Nico Rosberg és Lewis Hamilton Mercedesében is a hajtómű elektronikus rendszere hibásodott meg a Kanadai Nagydíjon. A két autó a verseny felénél lassult le, az angol fel is adta a versenyt fékhiba miatt.
A versenyt követő sajtótájékoztatón Rosberg elismerte, hogy az energiaátalakító rendszer adta meg magát, s ez hatással volt a fékekre is. Hamilton autójában tönkrement a fék, Rosberg viszont szerencsés volt, neki kikapcsolták az energiaátalakító rendszerét, és a fékjei helyrejöttek.
Ugyanakkor körönként 33 másodpercre 160 lóerőt veszített, ami megmagyarázta, mitől volt úgy 30 kilométer per órával lassabb riválisainál a pálya végi egyenesben és a célegyenesben. Mindezt figyelembe véve bravúr a második helyezés a Felipe Massa és Sergio Pérez ütközése miatt biztonsági autó mögött leintett futamon.
„Amikor elszáll az energiaátalakító, a hátsó fékekre hatalmas nyomás nehezedik, ezért kellett vigyáznunk rá. Nagyon nehéz volt így vezetni, hiszen úgy kellett hűteni a fékeket, hogy az egyenesekben nem volt meg a sebesség. Az utolsó két körig sikerült magam mögött tartanom a többieket, ez nagyszerű eredmény. Egymás után futottam olyan köröket, amelyekben a határon autóztam, de Daniel ellen nem volt esélyem. Ez a verseny is megmutatta, hogy nem lazíthatunk, az autónk közel sem sebezhetetlen" – mondta Rosberg, aki 22 ponttal vezet Lewis Hamilton előtt a vb-pontversenyben.
„Nicót üldöztem, és szélárnyékban közel sem hűl le annyira az autó, mintha szabad levegőn száguldanék. Nem tudtam mit tenni, amikor kijöttem elé a boxból, már minden szétfőtt a kocsiban. Tudtuk, hogy gond van mindkét autóval, de bíztunk benne, hogy urai vagyunk a helyzetnek. Csodás érzés volt előtte kijönni a boxból, de fél körrel később tönkrement a fékem – mondta Hamilton. – A csapat szerzett 18 pontot, de biztosnak kell lennünk benne, hogy nincs több kiesés. Nem volt könnyű felzárkózni Nicóra az ausztráliai kiesésem után, és most kezdhetem elölről. De ez az élmény is erősebbé tesz."
Daniel Ricciardo karrierje első győzelmét aratta, rendkívül izgalmas versenyt nyert meg, de sikerének az egész paddock örült, hiszen népszerű pilóta, akinek kijárt a győzelem, főleg azok után, amin eddig átment a szezonban – az Ausztrál Nagydíjon önhibáján kívül fosztották meg a 2. helyezéstől, Bahreinben pedig szintén a csapat kapott 10 rajthelyes büntetést a Malajziai Nagydíjon látott veszélyes elengedésért.
„Még kicsit sokkos állapotban vagyok, nagyon röhejes ez a helyzet. Az utolsó 15-20 körben felpörögtek az események, Hamiltonnak problémája volt, Rosberg pedig lelassult az egyenesekben. Nagyon nehezen hámoztam át magam Pérezen, aztán a DRS-t használva Nicót is megelőztem, most pedig fantasztikusan érzem magam – mondta Ricciardo, aki a célba érkezés után azt kérdezte meg először, hogy van Massa és Pérez... – Remek érzés győztesként nyilatkozni, nem is tudtam felkészülni rá, hiszen nem olyan verseny volt, amelyen végig az élen álltam. Az utolsó körökben vettem át a vezetést, így lassabban is dolgozom fel a történteket. Tudom, hogy a Mercedesnek problémái voltak, de Pérezzel nagyon jót csatáztunk, ahhoz, hogy megelőzzem, még a fűre is kimentem."
Sebastian Vettel a rajtnál feljött a második helyre, s miután nem tudta maga mögött tartani Hamiltont, az első boxkiállása után Nico Hülkenberg mögé szorult, majd a másodikat követően Ricciardo mögött találta magát. Elismerte, hogy a jó eredményhez a Mercedes rossz napja is kellett, de kiemelte, hogy ott kellett lenni a 2014-es szezont uraló istálló mögött, hogy kihasználják a ritka lehetőséget.
„A 20. körben gyakorlatilag véget ért a versenyem, és csak az utolsó néhány körben jött vissza a jó eredmény lehetősége – mondta Vettel. – Beszorultam Hülkenberg mögé, és esélyem sem volt előzni, hiszen a Force India Mercedes-motorja sokkal erősebb volt. Valamit ki kellett találnunk, a csapat próbált taktikázni a boxkiállással, így viszont Daniel mögé kerültem. A végén szerencsém volt Pérez fékhibájával, pedig az egyenesben nyitott DRS-sel sem voltam gyorsabb, mint ő zárt hátsó szárnnyal."
Vettel a végén szerencsésen megúszta Pérez és Massa ütközését, centimétereken múlt, hogy a pályán keresztbe csúszó Williams nem találta el a Red Bullját.
„Láttam, hogy a célegyenesben nagyon közel voltak egymáshoz, és azt is láttam, hogy valami fehér gyorsan közeledik a tükrömben. Az utolsó pillanatban húztam jobbra a kormányt, és Massa elsiklott előttem. Szürreális jelenet volt, nagyon szerencsés vagyok, hogy nem jött nekem" – mondta Vettel.
Ami Massát és Pérezt illeti, a két versenyzőt a sportfelügyelők elé idézték a baleset miatt, de egészségi állapotuk miatt nem tudtak ott megjelenni. A Williams pilótáját, aki a becsapódáskor 27 G-s erőhatásnak volt kitéve, kórházba szállították, mert szédült, és a pálya ügyeletén elvégzett vizsgálatok alapján az orvosok alaposabb kivizsgálást javasoltak. Pérez is ment a brazillal, de mindkettejüket kiengedték.
A sportfelügyelő testület végül öt rajthelyes büntetéssel sújtotta Pérezt, mert úgy látta, az utolsó pillanatban balra húzta az autóját, így a hátulról sokkal nagyobb sebességgel, nyitott DRS-sel érkező Massának esélye sem volt elkerülni a balesetet.
„Próbáltam védeni a pozíciómat, amikor hatalmas ütést éreztem hátulról. Hatalmas becsapódás volt, de jól vagyok – mondta Sergio Pérez. – Nagyon sajnálom a csapatot, hiszen minden adott volt ahhoz, hogy dobogón végezzünk, tökéletes volt az egy kiállásos stratégia. Az utolsó körök nagyon nehezek voltak, tönkrement az elektronika, és mire újraindítottam a rendszert, megtörtént a baleset."
„Az egyik leggyorsabb voltam a mezőnyben,rengeteg pontot veszítettünk. Örülök, hogy megúsztam a Sergióval történt balesetet, de sajnálom, hogy így alakult a vége. Kár a második boxkiállásért, ha az nincs, talán a győzelemért is csatázhattunk volna" – mondta Felipe Massa.
Fernando Alonso hatodik lett a versenyen, amely előtt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Red Bullok és a Williamsek elé keveredik.
„Szerencsénk volt a sok kieséssel, de a hatodik és a tizedik hely kicsit kevés számunkra. Jenson a végén kihasználta a pályán uralkodó káoszt, és egy vad manőverrel két helyet is javított – mondta Alonso. – A Red Bull példáját kell követnünk, a téli tesztek és a szezon első része alapján senki nem gondolta, hogy képesek lesznek versenyt nyerni, de ez is megmutatta, hogy hogyan változnak a dolgok az F1-ben."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jenson Button (4.): – Amikor forgalomba kerültem, nem tudtam előzni, de a verseny végén sikerült átrágnom magam a mezőnyön. Nem volt jó látni Sergio és Felipe balesetét, de szerencsére jól vannak. Fernandót és Nicót (Hülkenberg) egyszerre sikerült megelőznöm a belső íven, jó futam volt, és sikerült értékes pontokat szerezni.
Nico Hülkenberg (5.): – Borzasztóan stresszes verseny volt, az egy kiállásos stratégiánk miatt mindig valaki a nyakamban loholt, és nehéz volt hátul tartani őket. A végén a szuperlágy gumik már alig bírták. Örülök, hogy megléptük ezt a stratégiát, szerintem mi taktikáztunk a legjobban.
Valtteri Bottas (7.): – Ez nem a mi napunk volt. Jól indult a verseny, de a Red Bull erősebb volt, mint vártuk, a második kerékcsere időzítését elszúrtuk, beragadtam a Force India mögé, a végén a túlmelegedés miatt tartalékolnom kellett, hogy egyáltalán célba érjek.
Jean-Éric Vergne (8.): – Rettenetesen boldog vagyok, talán ez volt a legjobb F1-es versenyem. A rajtot követően sikerült megelőznöm Alonsót, míg a futam végén magam mögött tartottam Magnussent. Az Osztrák Nagydíjra kapunk új alkatrészeket, biztos vagyok benne, hogy tovább fogunk gyorsulni, és még jobb eredményt érünk el.
Keving Magnussen (9.): – Nehéz ügy, amikor arra kell koncentrálnod, hogy óvd a gumidat. Sokáig harcoltam Vergne ellen a verseny végén, de túl lassú voltam ahhoz, hogy megelőzzem. Nagyszerű, hogy mind a két autónk pontszerző helyen végzett.
Kimi Räikkönen (10.): – Tudtam, hogy nem lesz könnyű verseny, hiszen az egyenesekben és a lassú kanyarokban is gyenge a kocsi, más pedig nincs itt. Ráadásul mindig beszorultam valaki mögé. A fejlesztéseink beváltak, el kell érnünk, hogy megbízhatóak legyenek, és a versenyen is használjuk azokat.
Adrian Sutil (13.): – A rajttól a célig sikerült elkerülnünk a baleseteket, és elégedett vagyok mind a csapat, mind a saját teljesítményemmel. Mindez csak a 13. helyhez volt elegendő, de most ezzel kell beérnünk.
Esteban Gutiérrez (14., nem ért célba): – Szenvedtem a gumikkal, nehéz volt magam mögött tartani a többieket. A kerékcserét követően a friss lágy gumikon az autó vezethetőbbé vált, de aztán fel kellett adnom a versenyt, mert elszállt a motorerő.
Danyiil Kvjat (feladta): – Az indulást követően hibáztam az egyes kanyarban, amikor még hidegek voltak a gumik, az sok időmbe került. Majdnem kiestem, de mentem tovább, aztán egyszer csak megállt az autó.
Romain Grosjean (feladta): – A hátsó szárnyam megsérült, ezért inkább kiálltam a versenyből, mint sem hogy kockáztattam volna. Lassúak voltunk, de örömteli, hogy Renault-motoros csapat nyert, pedig ez a pálya nem fekszik az erőforrásainknak.
Pastor Maldonado (feladta): – Remekül alakult a verseny, meg is lepődtem azon, mennyire gyors volt az autó. Az egy kiállásos stratégiánk működött volna, megmutattuk, tudunk versenyképesek lenni.
Kobajasi Kamui (feladta): – Az első körben sikerült kikerülnöm a Marussiák által pályára kerülő törmelékeket, és a biztonsági autós időszak alatt a gumikat is jó állapotban tartottam. Néhány körrel később éreztem, hogy baj van a kocsi hátuljával, ezért a kettes kanyarból kijövet leállítottam. Kiderült, a hátsó felfüggesztéssel volt gond.
Marcus Ericsson (feladta): – Már a felvezető körben éreztem, hogy gond van a hajtóművel, nehezen tudtam váltani. A csapat próbálta megoldani a gondot, de nem lehetett vele mit kezdeni, úgyhogy amikor bejött biztonsági autó, akkor rám szóltak, hogy álljak ki én is a boxba.
Max Chilton (feladta): – Szuper volt a rajtom, aztán a hármas kanyarban egymás mellett voltunk Bianchival, én félig már bent voltam a belső íven, ő pedig későn fékezett, semmit sem tehettem. Nem fogom csak azért feladni a belső ívet, mert ő a csapattársam, látnia kellett volna engem.
Jules Bianchi (feladta): – Sikerült azokat magam mögött tartani, akik eleve mögülem indultak, aztán a kettes és a hármas kanyar között hirtelen én és Max összeütköztünk. A hármas kanyar bejáratánál fékeztem, amikor jött egy ütés, aztán nekivágódtam a falnak.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39:12.830 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 4.236 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 5.247 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 11.755 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 12.843 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 14.869 mp h. |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 23.578 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 28.026 mp h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 29.254 mp h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 53.678 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h.* |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h.* |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 7 kör h.* |
*nem értek célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 58 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 47 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 45 | |
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 22 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 21 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 6 | |
Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 0 | |
Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 0 | |
Leggyorsabb kör: Massa (58. kör) 1:18.504 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 7 | 7 | 140 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 3 | 5 | 79 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 7 | 69 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 5 | 60 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 57 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 43 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 4 | 23 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 5 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 258 |
2. | Red Bull-Renault | 139 |
3. | Ferrari | 87 |
4. | Force India-Mercedes | 77 |
5. | McLaren-Mercedes | 66 |
6. | Williams-Mercedes | 58 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |