Nico Rosberg pénteken a két szabadedzést követően azt mondta, rejtély számára, hogyan tud egy-két tizeddel gyorsabb lenni Lewis Hamilton, de majd beleássa magát a telemetriai adatokba, és kideríti, hogyan fordíthatná a maga javára a párharcot. Sikerült, pazar körrel utasította maga mögé az egyik kedvenc pályáján versenyző világbajnokot.
„Tudom, hogy Lewis ezen a pályán mindig nagyon jó, örülök, hogy sikerült megelőznöm és a lehető legjobb pozícióba kerülnöm a verseny előtt. Csodás ez a hétvége, edzésről edzésre gyorsulunk, minden a lehető legjobban alakul – mondta Rosberg. – Este sokat dolgoztam, elemeztem az adatokat, beszélgettem a mérnökökkel, miben tudnék fejlődni. Ez a szokásos eljárás, örülök, hogy sikerrel járt. A verseny nem lesz könnyű, várom a holnapi csatákat.”
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso a két Mercedes előtt Kanadában |
2. szabadedzés: Hamilton és Rosberg visszaállította a rendet Montrealban |
Hamilton: Kulcsfontosságú, hogy kié lesz a pole pozíció |
SZOMBAT |
Úgy hírlik, a Ferrari máris lemondott Räikkönenről |
A következő tíz évben is lesz futam Montrealban |
3. szabadedzés: Hamilton a lassabb keveréken is utolérhetetlen |
Rosberg Kanadában is legyőzte Hamiltont |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
Lewis Hamilton tiszta küzdelemben kapott ki a pole-ért folyó csatában, így jobban viselte a vereséget, mint két hete Monacóban.
„Nico fantasztikus munkát végzett, gratulálok neki. Nem volt nagyon rossz a köröm, de elismerem, hogy nem voltam túl jó passzban. Néha jól sikerül az időmérő, máskor rosszul. Ez az utóbbi eset volt. Örülök, hogy a miénk az első sor, a csapat számára ez fantasztikus, holnap történelmet írhatunk. Nagy feladat előrébb lépni, itt ugyanis nehéz azonos autót megelőzni, főleg amikor Nico ilyen jól vezet” – mondta Hamilton arra utalva, hogy zsinórban a hatodik kettős győzelmet arathatja az istálló, amely ezzel megdöntené a Ferrari 1952-ben felállított és 2002-ben megismételt rekordját.
A Red Bull váratlanul jól szerepelt az időmérőn, a vert mezőnyből feljött a Williams mellé, sőt, Sebastian Vettel meg is verte a két fehér autót, amely a német és a Daniel Ricciardo közötti 41 ezredmásodpercnyi résbe szorult.
„Az utolsó köröm eleje nem volt valami jó, az első szektort elrontottam, de a másodikban nagyszerű ívet találtam, bevállaltam némi kockázatot is, és ennek köszönhetően meglett a jó eredmény – mondta Vettel, aki Christian Horner csapatfőnök szerint idei legjobb időmérőjét teljesítette. – Négy autó van négy-öt századon belül, a Williams nagyon gyors ezen a pályán. Sok múlhat a stratégián, de el kell ismerni, hogy a Williams az egyenesekben borzasztóan gyors. Ugyanakkor a stratégia hozhat meglepetéseket, a szuperlágy gumi ezen a pályán már nemegyszer felbolygatta a mezőnyt, nyerni szeretnék.”
Vettel először szorult ki Montrealban az első sorból a Red Bull versenyzőjeként, de Valtteri Bottas folytatja remeklését, a tavalyi esős időmérőn megszerzett harmadik rajthelye után ezúttal negyedik lett.
„Örülnünk kell a második sornak, főleg mert a versenytempónk a tavalyival ellentétben sokkal jobb – mondta a finn, aki egy éve a 3. helyről rajtolva csak 14. lett. – Az egyenesekben nagyon magas a végsebességünk, ha jól rajtolok, a stratégiát sem szúrjuk el és mindketten célba érünk, nagyon sok pontot szerezhetünk. Minden téren tökéleteset kell nyújtanunk.”
Felipe Massa sokkal csalódottabb volt.
„A harmadik helyre számítottam. Nem volt tökéletes a köröm, és az időkülönbségeket látva tudjuk, milyen apróságokon múlt, hogy valaki harmadik vagy hatodik lett. Egy-két századot elszórtam a körömben, kissé csalódott vagyok, de ha arra gondolok, milyen autóm lesz a versenyre, örömmel várom a futamot” – mondta a brazil, akinek sohasem ment Kanadában, itt Ferrarisként sem került az első sorba, és a dobogóra sem állhatott fel.
Daniel Ricciardo pénteki gyengélkedése után szombatra összeszedte magát, de a Mercedes mögötti szoros üldözőbolyból ő végzett leghátrébb.
„Hihetetlen, hogy ennyire kis különbség van Seb ideje és az enyém között, mégis ő a harmadik, én pedig csak hatodik vagyok. Ebből is látszik, hogy nem végeztem elég jó munkát. Mérges vagyok, mert elszúrtam az utolsó körömet, de nincs itt a világ vége, még lehet jó a versenyem” – mondta Ricciardo.
Fernando Alonso pénteken gyorsabbnak látszott, de a Ferrari az új fejlesztések egy részét szombatra leszedte az autóról, mert attól tartott, hogy nem megbízhatóak. A spanyol a 7. rajthely ellenére igyekezett derűlátó maradni.
„Előreléptünk az előző versenyhez képest, de néhány új alkatrészt, amelyek beváltak, a magas hőmérséklet miatt leszedtünk az autóról, és visszatettük a régieket, mert túlhevült a kocsi. Így viszont nincs meg az a plusz tempónk, amellyel számoltunk a hétvége előtt. A Williams és a Red Bull jobb nálunk, de meg kell próbálnunk eléjük kerülni a versenyen, mert kellenek a pontok” – mondta Alonso.
A Pirelli szerint a 70 körös versenyen az ideális stratégia szerint a szuperlágy gumikon kell rajtolni, a 13. körben lágyra cserélni, majd a 41.-ben újra lágyra, azzal pedig el lehet menni a célig. Csakhogy Alonso rámutatott, a melegebb aszfalton jobban működtek a szuperlágy gumik, azaz lehet, hogy azt lehet többször használni a futam alatt.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jean-Éric Vergne (8.): – Nagyszerű időmérő volt, a szoros mezőnyben tényleg tökéletes kör kellett a harmadik szakaszba jutáshoz és abban két másik versenyző megelőzéséhez. Ki kell használnunk a versenyen ezt a pozíciót.
Jenson Button (9.): – A délelőtti edzés után nem is rossz ez a kilencedik helyezés, sőt, két ezredre voltam a nyolcadiktól. Annak tudok csak örülni, hogy a tiszta oldalról indulok.
Kimi Räikkönen (10.): – A harmadik szakaszban csak egyszer próbálkoztam, nem is számíthattam jobb eredményre. A gyors körömben kicsit csúszkált a kocsi, nem éreztem úgy, hogy jól ment volna. Gyorsabb is lehettem volna, de Fernando eredménye szintén azt mutatja, ez a realitás.
Nico Hülkenberg (11.): – Hajszál híján a harmadik szakaszba jutottam, de jó ez a 11. rajthely, szabadon választhatok gumit, ami előnyt jelent a közvetlenül előttem rajtolókkal szemben.
Kevin Magnussen (12.): – Jenson kihozta a maximumot az időmérőből, nekem nem sikerült. Jó vezetni a kocsit, de nem elég gyors. Fogalmam sincs, mire számítsak a verseny előtt.
Sergio Pérez (13.): – Nehéz időmérő volt, de a verseny nem reménytelen, ezen a pályán bármi megtörténhet, és fel lehet zárkózni a középmezőnyből is. A versenytempónk kifejezetten jó, bizakodom.
Romain Grosjean (14.): – Sikerült javítani az autón, végre élvezet vezetni, ami nagyon fontos számomra. Nehéz hétvégére számítottunk, kellemesen csalódtam, és ez jó előjel a következő versenyekre.
Danyiil Kvjat (15.): – Pénteken nem sokat köröztem, de szombat reggelre a csapat megjavította a kocsit. Bizakodtam, de az időmérőn megint nehéz volt vezetni az autót, főleg fékezésnél.
Adrian Sutil (16): – Kis öröm, hogy a harmadik szakaszba jutottam, de az autó nem lett jobb, egy helyben toporgunk. Szinte minden téren le vagyunk maradva az élmezőnytől.
Pastor Maldonado (17.): – Az utolsó mért körömben elvesztette az erejét a motor, a turbó meghibásodása miatt a mérnököm arra utasított, hogy azonnal állítsam le a kocsit. Kár ezért, elég gyors voltam a továbbjutáshoz.
Max Chilton (18.): – A monacói siker után azt hittük, nagy csapás lesz számunkra a montreali pálya, ahol sohasem ment a csapatnak, de kellemesen csalódtunk. Az autónk minden pályatípuson egyre jobb.
Jules Bianchi (19.): – Csalódtam magamban, mert az autó jó, csak éppen a körök nem sikerültek, a végén pedig jött a piros zászló. A Caterhamek mögöttünk vannak, ennek örülök.
Marcus Ericsson (20.): – Nehéz hétvégénk van, amelynek a mélypontja volt, hogy megcsúsztam a kilences kanyarban és a falnak ütköztem. A versenyen mindent megteszek, hogy kárpótoljam a csapatot.
Kobajasi Kamui (21. – büntetés után): – A szabadedzés után ki kellett cserélni a váltómat, így én indulok az utolsó helyről, de harcolni fogok. Ez az idény már csak ilyen a Caterham számára, Monacóban pedig láthattuk, hogy történhetnek csodák.
Esteban Gutiérrez (nem indult az időmérőn): – A szabadedzésen a kanyarba érve megcsúszott a kocsi, de ki kell vizsgálnunk, hogy én hibáztam-e, vagy az autón korábban érzett probléma súlyosbodott.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.874 | átlag: 209.459 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.953 | 0.079 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.548 | 0.674 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:15.550 | 0.676 |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:15.578 | 0.704 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.589 | 0.715 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.814 | 0.940 |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:16.162 | 1.288 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.182 | 1.308 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.214 | 1.340 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.300 | |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:16.310 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:16.472 | |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:16.687 | |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:16.713 | |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:17.314 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:18.328 | |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:18.348 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:18.359 | |
20. | Kobajasi Kamui* | japán | Caterham-Renault | 1:19.278 | |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:19.820 | |
Esteban Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) nem vett részt az időmérőn, a boxból rajtol. | |||||
*Kobajasi váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 6 | 6 | 122 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 6 | 61 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 4 | 54 |
5. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 47 |
6. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 3 | 31 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 3 | 21 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 240 |
2. | Red Bull-Renault | 99 |
3. | Ferrari | 78 |
4. | Force India-Mercedes | 67 |
5. | McLaren-Mercedes | 52 |
6. | Williams-Mercedes | 52 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |