssont is megelőzte a korábban Loews és Grand Hotel, az idén Fairmon-kanyarnak hívott visszafordítóban.
Kvjat a boxba állt, leállította a motorját, és feladta a versenyt.
Vettel visszaevickélt a boxba, ahol feladta a versenyt. Előtte azt mondta, nem sok értelme volt visszamenni. „Ezzel csak mások versenyét teszem tönkre. Mintha a turbó hangja sem lenne tiszta, akadozik" – mondta a rádióban.
Rosberg és Hamilton a 6. kör végén 2.6 másodperccel haladt Räikkönen előtt. Hamilton tapadt a csapattársára, körönként fél másodpercet adtak a Ferrarinak. Ám a mezőny Räikkönen mögött is szétszakadt, csak Vergne (7.) és Kvjat (8.) között volt 2 másodpercnél kisebb különbség.
Vettel a 4. kör végén a boxba állt, de egy perc veszteglés után újraindult. Egyesben ragadt a váltója, lassan gurult tovább.
A verseny a 3. kör végén indult újra. Räikkönen megelőzte Vettelt, Alonso pedig Ricciardót. Vettel lelassult, többen is elmentek mellette.
Grosjean és Sutil kereket cserélt, a többiek mentek tovább. A franciának defektesek voltak a gumijai.
Pérez az első körben a falnak ütközött, ott ragadt, jött a biztonsági autó. A mexikóit tavalyi csapattársa, Button öklelte fel a Mirabeau-ban.
Az 1. kör végén Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Kvjat, Hülkenberg, Button, Bottas, Massa, Gutiérrez, Kobajasi, Bianchi, Chilton, Ericsson a sorrend, Maldonado nem rajtolt el.
Rosberg kiválóan rajtolt, Hamiltonnak esélye sem volt arra, hogy mellé érjen. Räikkönen viszont elment Ricciardo mellett.
A Lotus pilótája a boxból rajtol.
Maldonado autója nem indult el. A venezuelai mellett Hülkenberg, Sutil, Chilton, Bianchi és Ericsson indul lágy gumikon, a többiek szuperlágyakon.
ELŐZMÉNYEK
13.58 A levegő 20, az aszfalt 28 fokos.
13.56 A Sky Sports beszélt Derek Warwickkal, a sportfelügyelő testület egyik tagjával, aki szerint hihetetlen, hogy Hamilton ki merte mondani, Ayrton Senna módjára jár majd el a rajtnál Rosberggel. A felügyelők is figyelik a 2008-as világbajnok rajtját.
13.54 A pilóták nagy része a rajtrácson, Ericsson a boxban várja az indulást. Mindenki készen áll.
13.51 Hamilton ellen szól, hogy 2002 óta nem nyert senki Monte-Carlóban a 2. rajtkockából indulva, akkor David Coulthard győzött.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
18. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault |
21. | Jules Bianchi* | francia | Marussia-Ferrari |
Marcus Ericsson** | svéd | Caterham-Renault | |
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés. **baleset okozása miatt a boxból rajtol |
13.50 Telt ház van a pályán, a lelátók és az erkélyek is megteltek. A nap is kisütött, pár perc alatt 20 fokra szökött a hőmérő higanyszála.
13.47 Niki Lauda a Sky Sportsnak megerősítette, amit a német újságíróknak is elmondott: „Próbáltam beszélni Nicóval és Lewiszal reggel, de nem sokra mentem. Megmondtam nekik, ha összeütköznek, velem gyűlik meg a bajuk" – mondta az oszták a rajtrácson.
13.41 Räikkönen is a rajtrácson, a finn a gyomorpanaszai ellenére el tud rajtolni.
13.40 Rosberg kuplungja túlhevült szombaton, a csapat büntetés nélkül kicserélhette.
13.37 A hivatalos előrejelzés szerint 20 százalék az esély arra, hogy esni fog az eső.
13.36 A Pirelli szerint annyira kemények az idei abroncsok, hogy ha nem esik, egyetlen boxkiállással teljesíteni lehet a 78 kört. Azaz készülhetünk a délutáni vonatozásra!
13.35 Nyitva a boxutca, a pilóták a rajtrácsra tartanak.
13.32 Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója elárulta, ma reggel Rosberg és Hamilton nem örült egymás látványának. „Ha a csapattársad a legfőbb riválisod a világbajnoki címért folyó versenyben, nem vagytok barátok. Ez természetes" – mondta a csapatvezető.
13.30 Felhők gyülekeznek a monacói hegyek mögött, és egyre inkább elborítják az eget. A levegő 16-17 fokos, fél órája még senki sem számított esőre, de már sokan elkezdtek aggódni – vagy éppen reménykedni, ez nézőpont kérdése.
13.27 Hamilton még a pilótaparádén is paprikás hangulatban volt, arra a kérdésre, hogy lecsillapodott-e Rosberg telemetriai adatai láttán, azt mondta, egyáltalán nem. A német sajtó szerint a két pilóta nem beszél egymással, de Hamilton azt mondta, ugyanolyan a viszonya Rosberggel, „mint bármikor.”
13.25 Ami pedig a Mercedest illeti. Az időmérő edzést úgy nyerte meg Rosberg, hogy az élen állva az utolsó körében elrontotta a Mirabeau-kanyart, a bukótérbe kormányozta autóját, így a mögötte érkezők a miatta meglengetett sárga zászlók láttán lassítani kényszerültek, és senki sem javított. Hamilton sem, az angol csapattárs ráadásul meg van győződve róla, hogy Rosberg mindezt szándékosan tette, és nem fogadta el a bocsánatkérést.
13.22 Nem indult jól Kimi Räikkönen napja, a Ferrari finn pilótája gyomorrontást kapott, ami mmiatt lemaradt a verseny előtt egy órával megtartott pilótaparádéról.
13.20 A Mercedes alakuló belviszálya a fő sztori a Monacói Nagydíjon, de Nico Rosberg és Lewis Hamilton egyre inkább elfajuló ütközetén túl is „van élet”. Jules Bianchi öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt, így a 19. rajtkockából a 21.-re sorolták vissza. A 22. üresen marad, Marcus Ericsson ugyanis Felipe Massa kilökéséért onnan került át a boxutcába.