Lewis Hamilton a leggyorsabb kört futotta az Osztrák Nagydíj első edzésnapján, s megnyugtató lehet számára, hogy a versenyszimulációs teli tankos menete során is gyorsabb volt csapattárásánál, a vb-éllovas Nico Rosbergnél.
„Nem ment rosszul a vezetés, főleg annak tudatában, hogy életemben először köröztem itt – mondta Hamilton, aki a délutáni edzést az energiaátalakító meghibásodása miatt idő előtt befejezte. – Az első köreim után elkaptam a fonalat, de később új íveket találva képes voltam gyorsulni. Nagyon jó érzés gyorsan menni ezen a pályán. Nem hiszem, hogy itt életbevágóan fontos lenne a pole-ból indulni, hiszen a második kanyar előtt hosszú egyenesben haladunk, de természetesen nagyon szeretném megszerezni az első rajtkockát.”
Hamilton reagált Rosberg ama nyilatkozatára, hogy most a németnél van a lélektani előny, hiszen a 22 pontos előnyén túl a legutóbbi két versenyen elért eredménye is azt mutatja, ő van lendületben. Ám Hamilton amondó, mindez nem olyan fontos, és különben is, jobban szeret üldözni, mint menekülni.
Érdekes rádióbeszélgetés zajlott a második szabadedzésen Romain Grosjean és mérnöke, Komacu Ajao között, miután a francia pilóta kifakadt csapattársára. |
„Sokkal többet tudok kihozni magamból, ha nyomás alatt kell versenyeznem, és az a cél, hogy utolérjek valakit. Ha elöl vagy, sebezhetőnek érzed magad, tudod, hogy a legapróbb hibád miatt is utolérhetnek. Számomra most pont ellentétes a helyzet” – nyugtatta magát Hamilton, akinek szavait alátámaszthatja, hogy az idén először a Spanyol Nagydíj után állt a vb-pontverseny első helyén, de utána nem is tudott nyerni.
Ugyanakkor érdekes az esete, hiszen a vasárnapi versennyel együtt számolva hátralévő 12 versenyből hiába nyerne meg tízet közvetlenül Rosberg előtt (a 11. futamon Rosberg nyerhet Hamilton előtt), ha az idényzárón kiesik, és a német nyer, a dupla pontok miatt annak ellenére sem lenne világbajnok, hogy a 19 futamból 14-et ő húz be. Persze mindez teljesen elméleti felvetés, hiszen az is kell hozzá, hogy a Mercedes megtartsa mostani előnyét, és egyikük se essen ki már az idén az Abu-dzabi Nagydíjig, de rámutat a jelenlegi pontrendszer és a dupla pontos idényzáró gyengéire.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg kezdett a legjobban Ausztriában, Vettel csak a 15. |
2. szabadedzés: A Mercedes az úr a Red Bull pályáján |
Tíz éve lett hős Baumgartner Zsoltból – exkluzív interjú |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be. |
Rosberg: Most nálam van a lélektani előny |
Újratárgyalják Massa és Pérez kanadai ütközését |
A Red Bull vendéglátó gesztusa: a rivális főnöke bukta a kanyarnevet |
Nico Rosberg a délutáni edzés alatt többször tanácsot kért rádión, mit tegyen, hogy tartani tudja Hamilton tempóját, és néha idegesnek is tűnt a hangja.
„Nyugodt voltam, szó sincs idegeskedésről, de azon dolgoztunk, hogy minden rendben legyen, és néhány részlet nem volt tökéletes – mondta Rosberg, aki péntek esténként mindig részletesen elemzi, mitől jobb nála Hamilton. – Nyomtam a gázt, és próbáltunk mindent rendbe hozni. Éjszaka is keményen kell dolgozni, nem kétséges. Mostanában túl nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, melyikünk megy elöl az időmérő utolsó szakaszában, de erről még nem gondolkodtam. Az első rajtkocka nagyon fontos lesz, mert sok múlhat azon, melyikünk kanyarodik be elsőként az egyes kanyarban.”
Rosberg elmondta, aggódik a szuperlágy gumik miatt, nagyon szemcsésednek ugyanis hátul, ami gondot okozhat a versenyen. A lágy gumikkal semmi gondja sincs.
A két Mercedes mögött messze sorakoztak a többiek, egy körön és hosszabb menetében is Fernando Alonso volt a legközelebb, de a Williams és a Red Bull pilótái, valamint Kimi Räikkönen sem maradt le – igaz, amíg a spanyol a lágy gumikon körözött, a műszaki hibával küszködő finn a szuperlágyakon ment rövidebb etapot.
„A két edzésen két-két külön programot teljesítettünk Kimivel, az adatokat össze kell fésülni, hogy kiderüljön számunkra, mi a megfelelő út az autóval – mondta Alonso. – Az égen szinte folyamatosan felhők takarták el a napot, még az eső is esett, de szombaton és vasárnap sütni fog a nap, felmelegszik az idő és az aszfalt, a gumik pedig teljesen másképpen viselkednek majd. Így bármi megtörténhet, nagy show-t adunk a szurkolóknak, akik már pénteken is nagy számban eljöttek a pályára.”
Sebastian Vettel délelőtt a 15. lett egy nagy kipördüléssel fűszerezve, délután viszont a hatodik helyen zárt.
„Mindannyian nagyon vártuk már ezt a hétvégét, biztosan nagy élmény lesz itt versenyezni, de el kell fogadnunk, hogy nem mi vagyunk az esélyesek – mondta Vettel. – Jó tesztnapunk volt, de még nem minden tökéletes. A hazai pálya motivál minket, a legjobbat akarjuk nyújtani.”
A Red Bullról az a hír járja, hogy bár jövőre még Renault-motort használ, egy évvel később, a 2016-os szezonban házon belül gyártott erőforrás kerülhet az autóiba. A német Auto Motor Und Sport szerint már össze is állt a kép: a Renault-hajtómű turbóját eleve osztrák cég készíti, a motort a szintén osztrák AVL gyártaná, az energiaátalakítót pedig a Nissannal közösen építenék hozzá a hajtáslánchoz, amely Infiniti néven futna.
Az Osztrák Nagydíj sportfelügyelő testülete nem másította meg a Kanadai Nagydíjon közreműködő kollégák döntését Sergio Pérez és Felipe Massa montreali ütközése ügyében, azaz a Force India mexikói pilótája megkapja a két hete kiszabott öt rajthelyes büntetését. Az esetet azért tárgyalták újra a Force India kérésére, mert a kanadai testület nem tudta meghallgatni a kórházba szállított két pilótát, így fontos információk hiányában kellett döntést hoznia.
Az Ausztriában a Le Mans-i legenda Tom Kristensent is magába foglaló testületet nem tudta meggyőzni Pérez, így megmaradt Derek Warwickék ítélete.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:09.542 | átlag: 223.945 km/ó | 37 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:09.919 | 0.377 mp h. | 50 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:10.470 | 0.928 | 40 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:10.519 | 0.977 | 44 |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:10.521 | 0.979 | 39 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:10.807 | 1.265 | 39 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.813 | 1.271 | 44 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:10.920 | 1.378 | 36 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:10.936 | 1.394 | 45 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:10.972 | 1.430 | 39 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:10.974 | 1.432 | 45 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:11.261 | 1.719 | 45 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:11.296 | 1.754 | 36 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:11.491 | 1.949 | 42 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:11.765 | 2.223 | 30 |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:11.806 | 2.264 | 42 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:11.935 | 2.393 | 39 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:12.229 | 2.687 | 43 |
19. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:12.262 | 2.720 | 46 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:12.279 | 2.737 | 36 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:12.937 | 3.395 | 24 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:13.596 | 4.054 | 48 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:11.295 | átlag: 218.438 km/ó | 19 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.435 | 0.140 mp h. | 32 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:11.606 | 0.311 | 23 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:11.756 | 0.461 | 27 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.839 | 0.544 | 33 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.009 | 0.714 | 33 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:12.072 | 0.777 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:12.114 | 0.819 | 21 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:12.313 | 1.018 | 36 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:12.364 | 1.069 | 30 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.365 | 1.070 | 21 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:12.372 | 1.077 | 35 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:12.570 | 1.275 | 28 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:12.984 | 1.689 | 29 |
15. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:12.988 | 1.693 | 25 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:13.168 | 1.873 | 28 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:13.642 | 2.347 | 27 |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:13.738 | 2.443 | 26 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:13.857 | 2.562 | 28 |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:14.611 | 3.316 | 24 |
21. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:14.691 | 3.396 | 9 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:17.501 | 6.206 | 8 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 7 | 7 | 140 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 3 | 5 | 79 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 7 | 69 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 5 | 60 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 57 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 43 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 4 | 23 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 5 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 | |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 258 |
2. | Red Bull-Renault | 139 |
3. | Ferrari | 87 |
4. | Force India-Mercedes | 77 |
5. | McLaren-Mercedes | 66 |
6. | Williams-Mercedes | 58 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |