Niki Lauda szerint kezd elfajulni a helyzet a Mercedes-istállón belül, de nem feltétlenül Rosberg kicsúszása a jele mindennek.
„Valóban kezdenek elszabadulni az indulatok a két pilótánál, ezért este le kell ülnünk, és el kell beszélgetnünk. Nicót nem hibáztatom, Lewis már négyszer megverte őt az időmérőn, néha ő is lehet gyorsabb – mondta a Mercedes elöljárója. – Biztos vagyok benne, hogy nem szándékosan parkolta le az autóját, egyszerűen túl gyorsan ment, és megcsúszott. Nem ő az első ott ezen a hétvégén.”
Ugyanakkor később vált nyilvánvalóvá, hogy a sportfelügyelők nem magát a kicsúszást vizsgálták, hanem azt, miért tolatott Rosberg a forgalommal szemben, kifelé a bukótérből. Végül ebben sem találtak kivetnivalót.
Toto Wolff csapatigazgató számított a kedvező ítéletre.
„Már vége volt az időmérőnek, amikor kitolatott a bukótérből. A sárga zászlót lengették, a többi pilótát figyelmeztették, és miután mindenki elhaladt mellette, véget ért az edzés – mondta az osztrák sportvezető. – Nem hiszem, hogy bárki is szándékosan kicsúszna. Nico elmérte a féktávot, kicsúszott, és biztonságosabb volt a bukótérbe kormányoznia az autót. Tudom, hogy mindenki a sztorit akarja, de ez most nonszensz. Lewis természetesen mérges, mert kikapott a csapattárástól. Ilyen az, amikor két motivált pilóta alkot egy csapatot – az egyik mindig csalódott, mert csak egy nyerhet.”
Lewis Hamilton a BBC-nek beszélve a Prost–Senna belharc párhuzamát hozta fel.
„Nem tudom, hogy Senna és Prost ilyenkor leült-e egymással megbeszélni a történteket. Nekem nagyon tetszett, ahogy Senna reagált ilyen esetekben, azt hiszem, kitépek egy oldalt a könyvéből. Nicónak nem kell bocsánatot kérnie, az övé a pole. Tudhattam volna, hogy ez lesz” – mondta Hamilton, amit a britek úgy értelmeztek, hogy a vasárnapi rajtnál kőkeményen fogja támadni csapattársát, és előfordulhat, hogy ütközés lesz a vége.
A brit sajtó közben lassan ugyanolyan ellenségképet farag Rosbergből, mint tette egykor Fernando Alonsóval, amikor Hamilton csapattársa volt 2007-ben a McLarennél. A BBC még azt is felelevenítette, hogy 2006-ban, amikor Michael Schumachert megbüntették a monacói időmérő után, a német eltiltását követelő Keke Rosberg azt mondta: „Ez a Rascasse-eset volt a leggusztustalanabb, amit valaha az F1-ben láttam. Azt hittem, Schumacher felnőtt, de tévedtem. Jobb lenne, ha az őszinte emberek sportja maradna az F1.”
A helyszín: Circuit de Monaco A pálya hossza: 3340 méter Kanyarok száma: 19 (7 bal és 12 jobb) A verseny hossza: 78 kör (260.520 km) Gumitípusok: lágy, szuperlágy |
Körrekord: 1:13.532 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2006) Tavalyi pole pozíció: 1:13.876 (Nico Rosberg, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:16.577 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Sebastian Vettel (Red Bull), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Eddigi versenyek Monacóban: 60 Győzelmek a pole-ból: 27 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Olivier Panis (1996) 14. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 2, Räikkönen, Vettel, Button, Hamilton, Rosberg |
Az időmérőt a harmadik helyen záró Daniel Ricciardo azt hitte, ő lesz a legbosszúsabb az első háromból a kvalifikáció után, de tévedett.
„Nem valami jó a hangulat, egyikünk sem repes az örömtől – jegyezte meg Ricciardo a sajtótájékoztatón Rosberg és Hamilton mellett ülve. – Maradt még a körömben, nagyot küzdöttem az autóval, de a nyolcas kanyart elrontottam. Bosszant, mert sokkal közelebb kerülhettem volna a két Mercedeshez.”
Sebastian Vettel ismét kikapott csapattársától, és ismét problémákra panaszkodott, már az időmérő közben is.
„Az első szakaszban elszállt az energiaátalakító, és nem is működött a továbbiakban. Találtunk egy jó megoldást, de biztosan gyorsabb lettem volna, ha minden tökéletesen működik. Az utolsó szakaszban a sárga zászlók miatt nem tudtam javítani a végén. Azt hittem, közelebb leszünk a Mercedeshez, a második sornak is örülnünk kell” – mondta Vettel.
A monacói paddockban szombaton megjelent Justin Bieber kanadai tinisztár, akit vegyes fogadtatással köszöntött az F1-es közeg. Fernando Alonso például azt mondta, nem ér rá, amikor be akarták mutatni neki a tagot.
Az időmérő után a spanyol elégedetten nyilatkozott.
„Két jó kört is össze tudtam rakni, és a végén közelebb kerültem a Red Bullokhoz, mint előzetesen vártuk. Ahhoz, hogy a dobogóra álljak, jó rajt és jó stratégia kell – mondta Alonso. – Korábban mindig volt valaki előttünk, Bottas vagy Hülkenberg, aki befolyásolta a versenyünket. Nem panaszkodhatom, még Rosberg miatt sem, semmit sem változtatott a rajthelyem szemszögéből. Érdekes esténk lehet még a Mercedes miatt. Vasárnap állítólag esni fog, oda kell figyelnünk, hosszú a hetvennyolc kör.”
Kimi Räikkönen ezúttal sem volt beszédes kedvében.
„Nem elég jó a hatodik hely, de a Red Bull még messze van, pláne a Mercedes. A gumik nem elég kiegyensúlyozottak, az autó sem lett jobb, legalábbis ezen a pályán nem lehet érezni, harcolnom kell vele – mondta Räikkönen, akit a Rosberg-esetről is kérdeztek. – Nem azért vagyok itt, hogy ítélkezzem azon, mások mit csinálnak és igazat mondanak-e. Csak Rosberg tudja, mit miért tesz, kívülről nehéz megmondani, hogy hiba volt-e.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jean-Éric Vergne (7.): – Megérdemeltünk már egy ilyen jó eredményt, nagyszerű, hogy mindkét autónk az első tízben van. A második körömet félbe kellett szakítanom, de az elsővel is meglett a hetedik hely. Nem kicsúszott eredmény a mai, biztos vagyok benne, hogy mindkét autóval pontot szerzünk.
Kevin Magnussen (8.): – Nem vagyok elégedett, de a hetedik helynél több amúgy sem volt az autóban. Nehéz tökéletes kört futni, az ember sohasem érzi úgy, hogy sikerült. Jó az autó, de az eredménysorra nézve elszomorodom, mennyivel le vagyunk maradva.
Danyiil Kvjat (9.): – Ez volt az eddigi legbonyolultabb időmérőm. Az elején összetörtem az autót, de a boxban elvégzett orrkúpcsere után azonnal bíztam az autóban. Az utolsó szakaszba jutottunk, de ott nem használhattam ki az új szuperlágy gumikat a sárga zászlók miatt.
Sergio Pérez (10.): – Örülök, hogy az első tízbe kerültem, de lehettem volna előrébb is. Sok időt veszítettem a sikánban. A versenyen a stratégiával juthatunk előbbre, előzni nem lehet.
Nico Hülkenberg (11.): – Elégedett vagyok a második szakaszban elért körömmel, majdnem továbbjutottam. Van egy készlet friss szuperlágy gumink, ami jól jön majd a versenyen, s az sem kizárt, hogy esni fog.
Jenson Button (12.): – Képtelen voltam összerakni egy kört. Az első szakasz még jó volt, a másodikban forgalomba kerültem, de, gondolom, ezzel mindenki így volt. A tizenkettedik rajthelyről nem lesz könnyű versenyem.
Valtteri Bottas (13.): – Nem mondhatnám, hogy erre számítottunk. Az első gumikat nem tudtuk felmelegíteni, nem volt meg a kellő tapadás. Talán nem kell lemondanunk a pontszerzésről.
Romain Grosjean (14.): – Abban bíztunk, hogy a melegebb időben jobbak lesznek az esélyeink, de tévedtünk. A lassú kanyarokban nem vagyunk versenyképesek, az E22-es a gyors kanyarokban erős.
Pastor Maldonado (15.): – A barcelonai teszt nagyon biztató volt, derűlátóan jöttünk Monte-Carlóba, de csalódnunk kellett. A gumik túl kemények a monacói pályához, és a forgalom sem kedvezett nekem.
Felipe Massa (16.): – Mit mondhatnék? Hagytam helyet neki, de így is nekem jött. Nem lett volna könnyű a harmadik szakaszba jutni, de megvalósíthatónak tartottam. Újabb verseny, amelyen önhibámon kívül kerülök nehéz vagy lehetetlen helyzetbe.
Esteban Gutiérrez (17.): – Nüanszokon múlik, hogy tovább tudunk-e jutni az első szakaszból, a legkisebb hiba vagy más tényező megakadályozhat ebben. A sárga zászlók a szakasz végén rosszul jöttek.
Adrian Sutil (18.): – Csalódott vagyok, mert az első köröm jó volt, a végén viszont a sárga zászlók miatt lassítanom kellett. Ez Monacóban mindig benne van.
Jules Bianchi (19.): – Nehéz lett volna a második szakaszba jutni, de nem lehetetlen. A végén a sárga zászlók miatt fél másodpercet veszítettem, és hat tizeddel kaptunk ki a Saubertől.
Max Chilton (20.): – Elégedett vagyok, jól sikerültek az autón végrehajtott módosítások. Több baleset is megerősítette, hogy nehéz a pálya, és kegyetlenül megbűnhődik, aki hibázik. Ha sok hiba lesz a versenyen, kihasználhatjuk.
Kobajasi Kamui (21.): – Nehéz hétvégénk van, de úgy tudom, vasárnap eshet az eső, és ha így lesz, bármi megtörténhet.
Marcus Ericsson (22., a boxból rajtol): – Massa mögé értem, félrehúzódott a külső ívre, ami miatt módosítanom kellett a fékezési pontot, a kerekek leblokkoltak, a falba csúsztam, és sajnos Felipének is nekimentem. Sajnálom, hiba volt.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.989 | átlag: 158.110 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.048 | 0.059 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.384 | 0.395 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.547 | 0.558 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.686 | 0.697 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:17.389 | 1.400 |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:17.540 | 1.551 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:17.555 | 1.566 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:18.090 | 2.101 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.327 | 2.338 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.846 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.988 | |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.082 | |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.196 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:18.356 | |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | idő nélkül | |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.741 | |
18. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:18.745 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:19.332 | |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:19.928 | |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:20.133 | |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:21.732 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Nico Rosberg | 1 | 5 | 5 | 97 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 5 | 49 |
4. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 3 | 39 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 37 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
12. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 4 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |