Előzetesen péntekre jósolták, de egyáltalán nem zavarta csapadék a két szabadedzést. Ha szombaton és vasárnap is elkerüli az eső a Notre Dame-szigetet, a Mercedes újabb kettős győzelmet arathat, amivel történelmet írhat, hiszen egy csapat sem ért még el zsinórban hat dupla diadalt. A Ferrari 1952-ben és 2002-ben ötig jutott, amit Monte-Carlóban beállított a Nico Rosberg, Lewis Hamilton páros.
Ám a két Mercedes-pilóta számára az a legfontosabb, hogy újabb kettős siker esetén a saját neve álljon az eredménylista tetején.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso a két Mercedes előtt Kanadában |
2. szabadedzés: Hamilton és Rosberg visszaállította a rendet Montrealban |
SZOMBAT |
16.00–17.00: 3. szabadedzés |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Räikkönen: A Ferrari az idén már nem zárkózik fel |
„Nagyon nehéz előzni ezen a pályán. Két hete is borzasztó nehéz volt, kulcsfontosságú, hogy kié lesz a pole pozíció. Nico ma is nagyon gyors volt, nagyon oda kell figyelnem – mondta Hamilton. – Gyorsak vagyunk, ám mindenki máshoz hasonlóan mi is a határon autóztunk. Szombatig a beállítások miatt javulhatunk, de nagyon remélem, hogy a Ferrari és a Red Bull teljesítménye valós, és közelebb kerültek. Azonban azt is be kell látni, hogy két hét alatt nem lehet csodát tenni, még mindig a mi győzelmünkre van a legnagyobb esély. Remélem, közelebb kerülnek, de azért nem túl közel."
Nico Rosberg szerint semmi sem változott, már megint keményen kell dolgoznia, hogy megtalálja a csapattársa legyőzéséhez szükséges néhány tizedet.
„Egész nap egy tizeddel volt gyorsabb nálam, és képtelen voltam ezt a különbséget lefaragni. Nincs más választásom, el kell mélyednem az adatokban, hátha találok valamit, ami egy körön esélyt adhat. A hosszú menetben jó vagyok, ám az most nem elég, egy körön is javulnom kell, az autóm megvan a pole pozícióhoz" – mondta Rosberg, hozzátéve, meglepően jól lehetett manőverezni a gépével a délutáni szabadedzésen, márpedig ehhez nem szokott hozzá 2014-ben.
Sebastian Vettel szerint Rosberg teljesítménye bizonyítja, hogy Michael Schumacher mennyire jó formában volt a visszavonulása előtt, hiszen a vb-éllovas bebizonyította, hogy képes az új generáció egyik legjobbjának tartott Hamilton szintjén versenyezni, és Schumi is nagyon közel járt ehhez a szinthez. A címvédő pénteken annak ellenére érte el a harmadik legjobb köridőt, hogy a második tréning elején váltóhiba miatt a boxban vesztegelt.
„Kár ezért a kis időért, de szerencsére helyrehozták a kocsit, ki tudtam menni, és megtettem néhány hasznos kört. A Mercedes nagyon erős, a sok egyenes nekik kedvez, de minek is hajtogatom ezt, úgyis tudja mindenki" – mondta Vettel.
Daniel Ricciardónak nem volt valami jó napja kívülről nézve, de ezúttal is az ausztrál nyilatkozott derűlátóbban – vagy naivabban?
„Ha mindent tökéletesen csinálunk, versenybe szállhatunk a Mercedesszel az időmérőn. Nagyon szorosnak tűnik a verseny, valahogy meg kell oldanunk, hogy sikerüljön. Ám épp a szoros mezőny miatt tudnunk kell, hogy ha hibázunk, távol kerülhetünk az első sortól. Pénteken nem sikerült megoldanunk, hogy elég gyors legyek, nem érzem magam otthon a kocsiban, mégis csak másfél másodperc volt a különbség" – mondta Ricciardo.
A német Bild információi szerint Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa megvásárolta azt a hotelt Ausztriában, amelybe a Mercedes-istálló az Osztrák Nagydíj hétvégéjére szobákat foglalt. A Mercedes vezetősége az adásvételről tudomást szerezve azonnal visszamondta a foglalást, és másik szállodát keresett.
A legfrissebb hírek szerint a csapatoknak jövőre eggyel kevesebb éjszakát kell eltölteniük a versenyhelyszíneken. Az istállók azt tervezik, hogy 2015-től csak egy másfél órás szabadedzést tartanak pénteken, azt is késő délután, így a csütörtöki gépátvételt és sajtónapot át lehet tenni péntek délelőttre, a szerelőknek pedig elég egy nappal később megérkezniük a pályára. Ám több alakulat megkérdőjelezi, hogy valóban ez a legjobb módja a költségek csökkentésének.
Fernando Alonso az első szabadedzést az élen zárta, s amiatt sem esett kétségbe, hogy a másodikon csak ötödik lett a Ferrarival.
„Elégedett vagyok a pénteki tesztnappal, gond nélkül kipróbálhattuk az új alkatrészeket, míg a gumikról ugyanazt mondhatjuk el, mint Monacóban, azaz a szuperlággyal sem lehet gond az időmérőn, illetve a verseny első szakaszában" – mondta Alonso, aki az erőviszonyokat nem fejtegette.
Kimi Räikkönen egyetért abban Alonsóval, hogy korai lenne még jósolgatni, a péntek ugyanis a tesztelésé volt, a Ferrari szombaton figyel inkább a kocsi teljesítményére – ehhez képest az első napon sem vallott szégyent.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.118 | átlag: 206.253 km/ó | 42 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.293 | 0.175 mp h. | 39 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.573 | 0.455 | 26 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.648 | 0.530 | 31 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.701 | 0.583 | 27 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:16.774 | 0.656 | 37 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:16.893 | 0.775 | 37 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:17.052 | 0.934 | 42 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.059 | 0.941 | 38 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:17.180 | 1.062 | 40 |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:17.626 | 1.508 | 28 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.644 | 1.526 | 36 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.712 | 1.594 | 35 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:17.819 | 1.701 | 33 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:17.868 | 1.750 | 27 |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:17.964 | 1.846 | 47 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.340 | 2.222 | 43 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:18.693 | 2.575 | 34 |
19. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:18.732 | 2.614 | 9 |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:20.244 | 4.126 | 38 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:22.418 | 6.300 | 13 |
22. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:32.127 | 16.009 | 3 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:17.238 | átlag: 203.262 km/ó | 21 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.254 | 0.016 mp h. | 25 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.384 | 0.146 | 32 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:18.131 | 0.893 | 28 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.361 | 1.123 | 20 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.435 | 1.197 | 26 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.446 | 1.208 | 33 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.514 | 1.276 | 31 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.578 | 1.340 | 15 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:18.643 | 1.405 | 14 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.733 | 1.495 | 30 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.959 | 1.721 | 22 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:19.108 | 1.870 | 24 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:19.142 | 1.904 | 32 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:19.177 | 1.939 | 21 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:19.340 | 2.102 | 37 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:19.575 | 2.337 | 7 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:19.804 | 2.566 | 15 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:20.200 | 2.962 | 15 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:20.844 | 3.606 | 26 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:21.404 | 4.166 | 33 |
22. | Alexander Rossi* | amerikai | Caterham-Renault | 1:21.757 | 4.519 | 27 |
*tesztpilóta, csak ezen az edzésen vett részt |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 6 | 6 | 122 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 6 | 61 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 54 |
5. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 47 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 31 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 240 |
2. | Red Bull-Renault | 99 |
3. | Ferrari | 78 |
4. | Force India-Mercedes | 67 |
5. | McLaren-Mercedes | 52 |
6. | Williams-Mercedes | 52 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |